
Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing
Influencer & Content Marketing Awards 2025
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Sanne Houterman, Strategy Director bij www.cheil.com.
Kun jij Cheil introduceren?
Cheil is een bureau waar creativiteit, technologie en commerce samenkomen. Zo worden merken geladen op ieder touchpoint – van social tot de winkelvloer. Tech-Fueled Creativity noemen we dat zelf ook wel.
Wat is goede content?
Merken die snappen welke rol ze op social hebben (entertain!), slim inspelen op hun doelgroep en cultuur, een channel-first approach hanteren en niet bang zijn om te experimenteren.
Slagen op social vergt ook lef (en snelheid): even de visual identity loslaten voor die ene viral trend en in één avond keuzes durven maken over een topical, zonder eerst goedkeuring van alle interne stakeholders te krijgen.
Wat zie jij als een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie?
AI zal een hoop businessmodellen opschudden. De mensen die het kunnen prompten, toepassen én filteren zullen hier voordeel uit halen. Specifiek binnen influencer- en contentmarketing gebeurt er ook veel. Contentcreatie zal enerzijds goedkoper worden door AI, anderzijds zal de behoefte aan menselijkheid via creators groeien. Hierbij komt er meer focus op kleinere creators, omdat hun engagement vaak hoger is. We zullen vaker langetermijnsamenwerkingen zien. De monetisatie rondom creators en social commerce zal ook veranderen. Daarnaast wordt de markt volwassener en zullen we diverse fusies en overnames van influencer bureaus zien.
Wat is het laatste nieuws?
We zijn nu bezig met een - nog geheime - campagne die uitgerold wordt in NL, BE, FR, ES en DE. Hierbij zetten we samen met klant een enorme content machine op. Daarover volgt snel meer!
En de deadline voor de Influencer & Content Marketing Awards komt dichterbij. Je kunt tot vrijdag de 19e je cases insturen, dus laat deze kans niet liggen.
---
De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials
Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.
Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com
Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ICMA 2025 - KLM x Sander
ICMA 2025 - Booty-issue Flair
Nog 3 dagen om cases in te sturen voor Influencer & Content Marketing Awards 2025!
Bram Verbogt: Everything is fair in love and marketing
ICMA 2025 - Flair als beste Print Magazine
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert