Ocean Outdoor start inschrijving Digital Creative Competition

De jaarlijkse Digital Creative Competition van Ocean Outdoor is gestart. Creatieven, merken en non-profits uit Nederland, Duitsland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf 1 april hun concepten indienen.

De competitie richt zich op ideeën die technologie, creativiteit en Digital Out of Home (DOOH) combineren. Deelname is gratis. Inzenden kan tot en met 29 augustus via de website van Ocean Outdoor.

Prijzen voor commerciële en non-profitconcepten

De wedstrijd kent twee categorieën: één voor commerciële partijen en één voor non-profits. In beide categorieën ontvangen de drie best beoordeelde inzendingen een mediabudget van respectievelijk vijfhonderdduizend, tweehonderdvijftigduizend en honderdduizend euro, te besteden op de schermen van Ocean Outdoor.

De inzendingen worden per land beoordeeld door een onafhankelijke vakjury. De winnaars worden op 16 oktober bekendgemaakt tijdens evenementen in de deelnemende landen.

Winnaars dingen mee naar internationale Grand Prix

De winnaars van de hoofdprijzen in elk land maken vervolgens kans op de Grand Prix, die in januari 2026 wordt toegekend. De Grand Prix-winnaars krijgen zendtijd op schermen in alle zeven landen waar Ocean actief is. Ocean Studio legt de winnende campagne vast op video, die inzetbaar is voor digitale en sociale kanalen.

De eerste Grand Prix ging in 2024 naar McVitie's en To Boldly Go. Hun campagne start eind april 2025.

Helen Haines, directeur strategische projecten van Ocean Group: "Ocean's competitie is anders dan andere awards omdat het creatieve ideeën lanceert die nog moeten gebeuren, originele concepten stimuleert en DOOH verheft als een kanaal voor merkopbouw en de poort naar wereldwijd succes. DOOH blijft zich ontwikkelen. Een combinatie van betere schermen, nieuwe formaten, slimme technologie en publieksgegevens biedt merken, bureaus en creatieven nog meer mogelijkheden om spectaculair werk te creëren. In een wereld van datagestuurde targeting en suboptimale reclame is het nog nooit zo belangrijk geweest om creatief werk te leveren dat wordt gezien en herinnerd tot ver buiten het fysieke domein."

Masterclasses in Nederland

Om de competitie in Nederland extra onder de aandacht te brengen, organiseert Ocean Outdoor opnieuw masterclasses. De eerste bijeenkomst vindt plaats op donderdag 15 mei op het kantoor in Amsterdam. Meer informatie over het programma volgt. Aanmelden kan alvast via [email protected].

www.oceanoutdoor.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Kees Wilbrink: Don’t forget to prime your campaign!

13-11-2025 | 15:12:57
Deze zomer was Ocean partner van Sail Amsterdam. Zelf ben ik groot fan van dit event, ik was die week dan ook nauwelijks van mijn bootje af te slaan!

GB Snowsport kiest Ocean Outdoor als outdoorpartner

03-11-2025 | 12:24:04
In een overeenkomst van 1 jaar worden hoogtepunten van Britse topatleten in skiën en snowboarden getoond op het netwerk van Ocean in Groot-Brittannië.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.