Pim van Grieken en Dennis Schouten: Eén aanpak voor de Benelux

[Interview] Samengaan Harder Better Stronger en Juice versterkt merkactivatie in de Benelux

Harder Better Stronger en Juice gaan samen onder de naam Harder Better Stronger vanuit Amsterdam en Antwerpen. We spreken hierover met Dennis Schouten, Managing Director Nederland en Pim van Grieken, Managing Director Benelux.

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om verder te gaan als Benelux-organisatie?

Pim van Grieken: De belangrijkste reden is de vraag vanuit onze klanten. We waren oorspronkelijk een Belgische organisatie, maar opereren al meer dan vijftien jaar in de volledige Benelux. In de praktijk betekende dat: twee aparte organisaties, twee structuren, twee manieren van werken. Nu brengen we alles samen onder één filosofie, één manier van denken en handelen, met uniforme processen en duidelijke contactlijnen.

Klanten kunnen rekenen op één aanspreekpunt – als ze dat willen – en dat werkt efficiënter. Dankzij onze nieuwe kantoren en warehouses in zowel Amsterdam als Antwerpen staan alle neuzen dezelfde kant op. Bovendien levert het financiële schaalvoordelen op, die we ook weer ten goede laten komen aan onze klanten.

Hoe blijven jullie gericht op klanten uit Nederland, Vlaanderen en Franstalig België?

Dennis Schouten: Daar verandert weinig aan. We werken met een meertalig team – Nederlands, Frans en Engels – en kunnen daardoor elke klant in de Benelux optimaal bedienen. Het is belangrijk dat we lokaal relevant blijven en tegelijk profiteren van de kracht van één overkoepelende organisatie.

Op welke bedrijven richten jullie je vooral?

Pim van Grieken: Onze focus ligt op grote merken en multinationals die behoefte hebben aan impactvolle merkactivaties, vaak in de vorm van grootschalige samplingcampagnes en brand experiences op festivals, events of in het straatbeeld. Denk aan klanten als Pepsi, Doritos, Nespresso, Carlsberg of Nintendo. Tegelijkertijd zien we dat ook sectoren als Tech, Retail, Beauty en Automotive steeds vaker de waarde inzien van direct contact met hun doelgroep. Onze kracht ligt in het tot leven brengen van merken, of dat nu in een winkelstraat is of op een muziekfestival.

Wat maakt live merkactivatie volgens jullie zo krachtig – en onderscheidend?

Pim van Grieken: Live contact is booming. Mensen willen meer dan een advertentie zien: ze willen een merk beleven, proeven, ruiken, aanraken. In een wereld waar traditionele media langzaam wegebben en de aandachtsspanne kort is, grijpen wij het moment waarop de consument er klaar voor is. Dat maakt activatie krachtig. Wij zorgen voor die echte connectie – een échte merkervaring.

Welke trends zien jullie in merkactivatie anno 2025?

Dennis Schouten: Live activatie is en blijft een krachtig startpunt voor merkbeleving. Wat we daarnaast steeds vaker zien, is de wens om die ervaring te verlengen en te versterken via digitale kanalen – bijvoorbeeld via social media of retargeting. We kijken steeds meer naar de volledige customer journey: hoe kun je iemand eerst live raken en daarna digitaal opnieuw betrekken, of juist andersom? Die slimme koppeling tussen fysiek en digitaal zorgt voor meer impact en een breder bereik.

Waarmee onderscheiden jullie je ten opzichte van andere bureaus?

Pim van Grieken: We zijn het enige bureau in de Benelux dat echt de volledige keten zelf uitvoert – van strategie en creatie tot logistiek en uitvoering. Veel merken opereren Benelux-breed, maar werken met aparte bureaus in verschillende landen. Dat leidt soms tot afstemmingsproblemen of inconsistenties. Wij voorkomen dat, omdat we het merk letterlijk in eigen handen nemen, van A tot Z. Daardoor kunnen we niet alleen efficiënter werken, maar ook meer impact realiseren."

www.harderbetterstronger.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

HARDER BETTER STRONGER maakt samplingcampagnes meetbaar

17-06-2025 | 10:59:18
Met locatiegebaseerde ID-detectie wordt fysieke aanwezigheid gekoppeld aan digitale opvolging en conversie

Dennis Schouten: Live activatie maakt écht het verschil

12-05-2025 | 08:56:00
Marketing Report bezocht het bureau in de Houthavens van Amsterdam. Hier bevindt zich het logistieke hart van het bedrijf.

HARDER BETTER STRONGER en JUICE verder onder één naam

29-04-2025 | 08:31:00
De bureaus spelen in op de groeiende vraag naar geïntegreerde activaties in Nederland en België.

Harder Better Stronger wil gesprek aangaan

24-02-2025 | 12:29:00
Harder Better Stronger is een bureau dati zich in de Benelux heeft gespecialiseerd in sampling, merkactivaties en experience marketing.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.