OMS: primaire doelgroep naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49 jaar

One Media Sales (OMS) heeft zijn primaire doelgroep per 1 januari 2025 gewijzigd naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49-jarigen. Dit blijkt uit de inkoopinformatie 2025. OMS verkoopt de radioreclames voor de radiozenders van Talpa Network (Sky Radio, Radio 538 en Radio 10), net als Mediahuis Radio (Radio Veronica, 100% NL, Slam! en Sublime) inclusief onderliggende online/DAB+-themakanalen.

Door de primaire doelgroep te vergroten, wordt het te verkopen volume aan reclame vergroot. Er zouden in de doelgroep 20-59 jaar circa 8,5 miljoen luisteraars zijn, terwijl die bij de doelgroep 20-49-jarigen 6 miljoen bedragen.

DPG Media (eigenaar van Qmusic en Joe) blijft zich op 20-49-jarigen richten. De Ster, die de reclame voor de NPO radiostations verkoopt, blijft zich voor NPO Radio 2 en NPO 3FM primair op 20-54-jarigen richten, waarbij bij inkopen voor NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5 en de regionale publieke zenders) de doelgroep 25-67-jarigen wordt gehanteerd.

Daarmee lijkt het alsof elke radioreclame-exploitant zijn eigen primaire doelgroep definieert.

OMS is voor 90 procent in handen van Talpa Network en voor 10 procent van Mediahuis Radio.

Foto: Depositphotos.com

www.oms.fm

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO Radio en NPO Luister: 2026 laatste jaar met groot budget

21-11-2025 | 15:59:38
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) presenteerde zijn audioaanbod voor het jaar 2026, met een budget van 103,8 miljoen

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.