Open Now is vanaf nu B Corp

Open Now is als B Corporation gecertificeerd en sluit zich daarmee aan bij een groeiende groep bedrijven én ondernemers die het belangrijk vinden om niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor mens en milieu na te streven.

Olaf Hakenkruger van Open Now: "Onze nieuwe B Corp status is niet ons einddoel, maar eerder het begin van onze reis naar een duurzame wereld. Het is dus niet alleen een bewijs van goed gedrag, maar vooral een stok achter de deur om te zien waar we kunnen verbeteren; of het nu over duurzaamheid gaat of over de manier waarop en met wie we werken. Onze klanten (publiek én commercieel) vinden het prettig dat ze bij een bureau zitten dat midden in de maatschappij staat en verantwoordelijkheid neemt. B Corp maakt onze intenties duidelijk, zonder dat we die hoeven uit te spreken. Een steeds groter publiek wil dit ook en vervolgens is het aan de marketeers om dit goed op te pakken. En wij kunnen daarbij helpen."

B Corp certificering

Je ontvangt de B Corp certificering als bureau alleen wanneer je in elk onderdeel van je bedrijfsvoering goed scoort op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Hierin verschilt B Corp van andere keurmerken, die zich vaak focussen op één specifiek deel van het productieproces. Het is inmiddels breed bekend dat het certificeringsproces een behoorlijk intensieve exercitie is. Er moet bewijs worden geleverd van de sociale en milieubewuste praktijk met betrekking tot energievoorziening, afval- en watergebruik, werknemerscompensatie, diversiteit en bedrijfstransparantie. Om de certificering te voltooien, heeft Open Now zijn toewijding aan doelen buiten winst verankerd in de statuten van het bedrijf.

Open Now maakt nu deel uit van een wereldwijde gemeenschap van 7.000 bedrijven die zijn gecertificeerd als B Corp. Waaronder bekende merken als Bugaboo, Rituals, Cowboy, Ace & Tate, Auping, Tony Chocolonely en Triodos Bank.

www.opennow.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Klantengroei bij The Family na fusie met Open Now

29-07-2025 | 09:21:00
Het bureau verwelkomt onder meer Meerdervoort, Passend Lezen, Nederlands Centrum Jeugdgezondheid en Follow the Money.

The Family en Open Now fuseren

16-06-2025 | 10:44:00
Met gedragswetenschap als basis wil het bureau merken helpen met bewezen creativiteit en meer impact.

Open Now ontwikkelt campagne tegen vapen voor VWS

12-05-2025 | 14:02:00
Vapen onder jongeren neemt toe, terwijl veel ouders nog onvoldoende zicht hebben op de schadelijkheid ervan.

Radioportal Nederland.FM lanceert podcastportal

18-02-2025 | 15:36:00
Radioportal Nederland.FM lanceert het podcastportal www.podcast.nl. Het platform is gebouwd door Open Media Participaties, onderdeel van Open Now Portfolio

STROOM en Open Now komen met een merkcampagne voor Zorgverzekeraar ONVZ

02-12-2024 | 12:39:46
Zorgverzekeraar ONVZ komt met een merkcampagne, die is te zien op tv en online. ONVZ wil het merk sterker emotioneel laden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.