
VodafoneZiggo gunt INDIE Amsterdam reclameaccount na pitch
VodafoneZiggo heeft INDIE Amsterdam na een pitch eind maart 2025 het reclameaccount gegund. Daarmee is officieel na ruim 6 jaar officieel afscheid genomen van WPP Go One. Enkele maanden geleden werd duidelijk dat het telecombedrijf een pitch had uitgeschreven en afscheid zou nemen van WPP Go One, waarin WPP al zijn bureaus beschikbaar stelde ten behoeve van VodafoneZiggo. In 2022 werd nog voor de mediabureaufuncties een verlenging aangekondigd met het WPP-bureau Wavemaker.
Volgens INDIE Amsteram is het contract nog niet getekend, desondanks is de eerste campagne inmiddels uit. De gunning behelst de totale merkcampagnes voor VodafoneZiggo en alle lagen en submerken.
Volgens Esther Brouwer, Managing Director bij INDIE Amsterdam is de energie in het team, in de samenwerking en het werk leidend geweest in het winnen van de pitch. INDIE Amsterdam presenteerde twee richtingen waarbij Oh Yeah de winnaar was. De pitch begon in februari en werd eind maart 2025 afgerond.
Volgens INDIE Amsterdam is onderdeel van de strategie om het idee van every day wins- (dankzij tehniek) te vieren meer leidt tot een always-on campagne.
Het is onduidelijk wie de mediabureaufunctie op zich neemt voor VodafoneZiggo.
Vodafone-campagne
Voor het merk Vodafone heeft INDIE Amsterdam een merkcampagne ontwikkeld waarbij herkenbare momenten uit het dagelijks leven centraal staan, waarbij technologie op het juiste moment het verschil maakt. De campagne onder de noemer Oh Yeah moet emotie overbrengen van kleine en betekenisvolle overwinningen onder de noemer Daily Wise.
Het Vodafone-aanbod Unlimited staat centraal in de campagne. De campagne bestaat uit een tv-commercial, alsmede uit uitingen via radio, social media, online en out-of-home.
Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo: "Met deze campagne brengen we onze nieuwe strategie tot uiting, waarin de klant centraal staat en we blijven werken aan het verder verbeteren van onze dienstverlening. Technologie speelt daarin een sleutelrol: het verschil maken op de momenten die ertoe doen. Onder de noemer OH YEAH vieren we die kleine, herkenbare overwinningen van even je kind met huiswerk helpen terwijl je in het buitenland bent tot ongestoord onderweg je favoriete serie streamen."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[DutchMedia Podcast] over val kabinet, influencers en meer
[DutchMedia Podcast] over DPG Media, Radioplayer en NPO
VodafoneZiggo: stop registratie app Champions League
[Markteffect] In gesprek met Jan Zwang: Inschatten van het tipping-point, dat is dé uitdaging
Ziggo Sport krijgt 15.000 euro boete voor ongeoorloofde alcoholreclame
Gepubliceerd door: David de Jong