N=5 en Breaker spelen in op internetcultuur
Breaker introduceert Breaker Drinkyoghurt en kiest hierbij voor een campagne die inspeelt op internetcultuur. In samenwerking met reclamebureau N=5 worden bekende GIF-personages losgemaakt uit hun eindeloze loops, waarmee Breaker voor het eerst in 24 jaar afstapt van de bekende knijpverpakking.
Internetpersonages centraal in campagne Breaker Drinkyoghurt
De campagne van Breaker is gebaseerd op het concept Breaker Lekker uit, dat door N=5 is ontwikkeld. Jongeren worden aangemoedigd om te breken met het alledaagse en hun vrijheid te pakken. In deze campagne is gekozen voor een opvallende aanpak: het bevrijden van iconische GIF-personages uit hun oneindige herhaling. Michael Jackson, Salt Bae en Kim Kardashian spelen de hoofdrol in drie social video's, waarin zij uit hun herkenbare internetmomenten stappen dankzij Breaker Drinkyoghurt.
GIF als metafoor voor vastzitten
Thijs Bontje, Creative Partner bij N=5: "GIFs zijn eigenlijk de perfecte metafoor voor vastzitten. Salt Bae strooit al sinds 2017 zout, Michael Jackson eet al 14 jaar non-stop popcorn. Tijd om ze uit te laten breaken uit hun oneindige loops."
Van knijpverpakking naar drinkfles
Met deze campagne introduceert Breaker na bijna 25 jaar zijn eerste drinkyoghurt. Heike van Wersch, marketingmanager bij Arla Foods: "We zagen een kans om het succes van Breaker uit te breiden naar een andere categorie en zo in te spelen op de groeiende vraag naar handige en smaakvolle tussendoortjes. Met de drinkyoghurt bieden we consumenten hetzelfde gemak, maar dan in een vorm die past bij mensen onderweg en hun actieve levensstijl ondersteunt."
Campagne uitgerold via diverse kanalen
De Breaker Drinkyoghurt campagne is zichtbaar via social media, DOOH en in winkels. De varianten zijn: aardbei, mango banaan en framboos blauwe bessen. N=5 tekende voor het concept en de uitwerking van de campagne.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Stedin zet energietransitie centraal in employer branding
N=5 wint ZILVER bij Influencer & Content Marketing Awards 2025
Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars
KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol
Anne Stokvis en Thijs Bontje over creativiteit als product en meetbaar effect
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur
Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag
Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen
Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen