
Rod Henriques Executive Creative Director bij DEPT voor EMEA
Het digitale bureau DEPT heeft Rod Henriques aangesteld als Executive Creative Director voor de EMEA-regio. Hij zal met zijn twintig jaar ervaring creatieve, design- en productieteams gaat leiden in de Benelux en Nordics, en zal zich richten op klanten als Foot Locker, Netflix, Lotus Biscoff, ING en bol.com.
Rod Henriques heeft een achtergrond bij toonaangevende bureaus zoals TBWA/Chiat/Day, Jung von Matt, Saatchi & Saatchi, McCann en BBDO. Voor zijn overstap naar DEPT was hij actief bij Leo Burnett in Dubai en werkte hij aan bekroonde campagnes voor merken als P&G, Coca-Cola en Audi. Zijn werk is onderscheiden met meer dan 120 prijzen, waaronder awards van Cannes Lions, Clio en D&AD.
Betekenis van creativiteit
Erwin Bossers, VP Creative & Media bij DEPT: "We zitten midden in een van de grootste veranderingen die onze branche ooit heeft meegemaakt, en we zochten iemand die gelooft in de kracht van het combineren van creativiteit met media en technologie. Rod is net zo enthousiast als wij om opnieuw te bepalen wat creativiteit kan betekenen in de wereld van vandaag en morgen."
Rod Henriques: "Werken bij een bedrijf dat creatieven een breed palet aan geavanceerde technologieën biedt, is zowel spannend als inspirerend. Als techliefhebber wilde ik altijd al werken bij een bedrijf waar technologie, media en data centraal staan, om bij te blijven met hoe consumenten tegenwoordig met merken omgaan en beslissingen nemen.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
WhitePaper Sessions Cannes 2025
TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING
Eerste sprekers WhitePaper Sessions Cannes 2025 bekend
DEPT en bol spelen in op vakantiestress met Mee of Meh
Jeff Bowerman: AI drijft creatie bij DEPT op SXSW Londen
Gepubliceerd door: Saskia van Weert