Parkeerdata EasyPark: Stijging zones en transacties in 2024

Uit data van EasyPark, een van de populairste parkeerapps van Nederland, blijkt dat in 2024 een stijging in het aantal parkeerzones is te zien. De meest populaire parkeerzones, de plekken met de meeste parkeertransacties, bevinden zich in Almere-Buiten, Amsterdam (zone 4150, Ouder Amstel/Business Park) en Rotterdam (zone 510, parkeergebied westkant).

Michael Stark, Country Director Nederland bij EasyPark: “Betaald parkeerzones zijn de afgelopen jaren tot wel 25 procent toegenomen. Dat merken we dus in het gebruik van onze app. Meer dan 8 op de 10 Nederlanders heeft inmiddels een parkeerapp. De welbekende parkeermeter is inmiddels echt verworden tot een service voor als je geen bereik hebt. We weten dat ook dit jaar veel gemeenten hun betaald parkeerzones gaan uitbreiden. We verwachten dus ook dit jaar weer een toename van parkeertransacties.” 

Naast dat gemeenten hun betaald parkeerzones uitbreiden, stijgen de kosten voor parkeren ook. Op verzoek van EenVandaag bracht EasyPark de stijging in kaart:

Voordelen betaald parkeren

Michael Stark: “Door betaald parkeren in te voeren, zijn steden veel beter in staat verkeersstromen in en uit het drukke centrum of stadsdelen te managen. Op die manier draagt betaald parkeren bij aan onder andere doorstroom van verkeer, de verkeersveiligheid en uiteindelijk de leefbaarheid van een stad.”

Parkeergedrag in cijfers

  • Populairste locaties: Almere Buiten voert de lijst aan met parkeergebied 36030, een populair winkelgebied. Ook in steden zoals Amsterdam (zone 4150, Ouder Amstel/Business Park), Rotterdam (zone 510, parkeergebied westkant), Utrecht (zone 30053, Lombok), en Den Haag (zone 2263, Geuzen- en Statenkwartier) werd veel geparkeerd.

  • Gemiddelde parkeertijd: Nederlanders parkeerden gemiddeld 109 minuten per parkeeractie. In de grote steden was dit 108 minuten, terwijl in landelijke gebieden gemiddeld 111 minuten werd geregistreerd.

  • Drukste dag: Vrijdag 20 december, vlak voor de feestdagen, was de drukste parkeerdag. De rustigste dag? Die was op 1 januari.

Foto: Depositshop.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Linda van den Berg naar Counter Collective

12-06-2025 | 09:29:06
Ze werkte eerder ruim twaalf jaar bij de TDA Group, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing en communicatie

Vmoto, Tate & Lyle en LSC kiezen voor Counter Collective

26-05-2025 | 13:32:00
Communicatiebureau Counter Collective uit Zaandam heeft drie klanten aan zich verbonden: Vmoto, Tate & Lyle en Lithium Safety Containers (LSC)

Fay-Lynn del Monte Lyon gestart als manager marketing, communicatie en pr bij Mourik

11-12-2024 | 09:26:00
Fay-Lynn del Monte Lyon brengt meer dan vijf jaar ervaring mee als zelfstandige, waarbij zij werkte in de outsource-, IT- en accountancybranche.

Ticketcounter verwelkomt TrekkSoft Group als medeaandeelhouder

14-11-2024 | 15:15:40
Met deze stap breidt TrekkSoft, dat actief is in de leisure- en ticketingsector, zijn internationale portfolio uit naar Nederland.

HomeExchange lanceert wereldwijde Be My Guest-campagne

13-11-2024 | 12:49:00
HomeExchange kondigt de Be My Guest-campagne campagne aan. Influencers uit verschillende landen nodigen hun volgers uit om deel te nemen aan een woningruil

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.