
2024 in 100 interviews
Marketing Report publiceerde in 2024 479 interviews. Dit is 2024 in 100 interviews.
Januari
Liane Lens over de thuiskomen-campagne van Unox
Liane Lens-Bolk is Marketing Manager Unox bij Unilever. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over de nieuwe campagne van Unox en waarom er voor deze insteek is gekozen. Liane Lens-Bolk: "Het basisverhaal van Unox bestaat al heel lang, gebaseerd op het gevoel van thuis. Ons doel was om dit vertrouwde verhaal in een nieuw jasje te gieten en het relevant te maken voor deze tijd. Iedereen kent Unox natuurlijk van de heerlijke producten en de leuke reclames... luister dit interview hier
Patritia Pahladsingh: Accenture Song is een tech-powered creative group
Patritia Pahladsingh is CEO & Managing Director bij Accenture Song. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over hoe de bureauwereld zich ontwikkelt op het gebied van technologie en creatie... luister dit interview hier
Februari
Lucas Nutbey (DEPT): Wij maken de hele customer journey waar
Lucas Nutbey is Director of Strategy & Partner bij DEPT. Hij is te gast bij Marketing Report TV. Met Bas Vlugt spreekt hij over de belofte van DEPT en de ontwikkelingen op het gebied van social commerce en AI. Lucas Nutbey: "DEPT is ooit opgericht uit het geloof dat je alleen succesvol kan zijn als je de hele customer journey op een goede manier kunt waarmaken... kijk dit interview hier
Reinier Steures: Natwerk is een a-typisch bureau
Reinier Steures is CEO bij Natwerk. Hij is te gast bij Marketing Report TV. Met Peter Wybenga spreekt hij over de kracht van Natwerk en de nieuwe aanwinst: Danny Van De Wetering... kijk dit interview hier
Patrick Krul: Hoe Danone first-party data maximaliseert
Patrick Krul is Global Head of Marketing Technology bij Danone. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de effectieve strategieën van Danone om first-party data binnen de organisatie te optimaliseren... luister dit interview hier
Barbara Hazenberg & Mike van der Moolen (DPG Media): geloof in crossmediale merken en samenwerkingen
Barbara Hazenberg en Mike van der Moolen vormen samen de directie advertising van DPG Media Nederland. We spreken het duo over 2023 en 2024, NMO, Ad Manager en andere trends en ontwikkelingen... lees dit interview hier
Liedewij Hentenaar (Audify): wij verwachten dat audio in 2024 opnieuw piekt
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. Audify is de marketingorganisatie die audiomakers en verkoophuizen in de audio/radiomarkt vertegenwoordigt. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek. We spreken haar over 2023 en 2024, het NMO Luisteronderzoek en meer... lees dit interview hier
Maurice Wenneker (PAKT): 2023 uitdagend, 2024 gezonde groei en jaar van AI
Maurice Wenneker is oprichter en co-CEO van PAKT waar 9 creatieve bedrijven (Wenneker, Wenneker Be, Nosh, Peek Creative Studios, Volstok, Crush, Rabbit’s Foot Studios, Scrambled en BSmart) onder vallen. We kijken samen terug en natuurlijk vooruit... lees dit interview hier
Maart
Michael van Kerkwijk (The Comet Group) over het bureaulandschap in 2024
Michael van Kerkwijk is eigenaar van The Comet Group. Hij is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt spreken we hem over het bureaulandschap in 2024.
Michael van Kerkwijk: "We ontdekken constant boeiende partijen die we op diverse manieren kunnen laten aansluiten. Soms verrast het me echter wat ik tegenkom, zoals de opkomst van zogenaamde baby booming agencies... kijk dit interview hier
Maarten van Maaren over het multilocale advertentiebereik van Schiphol Media
Maarten van Maaren is Director Schiphol Media bij Royal Schiphol Group. Hij is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt spreken we hem over de veelzijdige advertentiemogelijkheden van Schiphol Media en de impact ervan op adverteerders en merken... kijk dit interview hier
Teus Baars over de onsite teams van NOSUCH en de expansie naar Dubai
Teus Baars, CEO van NOSUCH, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt Teus Baars over de onsite teams van NOSUCH en de expansie naar Dubai... kijk dit interview hier
Roderick Cremers (Fresh Bridge) over diepgaande relatieopbouw in reclame
Roderick Cremers is owner van Fresh Bridge. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio wijst Roderick Cremers op het belang van een tussenlaag tussen TVC en search, waar de relatie wordt verduidelijkt en de emotionele connectie verder wordt opgebouwd... luister dit interview hier
Willemijn van Hussen over sonic branding en audio-onderzoek van TAMBR
Willemijn van Hussen is founder van TAMBR sonic branding. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over sonic branding, audio onderzoek en het bereiken van doelgroepen... luister dit interview hier
Eddy Guyt over 15 jaar 100% NL Magazine en 100% Media & Partner Netwerk
100% NL Magazine - en daarmee 100% Media & Partner Netwerk - bestaat 15 jaar. We spreken Eddy Guyt oprichter, mede-eigenaar en directeur van 100% Media & Partner Netwerk... lees dit interview hier
Dion Holla (Sizzer): op dit moment zijn AI en muziek een speeltuin
Dion Holla is Head of Brand bij Sizzer. Sizzer is een onafhankelijk creatief bureau dat zich op muziek voor merken richt. We spreken hem over hoe Sizzer werkt, hoe die een merk ziet, welke trends er zijn en op wie het bedrijf zich richt... lees dit interview hier
Eddy Duquenne (Kinepolis Group) over succesvol 2023 en de honger naar beleving
Kinepolis Groep behaalde in 2023 een behoorlijke omzet- en winstgroei. We spreken hierover met Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group.. lees dit interview hier
Derek Müller (Publicis): Sustainability staat steeds hoger op het to-dolijstje van merken en bureaus
Derek Müller is sinds kort de Sustainability & Social Impact Lead van Publicis Nederland en Boomerang. We spreken hem over hun succesvolle For Better ESG-programma dat hij gaat uitbreiden... lees dit interview hier
Swantje Brennecke over vernieuwd bereiksonderzoek buitenreclame BRO Next
BRO Next is gelanceerd, het vernieuwde bereiksonderzoek van het joint industry comittee buitenreclame. We spreken directeur Swantje Brennecke hierover... lees dit interview hier
Jaco Bijlsma over het blad en de digitalisering van Autovisie
Jaco Bijlsma is sinds 1998 werkzaam voor Autovisie en sinds 2012 hoofdredacteur. We spreken met hem over onder meer zijn hoofdredacteurschap, het blad en de digitalisering van Autovisie... lees dit interview hier
April
Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding
Dorkas Koenen is CMO van Rabobank en auteur van Bergen liegen niet. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid... luister dit interview hier
Jeroen Goeman Borgesius (PR-Dashboard) over redacties, journalistiek en The PR-Awards
Jeroen Goeman Borgesius is directeur bij PR-Dashboard. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over redacties, journalistiek en The PR-Awards. Jeroen Goeman Borgesius: "Het PR-Dashboard begon als een database met een verzendsysteem, waarin journalisten staan, met voordien interessante categorieën... luister dit interview hier
Robert Heijmans (VDS Publishers) over de budgetverschuiving van tv naar print
Robert Heijmans is Sales & Digital Strategy Director bij VDS Publishers. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de kracht van een kleine uitgever en de budgetverschuiving van tv naar print... luister dit interview hier
Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit
Gabriela Nouws is Associate Creative Director bij SuperRebel. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert... luister dit interview hier
Dave Frauenfelder: Verbinden zit al ruim 130 jaar in het DNA van KPN
KPN is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Dave Frauenfelder, Vice President Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN... lees dit interview hier
Nicky Levinschi (ZIGT): Consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal managementleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt... lees dit interview hier
Jerome Kuijken: Reclame wordt steeds minder gewaardeerd. Er wordt ook veel zielloze content gemaakt
Jerome Kuijken is Managing Director van De Speld & Partners. De Speld & Partners is het branded content bureau van De Speld dat voor een netwerk van online platforms actief is. We spreken hem over de werkwijze van De Speld & Partners en hoe zij (online) samenwerkingen vormgeven... lees dit interview hier
Mei
Peter Haug: Met de BMW Art Cars brengen we kunst en design samen
Peter Haug is CMO en Marketing Director bij BMW Group Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de rol van kunst binnen BMW en de impact van de BMW Art Car projecten... luister dit interview hier
Siebe-Geert de Boer (Global): BRO Next was de missing link in het buitenreclameonderzoek
Siebe-Geert de Boer is Research Manager bij Global. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de recente introductie van BRO Next, een uitgebreid en uitdagend bereiksonderzoek in de buitenreclame sector... luister dit interview hier
Joost van den Berg: Dr. Oetker het zevende merk in het supermarktkanaal
Dr. Oetker is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker... lees dit interview hier
Caroline van Turennout: Zeeman staat voor zuinig - op mensen, materialen en de maatschappij
Zeeman is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Caroline van Turennout, directeur Marketing & e-commerce bij Zeeman textielSupers... lees dit interview hier
Leo Hensen: Odido neemt graag een optimistische voortrekkersrol
Odido is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Leo Hensen, Director Marketing & Communications bij Odido... lees dit interview hier\
Mariëlle Krouwel: Bij NN Group werken we vanuit ons geloof
NN Group is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Mariëlle Krouwel, Chief Marketing Officer bij NN Group... lees dit interview hier
Peter Zijlstra: Het is voor Mercedes uiterst belangrijk om te investeren in het merk
Mercedes-Benz is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Peter Zijlstra, Head of Marketing Mercedes-Benz Cars Benelux... lees dit interview hier
Laura Geuze: Samsung werd geboren met de ambitie om mensen te helpen het onmogelijke te bereiken
Samsung is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Laura Geuze, Marketing Communication Manager bij Samsung Electronics Benelux.... lees dit interview hier
Roxanne Pinckers: Mastercard zet zich al jaren in voor duurzaamheid en financiële inclusie
Mastercard is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Roxanne Pinckers, Director of Marketing & Communications bij Mastercard... lees dit interview hier
Mascha Colmans-De Graaf (Jean Mineur Mediavision): attentiewaarde/aandacht is een grote driver voor merkbekendheid
Mascha Colmans-De Graaf is Sales Manager bij Jean Mineur Mediavision. We spreken haar over onder meer de Bioscoopmonitor 2023 en het recente onderzoek van GroupM over de impact van bioscoop(reclame)... lees dit interview hier
Juni
Victor Knaap (Media.Monks) en Prins Constantijn Van Oranje-Nassau (Techleap.nl): Wij brengen scale-ups en reclame samen
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report. We spreken Victor Knaap, Co-Founder Media.Monks, en Prins Constantijn van Oranje-Nassau, Special Envoy Techleap.nl, over de kloof tussen tech scale-ups en de marketingwereld en hoe ze deze willen overbruggen om groei en succes te stimuleren... luister dit interview hier
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer over TBWA\NEBOKO
We spreken Hannah Sterke, creatief en art-director, en Nina Mispelblom Beyer, creatief, van TBWA\NEBOKO: "Dit is het eerste jaar dat we genomineerd waren, al stonden we vorig jaar wel op de shortlist voor Young Lions. We hebben ons borstkanker-alfabet ingestuurd, 26 signs zoals die internationaal bekendstaat, die is drie keer genomineerd. En we hebben de Goals voor Equality voor ING ingestuurd, die is ook drie keer genomineerd... luister dit interview hier
Yvette Belt en Eddy Salfischberger (Alfred): Hoe meer humor, hoe impactvoller je communicatie
We spreken Yvette Belt, Managing Director en Eddy Salfischberger, Managing Director van Alfred International. Yvette Belt: "Ik denk dat door het hele purpose-driven verhaal alles heel serieus is geworden. En veel feitelijker. Er wordt steeds minder humor gebruikt. En dan zie je dat als je echt impact wil maken, je dat met humor kunt doen. Hoe meer humor je gebruikt, hoe impactvoller je communicatie is en hoe groter de bijdrage aan je merk... luister dit interview hier
Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over 22 jaar Cannes
We spreken Marlene Wickel, Managing Director over Jean Mineur Mediavision, vertelt onder meer over haar ervaringen na 22 jaar in Cannes : "Het is bijzonder om te zien dat er steeds meer nieuwe partijen zijn, dat er steeds meer techbedrijven en andere bedrijven eigenlijk Cannes Lions overnemen. En dat de traditionele reclamebureaus en de producenten wat naar de achtergrond verdwijnen... luister dit interview hier
Rien van Beemen (Mediahuis): Lokale bestedingen zijn cruciaal
We spreken Rien van Beemen, CEO van Mediahuis, over het belang van lokale bestedingen door adverteerders en mediabureaus en de maatschappelijke impact daarvan. Rien van Beemen: "Er ligt een bepaalde verantwoordelijkheid bij adverteerders en mediabureaus om meer lokaal te besteden. Iedereen weet altijd Google en Facebook te vinden, en begrijpelijk, want je kunt heel goed targeten op Google en Facebook. Maar wij doen journalistiek... luister dit interview hier
Frieda Ulsamer de Waard en Jeroen van Lier (The Invaders) over gezondheid en de invloed van gaming
We spreken Frieda Ulsamer de Waard, algemeen directeur en Jeroen van Lier, Business Director van The Invaders over gezondheid en de invloed van gaming... luister dit interview hier
Henri Lessing en Jennifer Feaster (AGE Media): Met YouTube bereik je iedereen
We spreken Henri Lessing en Jennifer Feaster van AGE Media. Henri Lessing: "YouTube is een platform waarmee je iedereen kunt bereiken en iedereen bereikbaar is. Het is het grootste videoplatform ter wereld en je kunt contact maken met elke doelgroep. Het is hét platform waar je een fanrelatie kunt beginnen... luister dit interview hier
Daan de Raaf en Geoffrey Hantson over Happiness Brussel en Amsterdam
We spreken Daan de Raaf van Happiness Amsterdam en Geoffrey Hantson van Happiness Brussels. Geoffrey Hantson: "Bij al het werk dat we maken, staat vooraan de vraag hoe we die mensen gelukkig gaan maken. We kijken heel effectief ernaar dat het eindresidu dat we maken de klanten uiteindelijk gelukkig maken... luister dit interview hier
Bibianne Roetert: Tony’s Chocolonely is een impactbedrijf dat chocolade maakt
Tony’s Chocolonely is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Bibianne Roetert, Marketing Manager bij Tony’s Chocolonely... lees dit interview hier
Jiri Staats (innocent drinks): Het is belangrijk dat we voortdurend investeren in ons merk
Innocent drinks is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wijs preken met Jiri Staats, Marketing Manager Benelux, Italy & Iberia bij innocent drinks... lees dit interview hier
Leonne Vos: Voor het Calvé is het constant monitoren van onze brand power van belang voor duurzame groei
Calvé is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Leonne Vos, Marketing Lead Calvé & Conimex bij Unilever... lees dit interview hier
Joost Geurtsen: Bij New York Pizza begrijpen we dat merkopbouw verder gaat dan traditionele marketing
New York Pizza is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Joost Geurtsen, Chief Marketing Officer van New York Pizza... lees dit interview hier
Geert Friebel (VriendenLoterij): De VriendenLoterij? Dat is elke dag plezier!
VriendenLoterij is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Geert Friebel, Head of Marketing & Partnerships bij VriendenLoterij... lees dit interview hier
Stijn Mentrop: De McDonald’s-restaurants zijn een mini-maatschappij
McDonald’s is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Stijn Mentrop, CMO van McDonald’s Nederland... lees dit interview hier
Laura Klaver: Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk
Lidl is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl... lees dit interview hier
Sylvia Coumans: PostNL verbindt mensen en bedrijven met elkaar
PostNL is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Sylvia Coumans, Manager Merk en Marketingcommunicatie bij PostNL... lees dit interview hier
Ingrid van Kempen (OHRA): Onze kernwaarden zijn Eerlijk, Eenvoud en Empathie
OHRA is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Ingrid van Kempen, Manager Merk & Communicatie bij OHRA... lees dit interview hier
Madelon Fortuin over het digitaal bereik in NRC en digital only adverteren
NMO is onlangs begonnen met het in kaart brengen van de bereikcijfers voor de digitale versies van de dagbladen. Mediahuis NRC blijkt met NRC 90 procent extra bereik te geven boven de papieren krant doordeweeks en 58 procent extra bereik in het weekend. Daarmee biedt NRC procentueel het grootste additionele bereik van alle nieuwsmerken. Mediahuis NRC is gestart met een digital only advertentiepropositie, in de digitale krant. We spreken hierover met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij Mediahuis NRC... lees dit interview hier
Rob Overduin (NIMA): Ik wil marketing en alle disciplines die erbij horen beter op de kaart te zetten
NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, is de beroepsorganisatie van professionals in marketing, communicatie en sales. We spreken met Rob Overduin, sinds september 2023 voorzitter en directeur van NIMA.. lees dit interview hier
Edwin Hop & Gerard Joosten over Hippo Creative Studios
Hippo Creative Studios is een creatief productiehuis dat zich richt op het maken van visuele content voor reclamebureaus, adverteerders en andere partijen. We spreken Edwin Hop, Business Director, en Gerard Joosten, Creative Director over Hippo Creative Studios... lees dit interview hier
Michel van Velde (Craftmore) over merkpositionering en merkidentiteit
Michel van Velde, CEO bij Craftmore, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over merkpositionering en merkidentiteit. Michel van Velde: "Wij zijn een creative digital agency, dus wij vertalen merkstrategieën naar digitale merkervaringen. Door de financiële crisis begon men veel meer naar standaarden te kijken. Iedereen koos voor standaarden, wat de merkpositionering ondermijnde... kijk dit interview hier
Bart de Vries over lokaal adverteren via HYPR
Bart de Vries is Managing Director bij HYPR. Hij is te gast bij Marketing Report TV, deze keer neergestreken in de Boeing 747 bij Corendon. In gesprek met Bas Vlugt spreken we hem over het bereik van lokaal adverteren en waarom dit interessant is voor nationale adverteerders... kijk dit interview hier
Paul Kroef over klantretentie en de rol van ARA voor de klant
Paul Kroef, Algemeen Directeur bij ARA Groep, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over klantretentie en de rol van ARA voor de klant. Paul Kroef: "Ara bestaat al 50 jaar en is een van de oudste bureaus. In de afgelopen 50 jaar zijn we consistent gebleven en hebben we lange relaties met onze klanten weten te behouden, daar ligt onze kracht... kijk dit interview hier
Evert Dijkstra over Abovo Maxlead als internationale speler
Evert Dijkstra, Head of International bij Abovo Media, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vught vertelt hij over Abovo Maxlead als internationale speler Evert Dijkstra: "Wij zijn een onafhankelijk mediabureau en helpen klanten met het behalen van hun mediadoelstellingen door de hele funnel heen... kijk dit interview hier
Rick Vriesema Out of Home Masters over buitenreclame, onderzoek en groei
Rick Vriesema, Commercieel Directeur bij Out of Home Masters, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over buitenreclame, onderzoek en groei. Rick Vriesema: "Wij zijn een gespecialiseerd bureau in buitenreclame, waarin we strategie, planning en inkoop doen voor allerlei mooie merken en partnerbureaus... kijk dit interview hier
Juli
Dick Gussen (Corendon) over joined-promotions en de allround tour-operator
Dick Gussen is Director of Brand, Media & Partnerships bij Corendon International Travel. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga hem over joined promotions en de allround tour-operator... luister dit interview hier
Antoine Houtsma over 12,5 jaar Joe Public
Joe Public Amsterdam bestaat 12,5 jaar. We spreken hierover met Antoine Houtsma, die het bureau samen met Jeroen van Eck en Bart Oostindie oprichtte en nog steeds de roerganger is... lees dit interview hier
Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen
Albert Heijn staat op nummer 2 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn... lees dit interview hier
Petra Bremer: Bij Etos zijn we er voor iedereen
Etos is één van de 250 merken die zijn genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Petra Bremer, directeur marketing & formats bij Etos... lees dit interview hier
Michiel van der Zanden (Coolblue): Onze obsessieve focus op klanttevredenheid manifesteert zich in positieve klantervaringen
Coolblue staat op nummer 19 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Michiel van der Zanden, Head of Marketing bij Coolblue... lees dit interview hier
Jelle Holdinga: Investeren in merkbouwen is cruciaal voor Hyundai
Hyundai staat op nummer 37 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Jelle Holdinga, Manager Marketing & Communication bij Hyundai Motor Netherlands... lees dit interview hier
Britt Hogenhuis (&MediaGroup): Mensen prikken steeds makkelijker door commercialiteit heen en willen echte, eerlijke content zien
Britt Hogenhuis is CEO van &MediaGroup. Zij is ook lid van de jury van de Content Marketing Awards 2024. Marketing Report spreekt haar... lees dit interview hier
Carla der Kinderen (Ad Alliance/RTL Nederland): Het doel is de leidende partij te zijn in het SAVOD-domein
Carla der Kinderen is Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance (RTL Nederland). We spreken haar over onder meer de ontwikkelingen op het vlak van SAVOD bij Ad Alliance... lees dit interview hier
Augustus
Gerd de Smyter over Woordvoerder van het jaar: Ik heb een journalistieke achtergrond en dat helpt
Gerd De Smyter, sinds februari 2021 woordvoerder van KPN, is op 26 juni 2024 uitgeroepen tot woordvoerder van het jaar 2024 tijdens de M100 Summer Edition. Hij vertelt over zijn vak, zijn overstap van de journalistiek naar pr en zijn relatie met de media... lees dit interview hier
September
Rik Ledder: Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept
Marketing Report maakt een serie interviews met interessante mensen die werken bij TBWA\Neboko. Het spits wordt afgebeten door CEO Rik Ledder... kijk dit interview hier
Chris Visser (The Others) over het belang van een consistente merkidentiteit
Marketing Report TV is op bezoek bij Hearst. Chris Visser, Creative Director bij The Others, is te gast. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over het belang van een consistente merkidentiteit... kijk dit interview hier
Ate van der Meer over Snakeware
Marketing Report TV is op bezoek bij Hearst. Ate van der Meer, Chief Commercial Officer bij Snakeware, is daar onze gast. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over Snakeware... kijk dit interview hier
Stephan Kwast (Megawatt) over hun 360-graden strategie
Marketing Report TV is op bezoek bij Hearst. Stephan Kwast, CEO & Owner Megawatt, is daar onze gast. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over de samenvoeging van de bureaus en de focus op 360-graden campagnes in Nederland en Europa... kijk dit interview hier
Eric Kip: Veel retailers vinden nu een goed moment om in gesprek te gaan met Global
Op 5 september 2024 organiseerde Global het Tijd voor Impact Event in het hoofdkantoor van HEMA in Amsterdam. Een inspirerende middag over ontwikkelingen in buitenreclame. Niet voor niets in samenwerking met HEMA want onlangs heeft Global het retail medianetwerk uitgebreid met digitale schermen van HEMA... lees dit interview hier
Carien de Bas: Het succes van een merk ligt in het kennen van je kracht en vasthouden aan consistentie
Carien de Bas is een zelfstandige merkstrateeg. Zij is ook juryvoorzitter B2E, B2C & B2E van de Content Marketing Awards 2024. Marketing Report spreekt haar... lees dit interview hier
Mohamed Boussoufi (Trinamics) en Andy Mosmans (VENGEAN) over de rebranding van Trinamics
Recruitment- en detacheringsbureau Trinamics gaat een volgende fase in. Onderdeel van deze groei en innovatie is een grootschalige rebranding, die in nauwe samenwerking met VENGEAN wordt uitgevoerd. We spreken Trinamics-CEO Mohamed Boussoufi en VENGEAN-medeoprichter Andy Mosmans over de samenwerking, de nieuwe visual identity, het nieuwe communicatieconcept en de Brand Movie die daaruit voortkwamen... lees dit interview hier
Reny Panoet (big group Amsterdam) over data en creativiteit
Reny Panoet is in juli 2024 van start gegaan als Creative Lead bij big group Amsterdam. Hij wil het verschil maken met de combinatie van data en creativiteit. Daarover spreken we hem... lees dit interview hier
Niek Kessels, Sharon de Graaf en Brenda Waegemaekers over de creatieve driehoek van Dawn
Dawn profileert zich met een creatieve driehoek waar design, art direction en copywriting samenkomen. We spreken hierover met de driehoek zelf: Niek Kessels (Creative Director Design) Sharon de Graaf (Creative Director Art) en Brenda Waegemaekers (Creative Director Copy)... lees dit interview hier
Oktober
Darre van Dijk (TBWA): Wie het best met zijn talent omgaat, maakt het verschil
Behind The Slash is een serie interviews die je een kijkje achter de schermen geeft bij TBWA\NEBOKO. In de nieuwste aflevering van Behind The Slash interviewt Peter Wybenga Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, over de wereld van jong talent en creativiteit. Ze bespreken hoe het creatieve landschap door de jaren heen is veranderd, wat altijd hetzelfde blijft en de unieke kwaliteiten die jonge creatieven meebrengen... kijk dit interview hier
Michiel Borstlap over de kunst van achtergrondmuziek
Marketing Report TV is op bezoek bij Hearst. Michiel Borstlap, Pianist en Composeur, is onze gast. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over de kunst van achtergrondmuziek. Michiel Borstlap: "Tijdens Covid hadden we al een klein bedrijfje in achtergrondmuziek, dat we inmiddels hebben uitgebreid. Achtergrondmuziek is vaak het minst boeiende aspect van muziekproductie. Dit bracht ons tot de vraag: waarom is achtergrondmuziek eigenlijk zo saai... kijk dit interview hier
Boudewijn de Jong over P3
Boudewijn de Jong, eigenaar van Pink Marketing en Pünktlich, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over P3 en het medialandschap buiten de randstad... kijk dit interview hier
November
Adjiedj Bakas: De grijze consument gaat geld uitgeven!
Adjiedj Bakas is trendwatcher, auteur en spreker. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de vergrijzing, de doelgroep 59+ in reclame en de luiheid van reclamemakers... luister dit interview hier
Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing): Met leave no one behind bereiken we iedereen, digitaal én live
Pieter Bas Boertje is Fouder van D&B Eventmarketing. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de samenwerking met FX Agency, de toekomst van evenementen, en hoe digitaal en live elkaar versterken om een groter bereik te creëren... luister dit interview hier
Cees Faes (Fightclub): Marketing is oorlog, en wij zijn in it to win it
Cees Faes is Founder & Managing Partner bij Fightclub. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de succesvolle M100-campagne, de kracht van creatieve marketingstrategieën en het belang van een sterk eigen verhaal als bureau... luister dit interview hier
Charlotte Koeleman: Somention maakt content op basis van community-inzichten
Charlotte Koeleman is Managing Partner bij Somention en Influentials. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de unieke combinatie van community management en in-house creatie, en hoe dit leidt tot krachtige, data-gedreven contentstrategieën.. luister dit interview hier
Annabelle Klop (Serviceplan Amsterdam): Ik haal energie uit het laten groeien van ideeën tot iets tastbaars
Serviceplan Amsterdam lanceert zich officieel als creatief bureau op de Nederlandse markt. Aan het roer staat Annabelle Klop. Ze heeft zich tot doel gesteld om Serviceplan Amsterdam naar nieuwe hoogten te brengen. We spraken met haar over haar missie, visie en plannen voor de toekomst... lees dit interview hier
Prof. Dr. Ed Peelen over de ontwikkeling van contentmarketing
Prof. dr. Ed Peelen is bijzonder hoogleraar Contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam. Hij was op 6 november 2024 Key Note Speaker tijdens de uitreiking van de Content Marketing Awards. Daar hield hij een inspirerend betoog over kansen en gemiste kansen in de Nederlandse wereld van contentmarketing. Wij spraken verder met hem over dit onderwerp... lees dit interview hier
Pim Verras (iO) over Brighton SEO: Om relevant te blijven, moeten SEO-professionals AI omarmen
Pim Verras is online marketeer bij iO. Hij was aanwezig bij Brighton SEO, een zoekmarketing-conferentie die jaarlijks in het Verenigd Koninkrijk wordt georganiseerd. We spreken hem over zijn indruk en learnings... lees dit interview hier
December
Willem-Albert Bol over zijn loopbaan en de voordelen van werken op verschillende plekken
Willem-Albert Bol is CEO van Abovo Maxlead. Te gast bij Marketing Report TV spreekt hij met Bas Vlugt over zijn loopbaan en de voordelen van werken op verschillende plekken... kijk dit interview hier
Erwin Hendriks (Springbok): Ik bevind me op het snijvlak van sales en thought leadership
Erwin Hendriks is Technology Director bij Springbok. Te gast bij Marketing Report TV praat hij met Bas Vlugt over de opkomst van generative AI, de oorsprong van kunstmatige intelligentie en hoe technologie bedrijven helpt om vooruitstrevende keuzes te maken... kijk dit interview hier
Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea) over merkgroei en customer experience
Marketing Report TV is op bezoek bij Abovo Maxlead. Gijsbregt Vijn, CEO van Lemon Scented Tea, is daar onze gast. In gesprek met Peter Wybenga en sidekick Elzemieke Olsthoorn, CMO van Abovo Maxlead, vertelt hij over merkgroei en customer experience... kijk dit interview hier
Tamara van Dalen (iO): Experience is everything is ons motto
Tamara van Dalen is Director Creatie & Content bij iO Campus Rotterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga haar over waar iO in uitblinkt, experience is everything en het speelveld rondom merken bouwen... luister dit interview hier
Boaz Disselkoen over Karvan Cevitams De top tweedruivend
Boaz Disselkoen is marketeer bij Kraft Heinz en specifiek voor Karvan Cevitam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga hem over de wisselingen in het assortiment van het afgelopen jaar, het delen van juice en campagne De top tweedruivend... luister dit interview hier
Ubbo Maagdenberg (VML): We zijn ondernemende en creatieve consultants voor duurzame groei
Ubbo Maagdenberg is sinds februari 2024 CEO van VML Netherlands. Sinds 2012 werkte hij voor de voorgangers Emark en Wunderman Thompson, die met onder meer Newcraft en VMLY&R in VML zijn opgegaan. We spreken de CEO over VML in Nederland... lees dit interview hier
Ivar Schutte (Kinepolis): In 2025 gaat bioscoopsector verder herstellen
Ivar Schutte is per 1 oktober 2024 Country Manager Box Office Sales & Marketing bij Kinepolis Nederland na 4 jaar directeur te zijn geweest van de Nationale Bioscoopbon. We spreken hem over hoe het Kinepolis in 2024 verging en wat de verwachtingen voor 2025 zijn... lees dit interview hier
Roland Teerenstra en Tale Meester over de rol van OMD in het medialandschap
Roland Teerenstra is Managing Director, Tale Meester is Strategy Lead bij het mediabureau OMD Nederland. We spreken het tweetal over de rol van OMD binnen het huidige medialandschap... lees dit interview hier
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jur Baart: 25.360 reclamebureaus
Annexum en Fitzroy zetten baksteen centraal
[Vacancy] Fitzroy has a position for Medior Strategist
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Gepubliceerd door: Bas Vlugt