Roorda en SteamTalmark maken campagne voor UWV

UWV is gestart met een landelijke employer branding-campagne die de maatschappelijke waarde van het werk bij de organisatie centraal stelt. De campagne richt zich op het laten zien van de impact die medewerkers hebben op het leven van cliënten en hun omgeving.

Verhalen van medewerkers spelen een hoofdrol. Zij vertellen hoe aandacht en betrokkenheid in hun werk verschil maken voor cliënten. Max Schouten Senior Woordvoerder bij UWV: "Bij UWV maakt het niet uit welke rol je hebt, iedereen levert werk dat impact heeft op anderen."

Campagne van SteamTalmark en Roorda

De campagne is ontwikkeld door SteamTalmark en Roorda, die samenwerken in de geïntegreerde communicatiestrategie richting arbeidsmarkt en samenleving. Het is de eerste gezamenlijke uiting van beide bureaus in deze context.

Naast de brede campagne zijn er specifieke uitingen gericht op doelgroepen zoals artsen en it’ers. De campagne is zichtbaar op tv, radio, online en via sociale media. Maarten Kuipers, Co-owner van SteamTalmark: "Met deze campagne spreken we via verschillende kanalen een breed en divers publiek aan. Zo laten we heel Nederland zien dat werken bij UWV waardevol en impactvol is."

UWV als publieke dienstverlener

Met ruim 20.000 medewerkers werkt UWV aan een samenleving waarin iedereen zoveel mogelijk mee kan doen. De campagne beoogt het beeld van UWV als publieke dienstverlener op het gebied van werk en inkomen te versterken en de breedte aan functies onder de aandacht te brengen.

Credits:

Bureau: SteamTalmark in combinatie met Roorda | SteamTalmark - Account: Onno Gout, Hemke Strijers; Strategie: Gijs de Jong | Creatie: Maarten Kuipers, Louk Derks, Bram Eigenfeld, Jolien Kappert | Roorda - Account: Lieke Joosten | Creatie: Joeri Jansen | UWV - Fiona de Groot, Marilene Karreman, Anouk Schepers, Anne van de Waeter | Productiehuis: The Office for nonfiction storytelling | Regie: Victor Vroegindeweij | DOP: Thijmen Doornik | Productie: Sanne Schelvis | Grading: De Grot | Geluid: Soundcircus

www.roorda.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

Roorda en Achmed Akkabi werken samen tegen ronselpraktijken

01-09-2025 | 10:00:00
Fase twee van de publiekscampagne Vreemd of Verdacht? is gestart. De campagne waarschuwt jongeren voor criminelen

Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden Esprix met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker

04-11-2025 | 14:26:00
De samenwerking viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als naamgever van het toernooi.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.