Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland

Omnicom Advertising Group Nederland, de bureaugroep met TBWA\NEBOKO, DDB Amsterdam en 180 Global, breidt zijn aanbod uit met de komst van Dark Horses. Dit creatief bureau, gespecialiseerd in sport en marketing, wordt ook in Nederland actief. Omnicom kocht het Britse Dark Horses in april 2023.

Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan. In Nederland bestaat het team uit Peter Lansaat (Managing Director) en Guido Klomp (Strategy & Commerce) beiden met ruime ervaring in sportmarketing.

Focus op creativiteit en sportstrategie

Peter Lansaat werkte eerder bij Albert Heijn, waar hij verantwoordelijk was voor sportpartnerships. Guido Klomp komt van Golazo Brands en brengt expertise mee op het gebied van strategie en creatie binnen sportcommunicatie.

Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO: “Sport is voor veel van onze klanten een essentiële marketinginvestering en een krachtig middel om betekenisvolle connecties met consumenten op te bouwen. Om hen, ook op dit gebied, creatieve consistentie en strategische diepgang te bieden, investeren we in specialistische kennis en inzicht. Met Peter en Guido hebben we twee ervaren experts in huis die zowel de dynamiek van sport als de kracht van creativiteit begrijpen. Zo kunnen we onze klanten nog beter helpen om impact te maken met sport.”

Samenwerking binnen collectief versterkt aanbod

Dark Horses werkt vanuit Nederland samen met de bureaus binnen het collectief en de Londense vestiging. Het doel is om sport en creativiteit sterker met elkaar te verbinden in merkcampagnes.

Peter Lansaat: “De werelden van sport, reclame en creativiteit groeien steeds meer naar elkaar toe. Merken in de sport hebben strategische expertise nodig, maar vooral een sterke creatieve vertaalslag. Door samen te werken met onze collega’s van TBWA\NEBOKO, DDB Amsterdam, 180 Global en Dark Horses in Londen, kunnen we betekenisvolle verbindingen creëren tussen merken, sport en fans, met creativiteit als drijvende kracht. Dit is de manier van werken die nu én in de toekomst het verschil zal maken.”

Onderdeel van bredere groeistrategie

Met de komst van Dark Horses zet Omnicom een volgende stap in het uitbreiden van specialistische disciplines binnen het collectief. Eerder werd al ingezet op versterking in de gebieden social, video en data.

www.omg.com

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & Concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken

Buutvrij for Life creatief bureau voor Week van het Vergeten Kind

09-12-2025 | 10:29:00
Het Vergeten Kind heeft na een bureau-oriëntatie in de zomer, in oktober Buutvrij for Life gekozen als creatief bureau voor de Week van het Vergeten Kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.