Ster presenteert eerste Kerstreclame Première op primetime

Ster introduceert op zaterdag 6 december de Kerstreclame Première: een uitzending waarin de nieuwste Nederlandse feestdagenreclames gebundeld worden in twee speciale reclameblokken op primetime tv. Door de grote belangstelling van adverteerders is naast het oorspronkelijke blok een tweede blok toegevoegd.

Vanaf 1 december promoot Ster de première via radio en online video om toe te werken naar een televisiemoment dat kijkers niet willen missen.

Twee blokken met het beste van kerstreclame

De kerstperiode is in Nederland het moment waarop merken uitpakken met campagnes die draaien om emotie en creativiteit. Met de Kerstreclame Première geeft Ster deze campagnes een gezamenlijk podium. Het eerste blok wordt uitgezonden rond 20:20 uur op NPO 1, na het NOS Journaal en voor Wie is de Mol. Het extra blok volgt rond 21:25 uur, na Wie is de Mol en voor Even tot hier.

Voor de gelegenheid opent Loeki de Leeuw beide blokken met een speciaal ontwikkeld kerstfilmpje.

Een gezamenlijk televisiemoment

Frank Volmer, directeur van Ster: “Kerstreclames zijn vaak kleine filmproducties die raken, verbinden en herinneringen oproepen. Met de Ster Kerstreclame Première creëren we een gezamenlijk moment dat recht doet aan die creativiteit.”

Volgens Ster zorgt de uitzending voor het ultieme kerstgevoel: kijkers zien als eerste de campagnes die de komende weken veelbesproken zullen zijn.

Reclame als onderdeel van de decembertraditie

Nederland kent meerdere kerstcampagnes die inmiddels iconisch zijn, zoals het Staatsloterij-spotje met hondje Frekkel, Albert Heijns hamsters en HEMA’s Takkie en Siepie. Deze campagnes bereikten miljoenen kijkers en wonnen de Ster Gouden Loeki.

Met de Kerstreclame Première wil Ster laten zien hoe reclame bijdraagt aan het gezamenlijke decembergevoel en een moment creëren waar het publiek naar uitkijkt.

De aankondigingsvideo is HIER te bekijken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027

25-11-2025 | 17:43:00
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026

15-10-2025 | 09:30:00
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.