
Countdown to Cannes - Vera Huizinga, Alfred
[RA*W] Maak kennis met de creatieve crew van de Summercourse 2025
RA*W reist opnieuw af naar Cannes – dit keer met een frisse lichting creatief talent!
In aanloop naar het festival stelt MarketingReport je voor aan de delegatie van de RA*W Summercourse 2025. Maak kennis met de nieuwe generatie nieuwsgierige en creatieve geesten die Cannes van dichtbij gaan beleven. Vanuit het hart van de reclamewereld delen zij hun frisse blik en persoonlijke ervaringen.
Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?
Vera Huizinga en ik werk als Junior Creative bij Alfred
Als ik 'Cannes' zeg, wat is het eerste woord dat in je opkomt — en waarom?
✨ Magisch ✨ Dit is namelijk wat iedereen zegt als je vertelt dat je naar Cannes gaat. ''De eerste keer Cannes is echt magisch''. Het beste van het beste werk, gemaakt door de beste van de beste creatieven. De sfeer die je daar hebt, die heb je echt nergens anders.
Het tweede ding wat ze zeggen is trouwens: ''wel oppassen, want het wordt daar wel echt heel warm''
Wat zijn je verwachtingen van Cannes?
Inspiratie, inspiratie, inspiratie. Dat is echt mijn main goal voor Cannes. Net zo veel inspiratie op doen tot mijn hoofd er vol van is, en dan nog een beetje. Daarnaast hoop ik natuurlijk heel veel leuke andere creatieven te spreken, heel veel interessante talks bij te wonen en ook nog een beetje te genieten van de zon.
Eindig je in bij de Gutter bar, of sta je om 9 uur scherp in het Palais?
Het politiek correcte antwoord hier is natuurlijk om 09.00 fris en fruitig bij Palais te staan. Maar waarschijnlijk wordt het een gezonde combinatie van beide.
Wat is het ene ding dat je absoluut moet inpakken voor Cannes?
Zonnebrand.
Waar kijk je het meest naar uit: de talks, de mensen of het strand?
Eigenlijk kijk ik vooral uit naar de creatieve sfeer die er hangt. De gezelligheid van het samenzijn met andere creatieven die (als het goed is) allemaal hetzelfde voor ogen hebben: ooit een Lion winnen. Maar ik heb ook echt zin om te leren van de beste van de beste tijdens alle interessante talks.
Welke spreker of merk hoop je dit jaar te zien?
Oehh, er zijn zo veel talks waar ik graag bij wil zijn. Ik kreeg vanuit hier (Alfred) de tip om zeker naar de talk van Greg Hahn te luisteren, dus die staat heel hoog op mijn lijstje. Daarnaast ben ik grote fan van Chicken Shop Date, dus bij de talk van Amelia Dimoldenberg zal je mij sowieso in het publiek zien zitten. En ik las ook iets over een macaroni merk dat iets ging vertellen over more is more, dus die wil ik ook niet missen.
Welk merk is volgens jou op dit moment creatief gezien echt on fire?
Hornbach. Elke keer als ik in de bioscoop zit (dat gebeurt nogal vaak met een Pathé abonnement) en een Hornbach reclame komt langs, dan is de reactie van degene naast me namelijk onbetaalbaar. Dat moet echt lachen, gieren, brullen zijn tijdens die brainstorms.
Wat betekent creativiteit voor jou in één woord?
Creativiteit staat voor mij onlosmakelijk verbonden met vrijheid. Creativiteit geeft je namelijk de vrijheid om buiten de gebaande paden te denken. Zo kom je op onverwachte inzichten, waarmee je echt iets origineels tot leven kan brengen.
Hoeveel nachtjes nog slapen?
Nog 10 nachtjes!
Nieuwsgierig naar meer? Volg RA*W op Instagram voor exclusieve achter de schermen content, live stories, en krijg direct mee waar de RA*W Summercourse allemaal mee bezig is tijdens het Cannes Lions Festival.
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Countdown to Cannes - Esther van Vliet, Dentsu Creative
Countdown to Cannes - Steffi Boom, Dentsu Creative
RAUWKOST keert tijdelijk terug met speciale Cannes-serie
Countdown to Cannes - Kiki Knoops, DDB
Countdown to Cannes - Yascha Puts, DDB
Gepubliceerd door: Daan Dekkers