YoungCapital en ACE lanceren campagne Boost Your Boomer

YoungCapital en ACE lanceren de campagne Boost Your Boomer. Gen Z'ers op de werkvloer zijn verwend, lui en hebben geen werkethos. Althans, daar zijn hun Boomer-collega's van overtuigd. Maar wat nou als niet Gen Z, maar juist uitgebluste Boomers het probleem zijn? Dat is de basis van de geïntegreerde campagne 'Boost Your Boomer', ontwikkeld door jongerenuitzendbureau YoungCapital en ACE. 

Aanmoediging voor jongeren en wake-upcall voor oudere generaties

'Boost Your Boomer' wil een aanmoediging zijn voor jongeren en een wake-upcall voor alle oudere generaties. In een campagnevideo geregisseerd door Angelo Cerisara (Hamlet) zien we op een absurdistische manier wat er gebeurt wanneer Boomers worden blootgesteld aan jonge energie op de werkvloer. Ter gelegenheid van deze campagne zijn 150.000 'Gen Z infused' BOOOMer Energy Drink-blikken geproduceerd. Daarnaast is de campagne zichtbaar op straat, op social, print en via influencers.

Rogier de Bruin, ECD van ACE: "Ik werk ondertussen al bijna acht jaar samen met YoungCapital, en het mooie is dat we elke keer weer grenzen kunnen verleggen. Deze campagne is een nieuwe fase voor het merk, waarin we met originele producten en services het verschil maken. Voor BOOOMer Energy Drink doneren jongeren hun energie, zodat ouderen een beetje mee kunnen komen. Een drankje voor op het werk om een betere samenwerking te stimuleren. Er is maar één jongerenuitzendbureau in Nederland dat dit kan doen."

Koen de Boer, creative bij ACE: "Een statement maken in het voordeel van een ondergewaardeerde doelgroep is altijd leuk. Met de filmische, maar ook ongemakkelijke stijl van Angelo voegen we er een dikke laag ironie aan toe. Dat past beter bij de Gen Z doelgroep en zorgt voor een opvallend wereldje dat ergens tussen The Office en Gucci in zit."

Deni Barisic, Head of Brands bij YoungCapital: "Elke generatie klaagt over jongeren, maar zoveel als nu heb ik in mijn negen jaar bij YoungCapital niet eerder meegemaakt. Het idee dat jongeren niet willen werken, is echt onzin. Natuurlijk kijkt deze generatie anders naar werk, de wereld is voor hen volledig veranderd. Waar je vroeger bijvoorbeeld met één salaris een huis kocht, lukt dat nu nauwelijks met twee modale inkomens. Jongeren worden dus gedwongen anders naar werk te kijken, en ze werken meer dan ooit. Met deze campagne geven we die jonge energie een podium – een positief tegengeluid tegen al het geklaag."

Credits: 
YoungCapital: Deni Barisic, Assira Colmsee, Giovanni Mele, Wendy Ekels, Suzanne Heemskerk | Agency: ACE | Executive Creative Director: Rogier de Bruin | Creative Team: Pia Mader, Koen de Boer, Rogier Smalhout | Design: Vincent Sapthu, Tova Andersson, Pepijn Zuiderveld } Strategie: Harm Balvers, Jhelisa Panfred  | Account Lead: Max de Vries | Agency Producer: Marga Bierema | Project Lead: Judith Kampman | Social Creative: Mitzi Wiebring, Thom Knobel | Social Content Producer: Sjoerd Joosten | Social Edits: Maarten Valstar | Motion: Bas Mooij, Lennard Nijenhuis | PR: Finn Dekker, Simone Slagboom | Production Company: HAMLET Brussels | Director: Angelo Cerisara | Photographer: Stig De Block | Executive Producer: Mathias Kerner | Producer: Jeroen Berx | Post-Producer: Basile van der Straten | Director of Photography: Zack Spiger | Casting Director: Louis Pons, Le Quartier | Styling: Diana Theys & Naomi Noor en Farah El Bastani | Make-up: Madonna Iremashvili | Production Design: Birch | Editor: Chris Coupland | Editorial Company: Shift | Color Grader: Tim Smith @Rascal London | Photo Retouche: Sebastien Galtier | Graphic Motion design: Bas MooijMusic: Xavier Andrew | Sound Design: Gregory Caron | Sound Post-Production: Niels den Otter @Audentity | VFX Company: Astro Pirata | Image Post-Production Cy: Frames | Online Editor: Lieven Dooms, Robin Depraetere

www.ace.nl
www.youngcapital.nl

 

WE Fashion en ACE lanceren AI-tool voor stylingcontent

06-05-2025 | 08:31:00
ACE en WE Fashion lanceren Lookgen.ai. AI-tool transformeert fashion contentcreatie

Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

06-05-2025 | 06:00:00
McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland

DJ Paul Elstak frontman in campagne Vegetarische Slager

01-05-2025 | 09:44:00
In samenwerking met De Vegetarische Slager lanceert hij een remake van Rainbow in the Sky.

Martijn Jaartsveld Strategy Director ACE Media

24-04-2025 | 16:33:00
In zijn functie richt hij zich op de strategische ontwikkeling van het bureau. Samen met Rutger Schouten vormt hij de dagelijkse leiding van ACE Media.

CZ kiest ACE als strategisch en creatief bureau

23-04-2025 | 08:44:00
Zorgverzekeraar CZ heeft ACE aangesteld als strategisch en creatief bureau na afloop van een pitchtraject.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.