De kern van een merk kunnen vangen

[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Je hebt Let’s-go-mensen en poeh-hé-moet-dat-nou mensen. Wij zijn, en zijn fan van, die eerste groep

Gijsbregt Vijn is CEO van Lemon Scented Tea & Lemon CxbyEX. Marketing Report spreekt hem.

Hoe zou je Lemon Scented Tea introduceren?

We zijn een creatief bureau dat merken laat groeien. We noemen dit Total Brand Growth. Merkgroei die ontstaat wanneer merkstrategie, advertising en design worden samengebracht met de customer- en employee-experience. Van werknemer tot consument en alles daartussen. Met één sterk brand-narrative zorgen we ervoor dat wat een merk belooft, overal waargemaakt wordt.

We starten met het ontwikkelen van een scherpe positionering. Vanuit die positionering ontwikkelen we een merknarratief dat toekomstbestendig is. Kan meebewegen met de tijdgeest. Verrassend en fris blijft. Het merknarratief geeft een sterke ambitie en missie, maar ook een duidelijke tegenstander. Geen tegenstander, geen goed verhaal. Waar het merk tegen vecht, is de belofte en oplossing voor de consument. Komt goed uit, want merk en consument voeren een gezamenlijke strijd.

Dat allemaal maken we zo slim, simpel, kernachtig en toepasbaar dat iedereen die voor het merk werkt ermee kan werken. We geloven er stellig in dat een merk zo consistent, verrassend en herkenbaar kan blijven groeien. Tijdens alle touchpoints van de customer- en employee-journey.

Van Amerika, Duitsland tot Nederland: dit werkt. Het is onze universele werkwijze, die we wereldwijd toepassen. En van elke markt leren we. Very international. Maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt aan de grote hoeveelheid Engelse woorden.

Waarom kiezen klanten voor Lemon?

Bovenop bovenstaand, kan ik twee toverwoorden toevoegen: langdurig en samenwerken.

Langdurig: We zijn goed in staat om de kern van een merk te vangen. Veel merken zijn zichzelf vandaag de dag een beetje kwijtgeraakt. Niet gek. Alle veranderingen verwachten (te) veel van een merk. Het is een hele uitdaging om op koers te blijven.

Om die koers te bewaken, creëren we alleen een merkverhaal dat voor de lange termijn werkt. Merkgroei heeft tijd nodig, zoals alles wat écht groeit.

Geen kortstondige brand-savers, maar een verhaal waar je echt op kunt bouwen. Intern en extern. We merken dat onze klanten daar zeer blij mee zijn, én blijven.

Samenwerken: We houden van goed en uniek werk maken. Hygiëne voor een creatief bureau, maar wat ons vaak verschillend maakt is dat we graag samenwerken. Met de klant. En iedereen die er samen met ons het mooiste en beste van wil maken.

We roepen dan ook wel dat we eigenlijk een creative community zijn, in plaats van een agency. We hebben een sterk internationaal netwerk van creatives, specialisten en bureaus, van media tot productie. Samen, zonder ego's, volle bak aan de slag voor de klant. Daarnaast, en dit zijn niet mijn woorden: we zijn een hele fijne club om mee te werken. Veel klanten koppelen dit aan ons terug en tippen ons ook aan anderen. Persoonlijk vind ik dat het mooiste compliment dat je als bureau (of community dus) kunt krijgen.

Langdurige samenwerking: de twee toverwoorden samen creëren magie. We zijn er trots op dat we al jaren voor dezelfde klanten werken.

De telefoon gaat. Met welke vraag belt jullie klant?

Help mij mijn business te laten groeien! Geef mij een merkpositionering en een merknarratief dat mijn merk koers geeft. Intern en extern. Help mij om dit verhaal tot leven te brengen, tijdens alle mogelijke interactiemomenten. Van de zin die een klantenservicemedewerker uitspreekt, tot de landelijke OOH campagne. Het complete plaatje. Van A tot Z. 

Welke mensen mogen jou meteen bellen voor een baan?

Scherp denkende mensen die nieuwe dingen willen doen, verandering teweeg willen brengen, hun hart op de juiste plaats hebben en van creativiteit houden. Mensen met ambitie, maar zonder ego. Mensen die willen samenwerken. Dat vinden we ontzettend belangrijk. Bij Lemon hebben we ZEST als onze waarden; Zest, Engage, Solution driven & Together. ZEST betekent dat je positief in het leven moet staan. Dat lijkt een beetje een open deur, maar je hebt Let’s-go-mensen en poeh-hé-moet-dat-nou mensen. Wij zijn, en zijn fan van, die eerste groep. 

We zijn trouwens concreet op zoek naar iemand die Lemon Scented Tea in Duitsland kan gaan leiden én naar een lead in Dubai.

Welke nieuwe dingen gaat Lemon doen in 2025?

Onze plank staat vol met mooie dingen. We hebben net onze nieuwe website gelanceerd, waarbij we Total Brand Growth groots als propositie hebben neergezet. Dat in de markt zetten is eigenlijk doel nummer 1 voor dit jaar.

Daarnaast gaan we onze Brand Narrative Approach, die onderdeel is van de Total Brand Growth, neerzetten als een learning tool waar iedereen mee aan de slag kan. Uitbreiden in Amerika, Duitsland en Dubai. En met name in Nederland een aantal hele mooie creatieve cases neerzetten, die onze aanpak verder bewijzen.

Kortom: ook onze eigen, altijd aanwezige thirst for brand growth lessen. Let’s go.

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Fotoserie The Dalmore draait om ambacht en chemie

03-07-2025 | 10:26:00
Voor The Dalmore Luminary No.3 ontwikkelde Lemon Scented Tea een fotoserie waarbij de whisky werd ingezet als onderdeel van het fotografisch proces.

Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina

07-04-2025 | 16:26:00
De samenwerking omvat strategie, advertising en design, bedoeld voor zowel interne als externe communicatie.

Coca Cola Orange Cream | Corona | Make My Money Matter

27-03-2025 | 13:23:00
[The International] Gijsbregt Vijn (Lemon) Scented Tea kijkt over de grenzen

Gijsbregt Vijn: Merken moeten hun verhaal waarmaken

20-03-2025 | 11:34:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Gijsbregt Vijn over het belang van geloofwaardige merkcommunicatie in een tijd van dalend vertrouwen.

[Buzz] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea) Hoe zet je de brand noise-cancelling uit?

23-12-2024 | 15:14:00
Laatst was ik op zoek naar een mooie, nieuwe koptelefoon. Zo’n koptelefoon met alles erop en eraan. Noise-cancelling, 8D surround sound en dan het liefst ook nog een beetje een compact modelletje

 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.