Talpa Network lanceert QRomo met een koppeling aan kassasystemen 

Talpa Network is van start gegaan met reclamespots met de QRomo. Deze QR-code op steroïden beloont tv-kijkers met vouchers met relevante kortingen en aanbiedingen en verbindt ze via één scan aan merken, product-aanbiedingen of andere diensten.

Met de QRomo kunnen tv-campagnes naast merkbekendheid en bereik, ook ingezet worden voor direct meetbare conversie.

KPN en Van Marke’s Uitgekookt waren de eerste adverteerders die aan deze pilot deelnamen.

Door het scannen van de QRomo tijdens deze spots, ontvangen kijkers in real-time een QRomo-voucher op hun mobiel die speciale aanbiedingen of kortingen geeft. Die vouchers kunnen geïnteresseerden opslaan in hun wallet of als pdf, maar ook printen en/of naar zichzelf mailen.

De consument claimt het voordeel door de QRomo-voucher vervolgens te scannen bij de kassa in de winkel of webshop. Als de voucher in de wallet wordt opgeslagen dan ontvangt de gebruiker reminders wanneer er een inwisselpunt in de buurt is en wanneer de actie bijna verloopt.

Samenwerking met Intersolve

De QRomo is géén simpele QR-code, maar is een innovatieve techniek die middels een exclusieve samenwerking met Intersolve, verbonden is met ruim 400.000 kassasystemen in Nederland en 450 webshops. De QRomo is daardoor breed inzetbaar en een goede match met tv-spot campagnes.

Om tv-kijkers te activeren dat er QRomo’s in het reclameblok zitten, start dat reclameblok met een uitlegpromo over de QRomo.  

ConnectLab

De QRomo is ontwikkeld binnen het ConnectLab van Talpa Network in samenwerking met Branded Currency Company en Intersolve. Binnen deze innovatie hub ontwikkelen de Advanced Advertising experts van Talpa Network, samen met klanten en partners, innovatieve advertentieoplossingen waarmee merken en consumenten effectiever met elkaar in aanraking kunnen komen. Binnen Talpa Network wordt er continu geëxperimenteerd met nieuwe manieren om enerzijds de kijk- en luisterervaring te verrijken en anderzijds om op consumentengedrag in te spelen.

Allard Ruyl, CEO van Talpa Media Solutions: “Met de QRomo spelen we in op het feit dat bijna iedereen tegenwoordig tv-kijkt met z’n mobiel binnen handbereik. En met de QRomo worden kijkers direct beloond voor hun kijkgedrag. Een win-win als je het mij vraagt.”

Juni en juli

De huidige QRomo-pilot loopt ruim twee weken. In de maand juli volgt een tweede pilot met andere adverteerders. De resultaten van deze pilots worden gebruikt bij het verder vormgeven van de propositie. Bij een succesvolle afronding van de pilot-fase wordt de QRomo beschikbaar voor alle adverteerders die geïnteresseerd zijn in meetbare conversie.

Direct kopen items

Talpa Network startte eveneens onlangs een pilot tijdens Lang Leve de Liefde waarbij, door middel van het scannen van een QR-code, interieur/decor-items en outfits uit het tv-programma direct gekocht kunnen worden. Deze samenwerking is met Mandemakers Groep tot stand gekomen. Daarbij is een samenwerking met Talpa Network, Talpa Studios en Weknow Studios tot stand gebracht. Deze pilot duurt 4 weken.

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Talpa Media verkoopt reclame BBC NL+

28-05-2025 | 13:26:48
Talpa Media zal de reclame verkopen van de te lanceren streamingdienst BBC NL+. Dit bevestigt Talpa Network die de reclame ook verkoopt van het tv-kanaal BBC NL

VCR en NPO lanceren app Radioplayer Nederland

15-05-2025 | 02:42:00
De Vereniging Commerciële Radio (VCR) en de Nederlandse Publieke Omroep hebben samen met Radioplayer Worldwide de Nederlandse versie van de Radioplayer-app gelanceerd

Lineaire zender Viaplay TV krijgt met KPN landelijk bereik

13-05-2025 | 17:09:16
Viaplay TV heeft dankzij een overeenkomst met KPN landelijk bereik verkregen. De zender is voor alle  (lineaire) tv-abonnees van KPN met onmiddellijke ingang beschikbaar via hun decoder. Distributie via Digitenne is niet voorzien

Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network

22-04-2025 | 17:40:00
De Tweede Kamer wil (opnieuw) dat de NPO, RTL Nederland en Talpa Network gaan samenwerken

BBC First heet vanaf 15 mei BBC NL

16-04-2025 | 08:55:00
De Nederlandse versie van BBC First zal vanaf 15 mei 2025 worden omgedoopt in BBC NL. Het kanaal van het commerciële BBC Studios bestaat sinds 16 mei 2015 en zendt vooral dramaseries en misdaadverhalen uit, toegespitst op de Nederlandse kijkers met Nederlandse ondertiteling
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.