Verve viert 18 jaar met focus op onvervangbare merken

Branding agency Verve viert zijn 18-jarig bestaan met een nieuwe positionering. Het bureau, onderdeel van United Playgrounds en tweevoudig winnaar van de titel European Design Agency of the Year, zet zichzelf neer als strategische partner voor organisaties die niet concurreren, maar leiden.

Volgens Verve verandert de brandingwereld door AI, globalisering en de snelheid waarmee innovaties worden gekopieerd. In een tijd van visuele overvloed en uniforme interfaces dreigen merken onzichtbaar te worden. "De prijs wordt dan het enige onderscheidend vermogen, en dat is het begin van de commodity death spiral," stelt het bureau.

Irreplaceability als koers

Verve introduceert de nieuwe positionering onder de noemer irreplaceability: merken die zo sterk verankerd zijn in cultuur en emotie dat ze niet te vervangen zijn. De studio combineert strategie, design, onderzoek en digital in geïntegreerde merken­systemen.

Nieuw in de aanpak zijn programs, waarmee Verve bedrijven begeleidt bij businessgedreven uitdagingen zoals fusies, internationale expansie, buy & build-strategieën en groeitrajecten.

Het bureau blijft geleid door de oprichters Rindor Golverdingen (Executive Creative Director), Michael Danker (Digital Director) en Roman Stikkelorum (Managing Director).

Van Dutch Design naar internationale top

Verve groeide vanuit zijn Dutch Design-roots uit tot internationaal merkpartner met klanten in vijftien landen. Het portfolio breidt zich steeds verder uit richting consumentenmerken.

Roman Stikkelorum, mede-oprichter: "AI trekt alles gelijk en merken worden sneller inwisselbaar. Alleen de merken die durven te kiezen en zich radicaal onderscheiden, overleven. Wij bouwen onvervangbare merken: iconisch, menselijk en met liefde voor craft, merken die hun eigen categorie definiëren."

Met meer dan 300 gerealiseerde projecten, tientallen internationale designprijzen en de samenwerking met zusterbureaus LiveWall en Fitzroy binnen United Playgrounds, wil Verve de komende jaren een grotere rol spelen in de internationale top van brand design.

www.verveagency.com

www.unitedplaygrounds.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eerste Fitzroy-campagne Corendon gelanceerd

24-12-2025 | 12:38:56
De eerste door Fitzroy ontwikkelde campagne voor Corendon is gelanceerd

Iris Jansen: Waarom clicks geen succes zijn

22-12-2025 | 12:39:00
Een hoge CTR voelt als succes. Totdat je kijkt naar wat het oplevert. In dit artikel lees je waarom clicks geen businesswaarde hebben

Mooie ads presteren niet

15-12-2025 | 06:15:00
Volgens De Nieuwe Zaak is mooi een subjectief begrip dat weinig zegt over campagneresultaat. Wat werkt, hangt af van de rol van een uiting

Harold Groeneveld en Johan Keurentjes: 2026: het jaar van AI-First waardegedreven groei inlossen

12-12-2025 | 00:00:00
Harold Groeneveld is Managing Director van De Nieuwe Zaak. Johan Keurentjes is COO en CEO ad interim van United Playgrounds. We spreken het duo

Waarom mediaplannen zo weinig opleveren

01-12-2025 | 09:56:00
80 procent van de campagnes optimaliseert op bereik, maar slechts 8 procent realiseert daadwerkelijke merkimpact
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.