McDonald’s introduceert oliebollenkraam in december

McDonald’s is deze feestmaand gestart met de McDonald’s Oliebollenkraam. De kraam opende in Leiderdorp, bij het lokale McDonald’s Restaurant, waar het eerste bakmoment plaatsvond. Gedurende december reist de kraam door Nederland om bezoekers verse, warme oliebollen aan te bieden bij het vertonen van een McDonald's kassabon. De oliebollen zijn gemaakt op recept van patissier Robèrt van Beckhoven die specifiek voor McDonalds is ontwikkeld. 

Robèrt van Beckhoven, meester-patissier: "Voor deze samenwerking wilde ik een oliebol maken die iedereen kan waarderen: licht, niet te zoet en met een fijne structuur. Het is mooi dat mensen hem straks kunnen proeven wanneer de kraam bij hun lokale McDonald’s staat."

Warme decemberbeleving

Karin van Prooijen, marketingmanager media & campaigns bij McDonald’s Nederland: "Met de oliebollenkraam willen we onze gasten deze decembermaand iets extra’s bieden: een warme, gezellige beleving die helemaal past bij McDonald’s. Het is mooi dat we dit samen met Robèrt hebben kunnen realiseren en we kijken ernaar uit om het met Nederland te delen."

De route van de oliebollenkraam

Na de opening in Leiderdorp reist de oliebollenkraam de komende weken door Nederland. Op 12 december staat de kraam in Amersfoort (De Wieken), gevolgd door Harderwijk op 13 december en Hoogeveen op 14 december.

Het derde weekend van december doet de kraam Schagen aan op 19 december, en Duiven op 20 en 21 december. De tour eindigt in het laatste weekend van de maand, met Veendam op 26 december en Landgraaf op 27 en 28 december.

www.mcdonalds.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

McDonald’s haakt met Maccie Christmas in op lokale kersttraditie

24-12-2025 | 10:21:00
Een huis aan de Bazuinstraat in Arkel werd volledig omgebouwd tot een Happy Meal. Het initiatief is een samenwerking tussen McDonald's en ACE Social.

Els Dijkhuizen wordt CMO McDonald’s Nederland

15-12-2025 | 12:04:00
Zij volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer de stap maakte naar de rol van CMO bij McDonald’s Duitsland

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO en McDonald’s lanceren AI-kerstfilm

01-12-2025 | 14:33:00
De film, It’s the most terrible time of the year, laat zien hoe december voor veel mensen eerder stressvol dan sfeervol is.

TBWA\NEBOKO maakt Fan Favorites-campagne voor McDonald's

05-03-2025 | 09:42:00
TBWA\NEBOKO maakt Fan Favorites campagne voor McDonald's in digital-first campagne
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.