Netflix verhoogt prijzen; vooralsnog geen reclamemodel in Nederland

Netflix heeft per direct zijn prijzen verhoogd voor potentiële klanten. Het basisabonnement is met één euro per maand verhoogd naar 8,99 euro per maand. Het standaardabonnement voor twee schermen tegelijk is verhoogd met twee euro naar 13,99 euro per maand. Het premiumabonnement kost voortaan 18,99 euro per maand (drie euro meer).  

Bestaande klanten betalen vooralsnog de bestaande prijzen, maar worden binnenkort over de prijsverhoging geïnformeerd.

Geen reclameversie in Nederland

Er komt vooralsnog geen reclameversie van Netflix in Nederland en België.  Deze is wel geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Zuid-Korea, Mexico, Canada en de Verenigde  Staten. De reclameversie kost in Duitsland 4,99 euro per maand, in Italië 15,49 euro per maand en in Frankrijk 5,99 euro per maand. Daar bestaat geen basic versie van Netflix.

Ook Videoland, HBO Max, Viaplay, Disney+, SkyShowtime en Amazon Prime duurder

Ook Videoland, HBO Max, Disney+, Viaplay, SkyShowtime en Amazon Prime kwamen de afgelopen periodes met prijsverhogingen. HBO Max doet dat middels een vernieuwing en bundeling met Discovery+-content.

SkyShowtime en HBO Max hebben overigens wel aangekondigd in tegenstelling tot Netflix wel aan een reclameversie te starten in Nederland. Ook Viaplay heeft dergelijke plannen. Videoland startte in juli 2020 als eerste met een reclameversie.

www.netflix.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken met programmatic advertentie-inkoop

14-09-2025 | 14:39:03
Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken waarbij adverteerders die gebruik maken van het platform Amanzon DSP toegang krijgen tot de advertentievoorraad van Netflix

Samsung lanceert KPop Demon Hunters-thema's

14-08-2025 | 08:48:43
Samsung Electronics is een samenwerking aangegaan met Netflix voor een tijdelijke promotie rond de animatiefilm KPop Demon Hunters.

Streamingdiensten halen 1 miljard uit Nederlandse markt

01-04-2025 | 21:37:00
De streamingdiensten hebben in 2024 in totaal meer dan 1 miljard euro uit de Nederlandse markt gehaald. Dit hebben onderzoekers van de gespecialiseerde titel Telecompaper geconstateerd aan de hand van hun berekeningen en analyses

Netflix voorbij YouTube in videowinst in 2025

04-03-2025 | 13:18:00
Voor het eerst zal Netflix in 2025 YouTube in totale videowinst voorbijstreven, volgens exclusief onderzoek van Omdia.

De toekomst van influencermarketing

25-02-2025 | 12:30:18
Influencermarketing, wat ooit een niche-strategie was, is nu uitgegroeid tot een van de belangrijkste tools binnen digitale marketing
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.