Serviceplan Group wint Ad Age-titel Independent Agency Network

Ad Age heeft Serviceplan Group uitgeroepen tot Independent Agency Network of the Year bij de A-List & Creativity Awards. De titel erkent de ontwikkeling van het bureau in 2024, met focus op groei, creativiteit en technologie. In Nederland breidde Serviceplan Group zijn activiteiten uit met de lancering van Serviceplan Amsterdam.

Als wereldwijd onafhankelijk agency-netwerk werkt Serviceplan Group volgens het House of Communication-model, waarin creativiteit, media en technologie samenkomen. De oprichting van AI Labs in München en San Francisco speelde een rol in deze erkenning.

Christiaan van Betuw, CEO Serviceplan Group Netherlands: "Deze titel bevestigt dat onze geïntegreerde aanpak zowel internationaal als lokaal relevant is. In Nederland zien we kansen voor merken die een internationale strategie willen combineren met een lokale benadering."

Campagnes en ontwikkeling in 2024

Ad Age baseerde de toekenning onder meer op campagnes zoals:

  • Price Packs – PENNY: Een campagne waarin prijs en design samenkwamen als boodschap over prijsstabiliteit. Binnen vier weken werden 1,4 miljoen producten verkocht.
  • 855-HOW-TO-QUIT – Anzen Health: Een initiatief waarbij verplichte stempelcodes op opioïdepillen werden omgezet in doorkiesnummers, waardoor mensen via advertenties direct toegang kregen tot hulp.

Alex Schill, Global CCO Serviceplan Group: "Samenwerking en een open aanpak spelen een belangrijke rol in ons werk. Deze erkenning is een reflectie van de inzet van ons internationale team."

www.house-of-communication.com

Lees ook:

Shirin Arfa-Kia: Europa’s antwoord op de agent-economie

27-10-2025 | 11:30:00
Shirin Arfa-Kia, AI & Innovation Consultant bij Mediaplus, legt uit waarom Europese alternatieven als Sōkosumi onmisbaar zijn en zet de voordelen op een rij

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

Alex Turtschan: Gen Z herschrijft de sociale spelregels

18-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.

Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands

12-08-2025 | 08:00:00
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.