Ocean Outdoor start inschrijving Digital Creative Competition

De jaarlijkse Digital Creative Competition van Ocean Outdoor is gestart. Creatieven, merken en non-profits uit Nederland, Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf 1 april hun concepten indienen.

De competitie richt zich op ideeën die technologie, creativiteit en Digital Out of Home (DOOH) combineren. Deelname is gratis. Inzenden kan tot en met 29 augustus via de website van Ocean Outdoor.

Prijzen voor commerciële en non-profitconcepten

De wedstrijd kent twee categorieën: één voor commerciële partijen en één voor non-profits. In beide categorieën ontvangen de drie best beoordeelde inzendingen een mediabudget van respectievelijk vijfhonderdduizend, tweehonderdvijftigduizend en honderdduizend euro, te besteden op de schermen van Ocean Outdoor.

De inzendingen worden per land beoordeeld door een onafhankelijke vakjury. De winnaars worden op 16 oktober bekendgemaakt tijdens evenementen in de deelnemende landen.

Winnaars dingen mee naar internationale Grand Prix

De winnaars van de hoofdprijzen in elk land maken vervolgens kans op de Grand Prix, die in januari 2026 wordt toegekend. De Grand Prix-winnaars krijgen zendtijd op schermen in alle zeven landen waar Ocean actief is. Ocean Studio legt de winnende campagne vast op video, die inzetbaar is voor digitale en sociale kanalen.

De eerste Grand Prix ging in 2024 naar McVitie's en To Boldly Go. Hun campagne start eind april 2025.

Helen Haines, directeur strategische projecten van Ocean Group: "Ocean's competitie is anders dan andere awards omdat het creatieve ideeën lanceert die nog moeten gebeuren, originele concepten stimuleert en DOOH verheft als een kanaal voor merkopbouw en de poort naar wereldwijd succes. DOOH blijft zich ontwikkelen. Een combinatie van betere schermen, nieuwe formaten, slimme technologie en publieksgegevens biedt merken, bureaus en creatieven nog meer mogelijkheden om spectaculair werk te creëren. In een wereld van datagestuurde targeting en suboptimale reclame is het nog nooit zo belangrijk geweest om creatief werk te leveren dat wordt gezien en herinnerd tot ver buiten het fysieke domein."

Masterclasses in Nederland

Om de competitie in Nederland extra onder de aandacht te brengen, organiseert Ocean Outdoor opnieuw masterclasses. De eerste bijeenkomst vindt plaats op donderdag 15 mei op het kantoor in Amsterdam. Meer informatie over het programma volgt. Aanmelden kan alvast via [email protected].

www.oceanoutdoor.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Wereldhave kiest Ocean Outdoor voor digitale schermen

26-09-2025 | 12:12:22
Wereldhave heeft Ocean Outdoor Nederland geselecteerd als exclusieve partner voor de exploitatie van meer dan 150 digitale schermen in 11 winkelcentra.

Marc van Hamelen: Aandacht en emotie in de publieke ruimte

21-09-2025 | 07:00:00
Vraag een marketeer wat op dit moment de grootste uitdaging is, en de kans is groot dat het antwoord aandacht luidt.

Kees Wilbrink: DOOH is het inhaakmedium van de toekomst

12-09-2025 | 08:40:00
Marketing Report houdt een serie interviews met bepalende spelers in de Outdoor Advertising Industrie.

Marc van Hamelen: Creativiteit slaat aan bij OOH

22-08-2025 | 10:45:00
Op het dek van het Ocean-schip tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean Outdoor

Xavier Tilman: Crossmediaal plannen mét OOH is gamechanger

22-08-2025 | 10:05:00
Tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor Netherlands.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.