Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken

Heineken Nederland heeft Megawatt gekozen als 360 graden activatiebureau na een pitch met vier andere bureaus. Binnen een maand na de keuze volgde de eerste samenwerking tijdens Festival op de Ring. Daarna waren er activaties op onder andere Concert at Sea, North Sea Jazz en Blijdorp Festival. De zomer wordt afgesloten met een brouwcafé op Lowlands.

De strategie van Megawatt richt zich op het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op de sfeer van het klassieke brouwerijcafé. Het activatieconcept is modulair opgezet, zodat het op verschillende festivals in uiteenlopende formaten herkenbaar kan worden toegepast.

Van pitch naar festivalterrein

Het concept combineert vaste herkenbare elementen met flexibiliteit in opzet. Hierdoor kan Heineken op zowel kleinschalige als grote locaties dezelfde merkervaring neerzetten. Centraal staat het creëren van ontmoetingsplekken waar bezoekers samenkomen, plezier hebben en bier drinken.

Op Lowlands opent Heineken Café de Lage Landen, een tijdelijk brouwcafé midden op het festivalterrein. Naast de bekende pils serveert het café kleine oplages speciaal gebrouwen Studio Bieren. Bezoekers kunnen meebeslissen welke smaken behouden blijven.

Simon Coolen, Executive Creative Director bij Megawatt: "Werken voor een iconisch merk als Heineken is een droom. Dat we direct na de pitch zo groots konden activeren op de grootste festivals van Nederland, zegt veel over het vertrouwen in onze samenwerking. Lowlands wordt de kroon op deze zomer."

Maarten van Anken, Brand Manager bij Heineken: "Megawatt weet onze merkwaarden perfect te vertalen naar een beleving die raakt. Met hun concept creëren we plekken waar mensen zich thuis voelen en samen genieten. Precies waar Heineken voor staat."

Foto: Katariina Kärki

www.megawatt.agency

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Charley Peereboom Business Lead bij Happy Horizon

06-11-2025 | 09:00:00
Charley Peereboom is gestart als Business Lead Commercie Brand, Content & PR bij Happy Horizon.

ESN en Megawatt zetten in op wereldrecordpoging in Rotterdam

02-10-2025 | 15:44:00
De poging maakt deel uit van de campagne Push Forward en brengt honderd sporters samen voor een gezamenlijke fysieke en mentale uitdaging.

Megawatt begeleidt entree ESN op Nederlandse markt

26-09-2025 | 08:37:00
Megawatt ontwikkelde de activatie en begeleidt de volledige introductie, inclusief de opening van de eerste fysieke ESN Store op Rotterdam Centraal.

HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne

02-09-2025 | 14:53:55
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.

[Vacatures] Megawatt zoekt een Promoter

23-07-2025 | 12:39:00
Megawatt is per direct op zoek naar Promoter - (Eindhoven)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.