OMS: primaire doelgroep naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49 jaar

One Media Sales (OMS) heeft zijn primaire doelgroep per 1 januari 2025 gewijzigd naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49-jarigen. Dit blijkt uit de inkoopinformatie 2025. OMS verkoopt de radioreclames voor de radiozenders van Talpa Network (Sky Radio, Radio 538 en Radio 10), net als Mediahuis Radio (Radio Veronica, 100% NL, Slam! en Sublime) inclusief onderliggende online/DAB+-themakanalen.

Door de primaire doelgroep te vergroten, wordt het te verkopen volume aan reclame vergroot. Er zouden in de doelgroep 20-59 jaar circa 8,5 miljoen luisteraars zijn, terwijl die bij de doelgroep 20-49-jarigen 6 miljoen bedragen.

DPG Media (eigenaar van Qmusic en Joe) blijft zich op 20-49-jarigen richten. De Ster, die de reclame voor de NPO radiostations verkoopt, blijft zich voor NPO Radio 2 en NPO 3FM primair op 20-54-jarigen richten, waarbij bij inkopen voor NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5 en de regionale publieke zenders) de doelgroep 25-67-jarigen wordt gehanteerd.

Daarmee lijkt het alsof elke radioreclame-exploitant zijn eigen primaire doelgroep definieert.

OMS is voor 90 procent in handen van Talpa Network en voor 10 procent van Mediahuis Radio.

Foto: Depositphotos.com

www.oms.fm

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

29-10-2025 | 13:25:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Danny Thijssing. Hij vertelt over de groei van zijn team en de kracht van buitenreclame

Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

29-10-2025 | 13:04:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Liedewij Hentenaar. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie

Voorkeursposities op radio vergroten herinnering spot

28-10-2025 | 11:17:00
Commercials die aan het begin van een blok staan, blijven duidelijk beter hangen bij luisteraars. Dat effect geldt ongeacht spotlengte

Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken

28-10-2025 | 09:15:00
Hij vertelde over de manier waarop Sizzer merken helpt om muziek strategisch in te zetten, de rol van AI binnen de industrie

Michael Coreelmont, Georgios Petropoulos: Popup Padel kan echt overal

23-10-2025 | 11:31:00
In de studio van New Business Radio sprak Peter Wybenga met Georgios Petropoulos, oprichter EEN Media Group, en Michael Coreelmont, oprichter popuppadel.nl
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Account Director

30-10-2025 | 08:13:00
Cheil Benelux is directly looking for Account Director - Fulltime - Amsterdam

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over

Jurgen Retra: Een klein gebaar zegt meer dan duizend woorden

29-10-2025 | 11:43:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het onderstaand interview vertelt Natwerk hier meer over

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.