
Wie is de Mol bijna 3 miljoen kijkers in week 3
[Kijkcijfers] OMD over de populairste programma's
Nieuwe week, nieuwe cijfers. Vandaag delen we de definitieve kijkcijfers van week 3 (live + uitgesteld kijken). En in de wereld van Nederlandse televisie draait het niet alleen om de inhoud van de programma's, maar ook om de populariteit ervan. De kijkcijfers zijn daarbij altijd een belangrijke graadmeter. Twee programma’s die de afgelopen tijd flink indruk maakten, zijn Wie is de Mol en De Slimste Mens. Beide shows scoorden uitstekend in de kijkcijfer top20 van week 3. Maar dat was niet alles, want de lancering van het vierde seizoen van Tribute Battle of the Bands wist hoge ogen te gooien en ging van start met de hoogste kijkersaantallen ooit.
Wie is de Mol blijft altijd een zekerheid in het televisielandschap, en het recente seizoen is weer een groot succes. De spanning, de raadsels en de verrassende momenten trekken wekelijks miljoenen kijkers. In de kijkcijfertabel hieronder staat dit seizoen dan ook met stip op nummer 1. Even verderop zien we De Slimste Mens, dat niet alleen mensen aan het denken zet, maar ook het nodige entertainment biedt met de bekende humor van Philip Freriks en de gemoedelijke sfeer. De quiz blijft een favoriet en doet het dan ook goed in de kijkcijfers. Naast deze gevestigde toppers zien we, zoals eerder benoemd, ook de start van een nieuw seizoen van Tribute Battle of the Bands op SBS6. Waar zij in 2024 aftrapte met de seizoen opening met 1 miljoen kijkers, weten ze nu 1,3 miljoen kijkers te trakteren op een muzikale show. Het vierde seizoen - met een kersverse nieuwe presentator Johnny de Mol - heeft heel wat belofte in zich, met een frisse blik op het concept en een nieuw aanbod van bands die hun muzikale talenten ten gehore brengen. De eerste aflevering zorgde dan ook voor nieuwsgierigheid en gaf de kijkcijfers een flinke boost, hoewel het nog even afwachten is of deze show het succes van de andere programma’s kan evenaren.
Nr | Datum | Tijd | Zender | Programma | KDH% 13+ | Absolute aantallen (x1000) |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18-1-2025 | 20:29 | NPO1 | WIE IS DE MOL | 18,9 | 2.901 |
2 | 14-1-2025 | 20:32 | NPO1 | SLIMSTE MENS | 14,8 | 2.276 |
3 | 16-1-2025 | 21:17 | RTL 4 | WINTER VOL LIEFDE | 12,3 | 1.886 |
4 | 19-1-2025 | 19:59 | NPO1 | JOURNAAL 20 UUR | 11,9 | 1.821 |
5 | 19-1-2025 | 18:58 | NPO1 | STUDIO SPORT EREDIVISIE | 9,0 | 1.375 |
6 | 18-1-2025 | 21:17 | SBS 6 | TRIBUTE BATTLE OF THE BANDS | 8,7 | 1.337 |
7 | 13-1-2025 | 19:01 | NPO1 | HUIS VOL | 8,5 | 1.310 |
8 | 13-1-2025 | 19:31 | RTL 4 | HALF ACHT NIEUWS | 8,5 | 1.298 |
9 | 13-1-2025 | 19:04 | RTL 4 | RTL BOULEVARD | 8,3 | 1.271 |
10 | 15-1-2025 | 21:15 | NPO1 | JOURNAAL EXTRA | 8,2 | 1.262 |
11 | 13-1-2025 | 19:31 | RTL 4 | KLOK | 7,7 | 1.177 |
12 | 17-1-2025 | 19:24 | NPO1 | WOESTE GROND | 7,6 | 1.163 |
13 | 13-1-2025 | 18:33 | RTL 4 | WEER 1830 UUR | 7,6 | 1.161 |
14 | 17-1-2025 | 20:00 | RTL 4 | WEER 1955 UUR | 7,5 | 1.144 |
15 | 18-1-2025 | 21:35 | NPO1 | MOLTALK | 7,4 | 1.140 |
16 | 17-1-2025 | 18:00 | NPO1 | JOURNAAL 18 UUR | 7,4 | 1.138 |
17 | 19-1-2025 | 21:38 | NPO1 | TUSSEN KUNST EN KITSCH | 7,4 | 1.128 |
18 | 19-1-2025 | 21:24 | RTL 4 | RANKING THE STARS | 7,0 | 1.068 |
19 | 15-1-2025 | 20:25 | RTL 4 | GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN | 6,8 | 1.036 |
20 | 17-1-2025 | 19:52 | RTL 4 | VEEL OP JE BORD | 6,7 | 1.021 |
Andere opvallende uitschieters waren Van Roosmalen en Groenteman (NPO3) die slechts maar 420.000 kijkers wisten te boeien, Bar Laat (NPO1) met een magere 450.000 kijkers en De cirkel (NPO2) – de nieuwe kennisquiz onder leiding van Sanne Wallis - met 540.000 kijkers.
Volgende week zijn we er weer met een verse update, dus houd de site in de gaten. Tot dan!
Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD
OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers
Foto: Depositphotos
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Internationaal succes voor Nederlands tv-format De Verraders
Retail Media Dashboard biedt grip op campagnedata
Ruim 2,1 miljoen kijkers voor Dodenherdenking 2025
Klanten lang vasthouden is een belangrijke asset van OMD
Hearts & Science wordt mediabureau Save the Children
Gepubliceerd door: Daan Dekkers