[Project] De evolutie van Lumion: een duik in de vernieuwde wereld van 3D-rendering

Aleca Balasiu is Head of Marketing bij Lumion. Zij zet uiteen welke veranderingen deze software de afgelopen tijd heeft ondergaan.

Lumion is 3D-rendering software die veel gebruikt wordt in de architectuur en design. Deze software biedt architecten en ontwerpers een snelle en gebruiksvriendelijke manier om hun projecten te visualiseren. Met Lumion kunnen ontwerpen op een zeer realistische manier worden weergegeven.

In het afgelopen jaar heeft Lumion een aantal veranderingen doorgevoerd die verdergaan dan enkel technische aanpassingen. Zo zijn wij overgestapt op een abonnementsmodel en zijn er regelmatig nieuwe software-updates uitgebracht. Tegelijkertijd gaan deze veranderingen hand in hand met een vernieuwde merkidentiteit en designtaal.

Door deze veranderingen is de software van Lumion nog beter geworden. Hiermee zijn architecten en ontwerpers wereldwijd in staat om projecten nog sneller en flexibeler te kunnen laten visualiseren.

Geen traditioneel cms

Een belangrijk onderdeel bij deze interne verandering is het afstappen van een traditioneel content management systeem (cms). Het doel was om niet alleen productinnovaties te delen, maar ook om een samenhangende merkervaring te bieden en de flexibiliteit in contentcreatie te vergroten.

De beslissing van Lumion om af te stappen van een traditioneel cms was geen gemakkelijke. Echter, wij kwamen tot de conclusie dat WordPress niet de benodigde flexibiliteit bood om onze doelen te bereiken. WordPress had beperkingen in het schalen en aanpassen van de gebruikersinterface (UI) aan onze nieuwe merkidentiteit, en het beheren van content-updates was complex geworden. Ons marketingteam ondervond ook problemen bij het zelfstandig creëren, publiceren en optimaliseren van content. De leercurve voor nieuwe en niet-technische teamleden was hoog, wat de samenwerking bemoeilijkte. Het ontwikkelen van landingspagina's kostte veel tijd, en het beheren van geolocatie regels voor een wereldwijd merk was complex.

Met de hulp van Dentsu Creative zijn wij overgestapt van WordPress naar Storyblok. Dit heeft geleid tot een toekomstbestendig merkplatform dat tot vier keer sneller is. Dentsu Creative Amsterdam heeft ons ondersteund bij de ontwikkeling van de nieuwe positionering, brand identity en webdesign. De software van Storyblok heeft daarbij de publicatietijd van content aanzienlijk verkort en de gebruikerservaring verbeterd, wat het hele proces aangenamer en meer samenwerkingsgericht maakt.

Flexibel contentbeheer

Storyblok biedt ons team hierin een uitkomst. Zo kunnen onze marketeers content zelfstandig beheren met een intuïtieve interface. Dankzij de Visual Editor kunnen we contentassets beheren en tegelijkertijd de website-ervaring verbeteren. En we gebruiken Content Blocks en templates om gemakkelijk landingspagina's te maken met 33 flexibele componenten, gebaseerd op de principes van atomic design.

Dentsu Creative Amsterdam stelde Lumion in staat om gezamenlijk een andere merkpositionering, merkidentiteit, website design & bouw en infrastructuur te realiseren. Daarnaast bood het ons ondersteuning na de livegang. Storyblok zorgt ervoor dat we een optimale experience kunnen bieden en tevens sneller content kunnen produceren.

Mensen over de hele wereld gebruiken Lumion om hun ontwerpen tot leven te wekken. Naarmate we ons klantenbestand blijven uitbreiden, vertrouwen we op Storyblok als de centrale hub voor ons digitale platform. We zijn van plan onze nieuwe website verder te ontwikkelen door meer lokalisatiefuncties toe te voegen, waardoor we een meertalige ervaring kunnen bieden aan onze wereldwijde community.

www.lumion.com

www.house-of-communication.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

Alex Turtschan: Gen Z herschrijft de sociale spelregels

18-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.

Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands

12-08-2025 | 08:00:00
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat

Annabelle Klop: Emoties in het tijdperk van AI

11-08-2025 | 08:00:00
We leven in een tijd waarin iedereen (bijna) alles kan creëren. Maar betekent dit, dat creativiteit overbodig wordt? Absoluut niet!

Julian Jonker: Overeenkomsten tussen media en Moeder Natuur

04-08-2025 | 08:00:00
Media evolueert net als de natuur: van eenvoudige netwerken naar hypergedifferentieerde ecosystemen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.