Serviceplan Group rapporteert stijgende omzet: 866 miljoen

Serviceplan Group heeft het boekjaar 2024/2025 afgesloten met een omzet van 866 miljoen euro, een stijging van zes procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Verdere resultaatcijfers zjn niet bekend gemaakt. Bij Serviceplan Grooup wordt het boekjaar jaarlijks op 30 juni afgesloten.

Serviceplan Group stelt dat ondanks economische tegenwind het onafhankelijke bureau zijn positie in de markt verder wist te versterken. De omzetgroei is volgens eigen zeggen een resultaat van klanttevredenheid, creatieve prestaties en de hoge medewerkerstevredenheidsscore.

Serviceplan werd in 2025 voor het eerst opgenomen in de Ad Age A-List en behoort nu tot de vijftien grootste bureaunetwerken ter wereld. De groep dankt deze erkenning aan creatief succes, de wereldwijde uitrol van het House of AI-initiatief en internationale expansie.

Creatieve topprestaties en internationale erkenning

Het afgelopen jaar was creatief gezien het meest succesvolle ooit voor Serviceplan. Op internationale podia als D&AD, Eurobest, LIA en Clio Awards won de groep tientallen prijzen, waaronder negentien Lions op het Cannes Lions Festival. Daar werd Serviceplan bovendien uitgeroepen tot Independent Network of the Year én Independent Agency of the Year.

Ook nationaal scoorden de labels van Serviceplan hoog. Plan.Net werd voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot beste digitale bureau in de BVDW Internet Agency Ranking. Mediaplus stond bovenaan in zowel de RECMA-ranglijst als de wereldwijde WARC Media 100-ranking.

AI als strategische groeipijler

Een belangrijk onderdeel van de strategie is het House of AI, waarin kunstmatige intelligentie wordt geïntegreerd in creatieve, media- en campagnediensten. Binnen dit ecosysteem werken AI-agents zelfstandig aan complexe marketingtaken.

Daarnaast lanceerde Serviceplan Sōkosumi, een marktplaats voor AI-diensten, die voldoet aan de EU AI Act. Via een centrale omgeving kunnen bedrijven interne en externe AI-oplossingen inzetten, zonder gebruik te maken van cryptovaluta. Ook werd een wereldwijd Data Hub geïntroduceerd, waarmee bureaus via een gezamenlijke datastructuur in realtime AI-gedreven beslissingen kunnen nemen.

Florian Haller, CEO van Serviceplan Group: "Afgelopen jaar was op veel fronten recordbrekend. Ondanks wereldwijde uitdagingen zijn we blijven bouwen op creativiteit, innovatie en samenwerking. Ik ben trots op wat we samen met onze teams, klanten en partners hebben bereikt.”

Uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk

Serviceplan versterkte zijn internationale aanwezigheid door de opening van een House of Communication in Londen. Tegelijkertijd werd Total Media volledig geïntegreerd in de groep onder de naam Mediaplus UK. Binnenkort opent een volwaardig geïntegreerd House of Communication in het Verenigd Koninkrijk.

Vooruitblik 2025/2026

Hoewel de markt onvoorspelbaar blijft, blijft Serviceplan Group zich richten op stabiliteit en gecontroleerde groei. De prioriteiten liggen bij verdere internationale uitbreiding van Mediaplus, het versterken van de Britse hub en de integratie van House of AI in alle werkprocessen.

Florian Haller: "We mikken niet op een spectaculaire sprong, maar op een slimme stap opzij. Stabiliteit staat centraal. We blijven investeren in innovatie en operationele uitmuntendheid, met waardecreatie voor onze klanten als doel.”

www.house-of-communication.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Shirin Arfa-Kia: Europa’s antwoord op de agent-economie

27-10-2025 | 11:30:00
Shirin Arfa-Kia, AI & Innovation Consultant bij Mediaplus, legt uit waarom Europese alternatieven als Sōkosumi onmisbaar zijn en zet de voordelen op een rij

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

Alex Turtschan: Gen Z herschrijft de sociale spelregels

18-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.

Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands

12-08-2025 | 08:00:00
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over

Jurgen Retra: Een klein gebaar zegt meer dan duizend woorden

29-10-2025 | 11:43:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het onderstaand interview vertelt Natwerk hier meer over

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.