Transfer Media verzorgt reclame Eurosport en Discovery

Transfer Media neemt vanaf 1 december de reclameregie van Eurosport en Discovery in Franstalig België op zich. Met deze toevoeging breidt het bedrijf zijn portfolio uit met twee internationale televisiezenders en versterkt het zijn positie op de Belgische reclamemarkt. Voor adverteerders betekent dit toegang tot een breder en kwalitatief publiek.

Discovery richt zich als non-fictiezender op meeslepende verhalen over wetenschap, prestaties en ontdekkingen. Eurosport geldt als sportbestemming in Europa met uitgebreide verslaggeving van onder meer tennis, wielrennen en de Olympische Spelen.

Strategische uitbreiding voor Transfer Media

Laetitia De Dycker, Deputy General Manager bij Transfer Media: "Met Discovery en Eurosport voegen we twee iconische merken toe die elk op hun manier de kijker raken: Discovery inspireert meerwaardezoekers met verhalen die hun wereld groter maken, terwijl Eurosport een breed publiek sportfans samenbrengt rond de grootste wielermomenten zoals de Tour de France, Giro en Vuelta. Samen vertegenwoordigen deze zenders nu al een marktaandeel van 1 procent bij PRP 18-54. Voor Transfer Media betekent dit een strategische uitbreiding van onze televisieparaplu, waarmee we adverteerders toegang geven tot content die zowel emotioneel verbindt als commercieel aantrekkelijk is. We bedanken Warner Bros. Discovery voor het vertrouwen met Cartoon Network en HBO Max Kids, dat nu verder wordt versterkt met Discovery FR en Eurosport FR. Dit bevestigt het vertrouwen in onze regie-aanpak en laat mooie groeikansen voor de toekomst zien."

Deel van breder zenderaanbod

Discovery en Eurosport sluiten aan bij het bestaande pakket van themazenders onder de regie van Transfer Media. De samenwerking met Warner Bros. Discovery wordt hiermee verder uitgebreid. Beide zenders zijn beschikbaar via Orange, Proximus en Telenet.

www.mytransfer.be


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.

Minister Frank Rijkaart: geen toezicht en geen sancties EU-regels over politieke reclames

30-09-2025 | 14:01:00
Minister Frank Rijkaart (BBB) van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft besloten dat er ten aanzien van de Europese verordening politieke reclames de komende periode geen toezicht en sanctiemogelijkheden komen

Social media stuwen wereldwijde advertentiegroei

26-09-2025 | 09:36:00
Meta, Alphabet en Amazon zijn in 2030 samen goed voor meer dan 60 procent van de wereldwijde advertentie-uitgaven.

Weborama Nederland wordt Adways Weborama

25-09-2025 | 16:31:29
Weborama Nederland en Adways gaan verder onder de naam Adways Weborama.

Patrick Petersen: Domme taalmodellen zoeken data

23-09-2025 | 10:47:15
De digitale alwetenden die zogenaamd slimmer zijn dan jij en ik, blijken in werkelijkheid verslaafde datavreters
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.