N=5 en KVK zetten jonge ondernemers in de spotlight

Op Koningsdag organiseren KVK en bureau N=5 de activatie Kraampje van Koophandel, waarmee kinderen op de vrijmarkt in Amsterdam ondersteuning krijgen bij hun eerste stappen als ondernemer. De actie speelt in op het ondernemerschap dat jaarlijks op Koningsdag zichtbaar wordt op kleedjes en kraampjes door het hele land.

In het Westerpark bieden KVK-experts praktische hulp aan jonge deelnemers. Zij krijgen onder andere advies over prijsbepaling, verkooptechnieken en productpresentatie. Ook kunnen kinderen zich inschrijven in het symbolische Ondernemertjes Register van KVK en ontvangen zij een oorkonde als erkenning voor hun deelname.

Kinderen krijgen digitaal podium

Een onderdeel van de activatie is een mini Digital Out of Home-campagne. De jonge ondernemers worden gefotografeerd en verschijnen nog dezelfde dag op digitale schermen in Amsterdam. Op deze manier krijgen zij letterlijk een podium voor hun ondernemerschap.

Willemijn van Manshanden Bots, Lead Merk, Marketing & Insights bij KVK: "Koningsdag is hét moment waarop ondernemerschap op een natuurlijke manier begint: spelenderwijs, nieuwsgierig en met lef. Met het Kraampje van Koophandel willen we kinderen niet alleen inspireren, maar ook écht helpen om hun eerste ondernemerservaring tot een succes te maken."

Groei in jonge ondernemers

Het initiatief sluit aan op de stijgende belangstelling voor ondernemen onder jongeren. In tien jaar tijd is het aantal ondernemers tussen 0 en 19 jaar gestegen van 4.500 naar bijna 21.000. KVK wil deze groep ondersteunen met gerichte voorlichting en advies, niet alleen voor de kinderen zelf maar ook voor hun ouders en grootouders.

Voor iedereen online tips beschikbaar

Hoewel het Kraampje van Koophandel plaatsvindt in Amsterdam, biedt KVK ook landelijk ondersteuning. Vanaf 17 april zijn via www.kvk.nl/koningsdag video’s beschikbaar met tips en adviezen voor jonge verkopers op de vrijmarkt.

www.nis5.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

N=5 verbeeldt Auping Designed for Life

13-10-2025 | 09:55:00
Auping breidt de positionering Designed for Life uit met een campagne die de ervaring van goed slapen centraal zet.

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

Kraampje van Koophandel

25-09-2025 | 10:26:00
Een van de grootste uitdagingen voor KVK is het versterken van de maatschappelijke waarde van het merk.

Holland & Barrett: Denk aan je brein

22-09-2025 | 13:01:00
Hoe Holland & Barrett met free publicity als vliegwiel doorbrak in een markt waarin ze volledig outspend worden door de concurrentie

Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+

19-09-2025 | 15:04:00
Holland & Barrett heeft de HormoonWijzer gelanceerd, een praktische gids die vrouwen+ inzicht geeft in hun cyclus


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider

30-10-2025 | 12:34:00
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.