Team Liquid neemt Nederlands esports-team Team Gullit over

Esports-organisatie Team Liquid heeft het Nederlandse EA FC-team Team Gullit overgenomen. Het gaat om de grootste overname in de geschiedenis van Nederlandse esports. Team Gullit, een venture van digital agency Triple, stond bekend als een van de succesvolste opleiders van EA FC-talent wereldwijd.

Met de overname haalt Team Liquid een team in huis dat de afgelopen jaren onder meer de FIFAe World Cup, de eChampions League en twee Europese titels wist te winnen.

Triple blijft betrokken bij Team Gullit

Team Gullit ontstond in 2018 binnen Triple, onderdeel van Hypersolid. Triple heeft zich in de markt gepositioneerd als broedplaats voor digitale ventures. Eerder kwamen ook Mobile Viewpoint en Beyond Sports uit de organisatie voort.

Schalk Stalman, CEO van Triple en mede-oprichter van Team Gullit: "Toen Corné Dubelaar en ik in 2018 Team Gullit oprichtten, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming, met EA FC in het bijzonder, en deze overname onderstreept dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid en ik blijf als adviseur nauw betrokken bij dit proces."

Kampioenen van eigen bodem versterken Team Liquid

Door de overname neemt Team Liquid een selectie van toptalenten over. Onder hen bevinden zich Emre Yilmaz, winnaar van de eChampions League 2023, Levi de Weerd, Europees kampioen, en FIFA-wereldkampioen 2023 Manuel Bachoore. Alle spelers zijn door Team Gullit op jonge leeftijd gescout en opgeleid.

Victor Goossens, Co-CEO en oprichter van Team Liquid: "Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Triple wint aanbesteding bouw collectieportal Beeld & Geluid

30-01-2025 | 12:11:09
Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid (Beeld & Geluid) bouwt aan een portal, waarop grote delen van de collectie van de publieke omroep online toegankelijk zullen worden voor het Nederlandse publiek.

Rianne Meijerman benoemd tot Chief Commercial Officer van Triple en code d'azur groep

25-07-2024 | 11:04:00
In deze gecreëerde rol zal Rianne Meijerman de commerciële strategie van de groep leiden over de kernservices: Brand, Experience, Data en Technology

Wonderland sluit aan bij formatie van Triple en code d'azur

17-08-2023 | 14:09:00
Bureaus bundelen krachten wereldwijd in Brand Identity Design

Code d'azur en Triple voortaan onderdeel van één groepsholding

24-10-2022 | 14:59:00
Triple en code d’azur bundelen hun krachten en bouwen samen aan een internationale bureaugroep om bedrijven nog beter te kunnen bedienen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.