N=5 verbeeldt Auping Designed for Life

Auping breidt de positionering Designed for Life uit met een campagne die de ervaring van goed slapen centraal zet. Creatief bureau N=5 ontwikkelde het concept; regisseur Maria Bodil vertaalde het naar film.

De centrale belofte: vakmanschap, techniek en design komen samen in een slaapervaring die rust geeft in een wereld vol prikkels. De film laat voelen hoe het is om op een Auping te slapen en wakker te worden, met aandacht voor onder meer NightAir Technology en duurzaam ontwerp.

Creatie en regie rond de slaapbeleving

De commercial is ontwikkeld door N=5 en verfilmd door Maria Bodil. Het uitgangspunt is de sensatie van herstel en fris ontwaken, zonder lifestyle-beloften maar met de tastbare ervaring van een goed bed.

Thijs Bontje, creatief directeur bij N=5: "Deze campagne laat zien waar Auping voor staat: de ervaring van goed slapen en fris wakker worden. Geen lifestyle-belofte, maar wat je echt voelt wanneer design, technologie en duurzaamheid samenkomen in één bed. De slaap van je dromen. Iets waar je op weg naar je bed al naar verlangd."

Inspelen op groeiende behoefte aan betere slaap

Meer mensen ervaren slaapproblemen door stress, geluid en digitale overstimulatie. Tegelijk groeit de wens om slaap actief te verbeteren. Uit onderzoek van het McKinsey Health Institute blijkt dat 45 procent bereid is extra te betalen voor producten die aantoonbaar bijdragen aan betere slaapkwaliteit.

Dijana Husedinovic, Marketing Director bij Koninklijke Auping: "We zien een fundamentele verschuiving in hoe mensen naar slaap kijken. In een wereld waarin je altijd ‘aan’ staat, is slaap de basis voor herstel. Bij Auping doen we geen concessies: we combineren 135 jaar slaapwetenschap met Nederlands design voor een slaapomgeving die diepe, herstellende rust mogelijk maakt."

Vakmanschap en innovatie uit Deventer

In het R&D-droomlab in Deventer werken ontwerpers en ingenieurs aan oplossingen voor ventilatie, ondersteuning, tijdloos design en duurzamere materialen. Deze toewijding komt terug in de producten en in de doorvertaling van de campagne over kanalen heen.

Credits:
Klant: Auping | Verantwoordelijk bij klant: Dijana Husedinovic, Veronique de Bos, Annelies Oosterkamp | Bureau: N=5 | Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel | Strategie: Bastiaan Weers | Account: Tamara Saelman, Anouk Huizer | Agency Producer: Anna Bosscher | Productiemaatschappij: Tebbernekkel | Regie: Maria Bodil | Productie: Emily Barendse | DOP: Noël Schoolderman | Muziek: Diederik Idenburg | Grading: Barry Clarke | Edit: Samantha Groesbeek | Fotografie: Maria Bodil

www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

ICMA 2025 - Kraampje van Koophandel

25-09-2025 | 10:26:00
Een van de grootste uitdagingen voor KVK is het versterken van de maatschappelijke waarde van het merk.

ICMA 2025 - Holland & Barrett: Denk aan je brein

22-09-2025 | 13:01:53
Hoe Holland & Barrett met free publicity als vliegwiel doorbrak in een markt waarin ze volledig outspend worden door de concurrentie

Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+

19-09-2025 | 15:04:00
Holland & Barrett heeft de HormoonWijzer gelanceerd, een praktische gids die vrouwen+ inzicht geeft in hun cyclus

ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett

18-09-2025 | 11:08:00
Holland & Barrett heeft de ambitie om te groeien in Nederland. Om dit te realiseren, moet de merkoverweging significant worden verhoogd.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.