Werkgeverskeurmerk Inner Smile Certified gelanceerd 

Vanaf vandaag is het werkgeverskeurmerk voor bedrijven die willen benadrukken dat bij hen de medewerker centraal staat, Inner Smile Certified, officieel live. Met de certificering laten organisaties zien dat ze werkgeluk serieus nemen en structureel investeren in het welzijn van hun medewerkers. Tijdens de lancering werd bekendgemaakt dat performance marketingbureau Clever Strategy uit Capelle aan de IJssel als eerste organisatie het speciaal ontwikkelde geluksprogramma doorloopt.

Centraal in dit traject staat een steeds terugkerende persoonlijke geluksmeting op basis van vijftien wetenschappelijk bewezen geluksgebieden, zoals: woonsituatie, relatie, vertrouwen, gezondheid, vergelijken en vrijheid. Aan de hand van de resultaten wordt voor iedere medewerker een persoonlijk geluksplan opgesteld, met professionele coaching en zelfs bloedanalyses om optimalisaties op te sporen.

Kjeld Piek, medeoprichter en CEO van Clever Strategy: “Sinds onze oprichting in 2007 hebben wij onszelf altijd hard gemaakt voor een moderne werkcultuur en een gezonde werk-privébalans. Niet alleen zijn gelukkige medewerkers productiever; ze zijn ook nog veel leuker om mee samen te werken. Dat we nu Inner Smile Certified worden, is wat mij betreft écht next level.”

Inner Smile Company

Inner Smile Certified maakt onderdeel uit van het vorig jaar gelanceerde Inner Smile Company, dat op maat gemaakte gelukstrajecten verzorgt. Onder andere PwC en Bowers & Jackling gingen hierin al voor. 

Jacco Vingerling, oprichter Inner Smile Company: "Een duidelijke visie is essentieel, niet alleen om de stabiliteit van medewerkers te vergroten, maar ook om als werkgever aantrekkelijker te worden én als bedrijf een sterke partner voor klanten te zijn.

Wij dromen ervan om het B Corp-certificaat te worden op het gebied van levensgeluk voor werknemers. Om dat te verwezenlijken, hebben we de afgelopen jaren veel tijd gestoken in de ontwikkeling van onze methodiek en bijbehorende methodes. Het is geweldig om te mogen samenwerken met pioniers zoals Clever Strategy die daarmee aantonen bij de meest aantrekkelijke werkgevers en zakenpartners van Nederland te behoren.”

Slimme investering

Uit recent onderzoek (september 2024) blijkt dat het werkgeluk van Nederlandse werkenden tussen 2018 en 2024 fors is gedaald. Volgens het Erasmus Happiness Economics Research Organization (EHERO) zou dat kunnen komen door een hogere werkbelasting en groeiende onzekerheid op de werkvloer.

Jacco Vingerling: “Gelukkige medewerkers zijn de sleutel tot succes voor ieder bedrijf. Zo hebben zij meer hart voor de zaak, zijn productiever én versterken de bedrijfscultuur, waardoor je als organisatie gemakkelijker nieuw talent aantrekt en behoudt. Wanneer je als bedrijf investeert in het welzijn van je werknemers, levert dat niet alleen gemotiveerde en betrokken medewerkers op, maar bespaar je ook op kosten die gepaard gaan met uitval door stressgerelateerde klachten, zoals burn-outs. Een gezonde werkvloer is dus niet alleen goed voor de mensen, maar ook voor de bedrijfsresultaten.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

SuperHeroes start creator-divisie LOIS

24-09-2025 | 10:56:08
Het platform richt zich op disciplines als film, illustratie, installaties en analoge kunst

Euromast opent bezoekersexperience The Rise of Rotterdam

19-09-2025 | 13:07:00
De immersive experience, uitgevoerd door Woodwork Amsterdam, vormt voortaan het startpunt van een bezoek aan de Euromast.

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

AI AM en Enter Workspace bouwen grootste AI-hub in Amsterdam

10-09-2025 | 15:49:01
AI AM, de hub voor toegepaste kunstmatige intelligentie in het voormalige INIT-gebouw in Amsterdam, gaat een samenwerking aan met Enter Workspace.

UNISCO is mediabureau voor challenger brands

03-09-2025 | 12:57:00
Arno Meijerink en Jan-Willem Stoop hebben UNISCO | Research & Media Strategy gelanceerd. Het bureau richt zich op challenger brands in elke groeifase


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.