Marieke Wiersma Managing Director Annalect Nederland

Omnicom Media Group heeft per 1 mei 2024, Marijke Wiersma benoemd tot Managing Director van het data-, tech- en analytics label Annalect Nederland.

Marijke Wiersma maakte in 2023 promotie tot Managing Partner binnen Annalect Nederland rapporteert daarmee met haar beenoeming direct aan de directie van OmnicomMediaGroup Nederland. Marijke Wiersma was hiervoor aan klantzijde werkzaam bij Wehkamp en de Nationale Postcode Loterij, en startte haar carrière bij digital branding agency Qi .

Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland: “Data, Tech en Analytics zijn DE versnellers van onze categorie, en Annalect loopt in hierin ver voor op de concurrentie. Onder leiding van Marijke heeft Annalect al forse stappen gezet op het gebied van Marketing Mix Modeling, alsook de technische uitvoering van Conversion API-ondersteuning voor grote internationale Techplatformen als Meta.

Daarnaast is Annalect verantwoordelijk voor de voortdurende innovatie en uitrol van ons datagedreven operating system OMNI, hét platform waar workflow, inzichten, planning, activatie en optimalisatie samenkomen. Dat stelt ons in staat efficiënter en effectiever te werken en is van groot strategisch belang voor de verder groei van ons gehele portfolio. Het is dan ook een genoegen om aan te kondigen dat Marijke per 1 mei formeel de eindverantwoordelijkheid pakt op dit curiale onderdeel van OmnicomMediaGroup in Nederland.”

Marijke Wiersma: “Sinds de start van mijn carrière in 2006 zijn data, tech en analytics een rode draad geweest in mijn werk. Nieuwsgierigheid naar de reden waarom we bepaalde patronen zien, en hoe we nog betere inzichten kunnen leveren dreven mijn brede interesse en ontwikkeling.

Bij OMG, en in het bijzonder bij Annalect, valt nu alles op zijn plek. Met mijn kennis en ervaring kan ik bijdragen aan de groei van klanten, de ontwikkeling van mijn team en de inzichten die het werk van de collega’s binnen OMG efficiënter en gemakkelijker maken. De samenwerking met onze internationale collega’s levert nieuwe perspectieven en helpt innovatie te versnellen. Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van OMG, en het vertrouwen heb gekregen om Annalect nog verder te brengen."

www.annalect.nl

www.omnicommediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft

Hebben we nog een mening nodig over de overname van IPG door Omnicom?

01-12-2025 | 21:58:00
Dat de overname historisch is, staat buiten kijf. Maar voor mij bewijst het vooral iets anders: Het oude agency-model werkt niet meer

Overname Interpublic Group door Omnicom feit

01-12-2025 | 19:43:00
De overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom is op 26 november 2025 geëffectueerd. Een reorganisatie is wereldwijd aangekondigd die 4.000 werkplekken zal kosten. De labels DDB, Mullenlowe en FCB worden geschrapt

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.