1,2 miljoen euro voor start-up BALZY

BALZY heeft onlangs een aanzienlijke investering van 1,2 miljoen euro veiliggesteld bij diverse angel investors. Met deze kapitaalinjectie wil Balzy de internationale expansie versnellen en uitgroeien tot een gevestigde naam in heel Europa. De onderneming, bekend van haar innovatieve producten voor mannenverzorging met een vleugje humor, heeft hiermee de middelen om de missie, het leveren van hoogwaardige producten voor intieme lichaamsverzorging aan mannen over de hele wereld, verder te verwezenlijken.

Woodwash

Ingmar Bruinsma, mede-oprichter van BALZY: "In 2021 introduceerde BALZY de WoodWash, 's werelds eerste zeep specifiek ontwikkeld voor de intieme mannelijke verzorging. Hiermee hebben we een nieuwe standaard gezet in de branche. De WoodWash en het succes van de BushBuster 3.0, een trimmer voor de kroonjuwelen, hebben de start-up snel op de kaart gezet, met meer dan 50.000 verkochte exemplaren. Nu, met de nieuwe investering, hebben we grotere plannen om ons productassortiment uit te breiden en nieuwe markten te betreden."

Angel investors met veel ervaring

De investering is afkomstig van een divers scala aan Angel Investors, allen met aanzienlijke ervaring en waardevolle contacten in verschillende sectoren. Ingmar Bruinsma: "We hebben heel bewust gekozen voor smart-capital. Investeerders die ook veel kennis meebrengen. Het resultaat is een droomteam van stuk voor stuk succesvolle ondernemers met een lange staat van dienst in onder andere retail en digital marketing."

De beste crossmedia innovatie

Met deze investering zal BALZY haar missie voortzetten om mannen wereldwijd de beste producten te bieden voor hun intieme lichaamsverzorging. De start-up kijkt ernaar uit om haar aanwezigheid in Europa te versterken en nieuwe markten te verkennen, terwijl ze de gevestigde orde blijft uitdagen. Deze week werden de Cross Media Awards-nominaties bekendgemaakt. BALZY is met de opvallende Pornhub- en Roddelpraat-campagne genomineerd in de categorie Beste Cross Media Innovatie van het jaar.

Miljoenen voor miljarden blije ballen

Nathan Harlaar, mede-oprichter bij Balzy: "Deze investering is een belangrijke mijlpaal voor BALZY en stelt ons in staat om 'Miljoenen voor miljarden blije ballen te realiseren. We blijven toegankelijk, duurzaam en toegewijd aan kwaliteit, en zijn nu uitgerust met de middelen om nog meer mannen zich helemaal fit en vitaal te laten voelen."

Ingmar Bruinsma gaf recent een interview aan Marketing Report TV:

www.balzy.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

DCVF en Schiphol Media inspireren met Travel Retail Event

03-11-2025 | 12:03:00
De tweede editie van het Travel Retail Event vond plaats in Move Amsterdam. DCVF en Schiphol Media brachten professionals uit marketing, retail en luchtvaart samen

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

Marco Ophof treedt toe tot MT van 100procent

31-10-2025 | 13:33:00
Samen met Rick de Wit en Evelien Schrijver vormt hij het nieuwe leiderschapstrio dat het bureau richting de volgende groeifase leidt.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.