Nespresso benoemt Sonia Nastase als opvolger Kika Buhrmann

Nespresso heeft Sonia Nastase benoemd tot CEO van Nespresso Nederland. Zij treedt per 15 september 2025 aan en wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en uitvoering van de lokale strategie. Nastase volgt Kika Buhrmann op, die na 17 jaar bij Nespresso een stap buiten het bedrijf zet.

Sonia Nastase werkt sinds 2014 bij Nespresso en leidde in die periode meerdere landenteams. Ook was ze betrokken bij de introductie van het merk in nieuwe markten. Voor haar tijd bij Nespresso bekleedde ze senior-leiderschapsrollen in de hospitalitysector, onder meer bij Hilton en Starwood.

Mensgericht leiderschap

Sonia Nastase: "Ik heb altijd geloofd dat we onszelf moeten blijven uitdagen om groei te blijven zien. We moeten op zoek blijven naar plekken die ons inspireren en waar we waarde kunnen toevoegen. Daarom kijk ik uit om mijn rol als CEO Nespresso Nederland te vervullen en hier de uitdaging aan te gaan om inspiratie toe te passen in innovaties, de premium klantervaring en onze duurzaamheidsambities. Zoals een bekend Afrikaans gezegde luidt: ‘Als je snel wilt gaan, ga dan alleen; als je ver wilt komen, ga dan samen’. Dat motto weerspiegelt mijn toewijding aan mensgericht leiderschap."

Geboren en getogen in Boekarest, Roemenië, brengt Nastase brede internationale ervaring mee. Ze benadrukt dat kansen niet vanzelf ontstaan, maar gecreëerd worden door ambitie, investeringen en het opbouwen van relaties. Haar leiderschapsfilosofie draait om vertrouwen en veerkracht in snel veranderende markten.

Focus op klantervaring en duurzaamheid

Onder leiding van Nastase blijft Nespresso Nederland zich richten op het leveren van hoogwaardige koffieproducten, premium klantbeleving en positieve impact in de koffieketen. Haar ervaring met merkopbouw en klantgericht werken vormt daarbij een belangrijk fundament.

Kika Buhrmann, die per 1 september vertrekt, heeft in haar 17 jaar bij Nespresso diverse internationale leiderschapsrollen vervuld in Zwitserland, de Verenigde Staten, Spanje en Nederland. Het bedrijf spreekt haar dank uit voor haar bijdrage aan de groei en ontwikkeling van het merk.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Rabobank Groep benoemt Brian Hirman in Raad van Commissarissen

18-09-2025 | 09:51:00
De Algemene Ledenraad van Rabobank Groep heeft Brian Hirman per 17 september 2015  benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen

Michael Petit: Vanuit scratch bouwen aan een internationaal merk

17-09-2025 | 08:43:00
Deze zomer maakte Michael Petit de overstap van Markteffect (Eindhoven & Amsterdam) naar The Relevance Group in Hamburg.

DVJ Insights lanceert Spenderlog in Scandinavië

16-09-2025 | 12:14:00
Spenderlog vervangt traditionele onderzoeksmethoden waarbij consumenten zelf hun aankopen moesten rapporteren.

JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur

12-09-2025 | 14:24:46
JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op

Joanne Parker Non-Executive Director Cognito

11-09-2025 | 14:18:00
Zij maakt daarmee deel uit van de Global Board van Cognito Group. Het communicatiebureau richt zich op de financiële sector
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.