Team Liquid neemt Nederlands esports-team Team Gullit over

Esports-organisatie Team Liquid heeft het Nederlandse EA FC-team Team Gullit overgenomen. Het gaat om de grootste overname in de geschiedenis van Nederlandse esports. Team Gullit, een venture van digital agency Triple, stond bekend als een van de succesvolste opleiders van EA FC-talent wereldwijd.

Met de overname haalt Team Liquid een team in huis dat de afgelopen jaren onder meer de FIFAe World Cup, de eChampions League en twee Europese titels wist te winnen.

Triple blijft betrokken bij Team Gullit

Team Gullit ontstond in 2018 binnen Triple, onderdeel van Hypersolid. Triple heeft zich in de markt gepositioneerd als broedplaats voor digitale ventures. Eerder kwamen ook Mobile Viewpoint en Beyond Sports uit de organisatie voort.

Schalk Stalman, CEO van Triple en mede-oprichter van Team Gullit: "Toen Corné Dubelaar en ik in 2018 Team Gullit oprichtten, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming, met EA FC in het bijzonder, en deze overname onderstreept dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid en ik blijf als adviseur nauw betrokken bij dit proces."

Kampioenen van eigen bodem versterken Team Liquid

Door de overname neemt Team Liquid een selectie van toptalenten over. Onder hen bevinden zich Emre Yilmaz, winnaar van de eChampions League 2023, Levi de Weerd, Europees kampioen, en FIFA-wereldkampioen 2023 Manuel Bachoore. Alle spelers zijn door Team Gullit op jonge leeftijd gescout en opgeleid.

Victor Goossens, Co-CEO en oprichter van Team Liquid: "Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Triple wint aanbesteding bouw collectieportal Beeld & Geluid

30-01-2025 | 12:11:09
Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid (Beeld & Geluid) bouwt aan een portal, waarop grote delen van de collectie van de publieke omroep online toegankelijk zullen worden voor het Nederlandse publiek.

Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep

25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology

Wonderland sluit aan bij formatie van Triple en code d'azur

17-08-2023 | 14:09:00
Bureaus bundelen krachten wereldwijd in Brand Identity Design

Code d'azur en Triple voortaan onderdeel van één groepsholding

24-10-2022 | 14:59:00
Triple en code d’azur bundelen hun krachten en bouwen samen aan een internationale bureaugroep om bedrijven nog beter te kunnen bedienen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.