
N=5 verbeeldt Auping Designed for Life
Auping breidt de positionering Designed for Life uit met een campagne die de ervaring van goed slapen centraal zet. Creatief bureau N=5 ontwikkelde het concept; regisseur Maria Bodil vertaalde het naar film.
De centrale belofte: vakmanschap, techniek en design komen samen in een slaapervaring die rust geeft in een wereld vol prikkels. De film laat voelen hoe het is om op een Auping te slapen en wakker te worden, met aandacht voor onder meer NightAir Technology en duurzaam ontwerp.
Creatie en regie rond de slaapbeleving
De commercial is ontwikkeld door N=5 en verfilmd door Maria Bodil. Het uitgangspunt is de sensatie van herstel en fris ontwaken, zonder lifestyle-beloften maar met de tastbare ervaring van een goed bed.
Thijs Bontje, creatief directeur bij N=5: "Deze campagne laat zien waar Auping voor staat: de ervaring van goed slapen en fris wakker worden. Geen lifestyle-belofte, maar wat je echt voelt wanneer design, technologie en duurzaamheid samenkomen in één bed. De slaap van je dromen. Iets waar je op weg naar je bed al naar verlangd."
Inspelen op groeiende behoefte aan betere slaap
Meer mensen ervaren slaapproblemen door stress, geluid en digitale overstimulatie. Tegelijk groeit de wens om slaap actief te verbeteren. Uit onderzoek van het McKinsey Health Institute blijkt dat 45 procent bereid is extra te betalen voor producten die aantoonbaar bijdragen aan betere slaapkwaliteit.
Dijana Husedinovic, Marketing Director bij Koninklijke Auping: "We zien een fundamentele verschuiving in hoe mensen naar slaap kijken. In een wereld waarin je altijd ‘aan’ staat, is slaap de basis voor herstel. Bij Auping doen we geen concessies: we combineren 135 jaar slaapwetenschap met Nederlands design voor een slaapomgeving die diepe, herstellende rust mogelijk maakt."
Vakmanschap en innovatie uit Deventer
In het R&D-droomlab in Deventer werken ontwerpers en ingenieurs aan oplossingen voor ventilatie, ondersteuning, tijdloos design en duurzamere materialen. Deze toewijding komt terug in de producten en in de doorvertaling van de campagne over kanalen heen.
Credits:
Klant: Auping | Verantwoordelijk bij klant: Dijana Husedinovic, Veronique de Bos, Annelies Oosterkamp | Bureau: N=5 | Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel | Strategie: Bastiaan Weers | Account: Tamara Saelman, Anouk Huizer | Agency Producer: Anna Bosscher | Productiemaatschappij: Tebbernekkel | Regie: Maria Bodil | Productie: Emily Barendse | DOP: Noël Schoolderman | Muziek: Diederik Idenburg | Grading: Barry Clarke | Edit: Samantha Groesbeek | Fotografie: Maria Bodil
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis
ICMA 2025 - Kraampje van Koophandel
ICMA 2025 - Holland & Barrett: Denk aan je brein
Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+
ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert