
Netflix verhoogt prijzen; vooralsnog geen reclamemodel in Nederland
Netflix heeft per direct zijn prijzen verhoogd voor potentiële klanten. Het basisabonnement is met één euro per maand verhoogd naar 8,99 euro per maand. Het standaardabonnement voor twee schermen tegelijk is verhoogd met twee euro naar 13,99 euro per maand. Het premiumabonnement kost voortaan 18,99 euro per maand (drie euro meer).
Bestaande klanten betalen vooralsnog de bestaande prijzen, maar worden binnenkort over de prijsverhoging geïnformeerd.
Geen reclameversie in Nederland
Er komt vooralsnog geen reclameversie van Netflix in Nederland en België. Deze is wel geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Zuid-Korea, Mexico, Canada en de Verenigde Staten. De reclameversie kost in Duitsland 4,99 euro per maand, in Italië 15,49 euro per maand en in Frankrijk 5,99 euro per maand. Daar bestaat geen basic versie van Netflix.
Ook Videoland, HBO Max, Viaplay, Disney+, SkyShowtime en Amazon Prime duurder
Ook Videoland, HBO Max, Disney+, Viaplay, SkyShowtime en Amazon Prime kwamen de afgelopen periodes met prijsverhogingen. HBO Max doet dat middels een vernieuwing en bundeling met Discovery+-content.
SkyShowtime en HBO Max hebben overigens wel aangekondigd in tegenstelling tot Netflix wel aan een reclameversie te starten in Nederland. Ook Viaplay heeft dergelijke plannen. Videoland startte in juli 2020 als eerste met een reclameversie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken met programmatic advertentie-inkoop
Samsung lanceert KPop Demon Hunters-thema's
Streamingdiensten halen 1 miljard uit Nederlandse markt
Netflix voorbij YouTube in videowinst in 2025
De toekomst van influencermarketing
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee
Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor
Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom
The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD
Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong