
Verhaal van Nederland trekt ruim 1,5 miljoen kijkers
[Kijkcijfers] OMD over de meest bekeken tv-programma's in Nederland
De afgelopen weken waren er heel wat nieuwe titels op de televisie. Van onverwachte plotwendingen in Nederlands populairste datingshow tot spectaculaire achtervolgingen die heel Nederland op de bank hielden. Maar hoe goed scoorden deze programma’s eigenlijk wanneer we kijken naar de kijkcijfers? Laten we de cijfers induiken en ontdekken welke shows en evenementen de afgelopen weken het meeste kijkplezier hebben opgeleverd.
Het nieuwe seizoen van Flikken Maastricht begon sterk en wist meteen de aandacht van kijkers te trekken. De politiecrimi-serie is inmiddels uitgegroeid tot een terugkerend onderdeel van de programmering van de AVRO tros. De serie speelt zich af in de stad Maastricht en volgt de avonturen van een groep rechercheurs die allerlei misdaden onderzoeken. De hoofdrollen zijn onder andere weggelegd voor Angela Schijf (als rechercheur Eva van Dongen) en Victor Reinier (als rechercheur Floris de Lange). En om maar even in de achtervolgingen te blijven, ook het nieuwe seizoen van Hunted VIPs bracht weer veel spanning en verrassingen, terwijl Ik Vertrek weer menig huiskamer wist te veroveren met ontroerende maar toch ook grappige verhalen.
De laatste aflevering van Winter Vol Liefde verbrak een kijkcijferrecord, wat de populariteit van het programma alleen maar onderstreept. Het programma eindigde traditiegetrouw met de reünie en sloot af met de hoogste score ooit. De kijkcijfer hit oversteeg hiermee alle eerdere seizoenen (reünie 2024 behaalde 1,2 kijkers). Daarnaast werd het nieuwe seizoen van Het Verhaal van Nederland - wat zich dit jaar afspeelt in Amsterdam ter ere van het 750 jarig bestaan van de stad- enthousiast verwelkomd, dat een boeiend kijkje achter de schermen van de stad biedt. In de vier afleveringen van Het verhaal van Nederland - Amsterdam ziet de kijker de pioniers, migranten, dromers en doeners die allemaal op hun eigen manier een bijdrage hebben geleverd aan de groei en ontwikkeling van de stad. Zij stonden aan de wieg van het succes, maar ook van het falen van Amsterdam en bouwden aan het bijzondere imago van een hoofdstad die wereldwijd en al eeuwenlang tot de verbeelding spreekt. In het bekende format van de succesvolle serie reist Daan Schuurmans door de tijd en is hij ooggetuige van de belangrijkste historische ontwikkelingen van Amsterdam.
Zie hier de kijkcijfer top 20 van week 6 en week 7:
Top 20 week 6 (inclusief uitgesteld kijken)
Nr |
Datum |
Tijd |
Zender |
Programma |
KDH% |
KDH abs |
1 |
8-2-2025 |
20:30 |
NPO1 |
WIE IS DE MOL |
19,1 |
2.936 |
2 |
5-2-2025 |
20:33 |
RTL 4 |
WINTER VOL LIEFDE |
14,0 |
2.142 |
3 |
9-2-2025 |
20:00 |
NPO1 |
JOURNAAL 20 UUR |
12,6 |
1.935 |
4 |
7-2-2025 |
20:35 |
NPO1 |
FLIKKEN MAASTRICHT |
11,8 |
1.807 |
5 |
5-2-2025 |
20:35 |
NPO1 |
VERHAAL VAN NEDERLAND |
10,9 |
1.676 |
6 |
9-2-2025 |
18:58 |
NPO1 |
STUDIO SPORT EREDIVISIE |
10,0 |
1.541 |
7 |
8-2-2025 |
21:22 |
SBS 6 |
TRIBUTE BATTLE OF THE BANDS |
9,4 |
1.437 |
8 |
4-2-2025 |
20:36 |
NPO1 |
IK VERTREK |
9,3 |
1.425 |
9 |
3-2-2025 |
20:34 |
NPO1 |
HUNTED VIPS |
8,7 |
1.330 |
10 |
4-2-2025 |
19:32 |
RTL 4 |
HALF ACHT NIEUWS |
8,1 |
1.250 |
11 |
5-2-2025 |
20:23 |
RTL 4 |
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN |
7,7 |
1.178 |
12 |
4-2-2025 |
18:35 |
RTL 4 |
RTL BOULEVARD |
7,7 |
1.177 |
13 |
4-2-2025 |
18:33 |
RTL 4 |
WEER 1830 UUR |
7,7 |
1.176 |
14 |
5-2-2025 |
18:00 |
NPO1 |
JOURNAAL 18 UUR |
7,6 |
1.172 |
15 |
9-2-2025 |
21:32 |
NPO1 |
TUSSEN KUNST EN KITSCH |
7,6 |
1.169 |
16 |
7-2-2025 |
20:26 |
NPO2 |
2 VOOR 12 |
7,4 |
1.132 |
17 |
6-2-2025 |
21:36 |
SBS 6 |
VANDAAG INSIDE |
7,4 |
1.132 |
18 |
3-2-2025 |
19:56 |
RTL 4 |
WEER 1955 UUR |
7,4 |
1.128 |
19 |
3-2-2025 |
19:03 |
NPO1 |
EVA |
7,1 |
1.089 |
20 |
9-2-2025 |
20:24 |
NPO3 |
OVER MIJN LIJK |
7,1 |
1.087 |
Top 20 week 7 (exclusief uitgesteld kijken)
Nr |
Datum |
Tijd |
Zender |
Programma |
KDH% |
KDH abs |
1 |
15-2-2025 |
20:30 |
NPO1 |
WIE IS DE MOL |
16,7 |
2.566 |
2 |
16-2-2025 |
20:00 |
NPO1 |
JOURNAAL 20 UUR |
11,7 |
1.800 |
3 |
12-2-2025 |
20:34 |
NPO1 |
VERHAAL VAN NEDERLAND |
10,5 |
1.607 |
4 |
11-2-2025 |
20:33 |
NPO1 |
IK VERTREK |
10,4 |
1.603 |
5 |
14-2-2025 |
20:34 |
NPO1 |
FLIKKEN MAASTRICHT |
10,0 |
1.534 |
6 |
16-2-2025 |
18:59 |
NPO1 |
STUDIO SPORT EREDIVISIE |
9,3 |
1.426 |
7 |
10-2-2025 |
18:36 |
RTL 4 |
RTL BOULEVARD |
8,9 |
1.371 |
8 |
15-2-2025 |
21:21 |
SBS 6 |
TRIBUTE BATTLE OF THE BANDS |
8,9 |
1.367 |
9 |
10-2-2025 |
20:33 |
NPO1 |
HUNTED VIPS |
8,5 |
1.310 |
10 |
10-2-2025 |
18:00 |
NPO1 |
JOURNAAL 18 UUR |
8,3 |
1.281 |
11 |
14-2-2025 |
20:26 |
NPO2 |
2 VOOR 12 |
7,9 |
1.205 |
12 |
11-2-2025 |
18:34 |
RTL 4 |
WEER 1830 UUR |
7,9 |
1.204 |
13 |
10-2-2025 |
19:03 |
NPO1 |
EVA |
7,7 |
1.177 |
14 |
11-2-2025 |
19:31 |
RTL 4 |
HALF ACHT NIEUWS |
7,7 |
1.174 |
15 |
13-2-2025 |
21:38 |
SBS 6 |
VANDAAG INSIDE |
7,5 |
1.149 |
16 |
16-2-2025 |
21:33 |
NPO1 |
HARTELIJK GOEDENAVOND EEN EERBETOON AAN |
7,4 |
1.141 |
17 |
15-2-2025 |
21:44 |
NPO1 |
MOLTALK |
7,2 |
1.109 |
18 |
10-2-2025 |
19:59 |
RTL 4 |
WEER 1955 UUR |
7,1 |
1.096 |
19 |
11-2-2025 |
18:17 |
RTL 4 |
EDITIE NL |
7,1 |
1.094 |
20 |
10-2-2025 |
20:26 |
NPO2 |
RADAR |
6,9 |
1.054 |
Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD
OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Ruim 2,1 miljoen kijkers voor Dodenherdenking 2025
Klanten lang vasthouden is een belangrijke asset van OMD
Hearts & Science wordt mediabureau Save the Children
De eerste LUBACH haalde kijkcijferrecords
Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend
Gepubliceerd door: Daan Dekkers