
N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis
Menzis herpositioneert zichzelf met Wij kiezen voor de mens
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen.
De mens
Menzis wil met de campagne laten zien waar het merk voor wil staan: er zijn voor mensen, met een goede zorgverzekering.
Carolien Bos, directeur Klant & Markt bij Menzis: “Bij Menzis vinden we dat echte zorg aandacht is: naast iemand staan, een hand vasthouden, er écht voor iemand zijn. Onze leden zeggen: laat me voelen dat je er voor me bent als ik het nodig heb. Dat is precies de reden waarom Menzis is opgericht. Met deze campagne brengen we dat weer voelbaar terug: we willen jouw steun en toeverlaat zijn, iemand die helpt en met je meedenkt op moeilijke momenten”
Alledaagse gesprekken over zorg
De commercials laten alledaagse gesprekken zien over uiteenlopende gezondheidsuitdagingen, van rugpijn tot werkstress. Deze persoonlijke verhalen zijn vastgelegd door onder andere Johan Kramer, die eerder al de introductie van Menzis ontwikkelde samen met N=5. De boodschap: op deze momenten is Menzis er voor je. In out-of-home meer meer momenten vertoond. Daarnaast wordt de campagne versterkt met een publishing-aanpak die verdieping, tips en inspiratie biedt bij belangrijke gezondheidsvragen van nu.
Thijs Bontje, Creative Partner N=5: “Zorgen voor gaat verder dan het betalen van de doktersrekening of het laag houden van de premie. Echte zorg is er zijn voor mensen op de momenten dat ze dat nodig hebben. In de campagne laten we dat voelen door dicht bij de mens te blijven. Ons uitgangspunt is steeds: hoe familie, vrienden of collega's over zorg en gezondheid praten. Van strategie naar campagne.”
Missie
Naast de campagne ontwikkelde N=5 ook een vernieuwde missie onder de noemer Wij kiezen voor de mens. Deze is voor en samen met Coöperatie Menzis tot stand gekomen. Daarmee gaat de herpositionering verder dan communicatie alleen; de gedachte is volledig verweven in de organisatie.
Bastiaan Weers, Managing Strategy Director & Partner bij N=5: “De opdracht was helder: terug naar de kern van waar Menzis voor is opgericht. Die mentaliteit en visie leven nog steeds voort. Daarmee verbinden we niet alleen merk en campagne, maar ook heden en verleden van Menzis.”
De campagne is te zien in de bioscoop, in online video, social media en out-of-home.
Credits:
Klant: Menzis | Verantwoordelijk bij klant: Maurice van Dijk, Esther van Logten Ploeg, Marije Hovenkamp, Esmee Weering | Bureau: N=5 | Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel | Strategie: Bastiaan Weers | Account: Tamara Saelman, Judith Petit | Agency producer: Anna Bosscher, Monique van Smaalen |Productiemaatschappij Holy Fools | Regie: Johan Kramer |Productie: Frank de Kok en Monique Janse | DOP: Ton Peters | Muziek: Clear Music | Sound:Klevr Sound Grading:Wietse van Bezooijen bij De Grot | Edit: Editors Amsterdam | Fotografie: Niels Blekemolen | Video: Marcel Poelstra
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ICMA 2025 - Kraampje van Koophandel
ICMA 2025 - Holland & Barrett: Denk aan je brein
Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+
ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett
ICMA 2025 - Podcast Consumentenbond: Knagende Vragen
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong