Luca Izarin (stagiair Fitzroy): Tijdens mijn stage maakte ik een televisiecommercial

Iedere student moet stagelopen. Vlieguren maken. Dat geldt voor de strategen, designers en natuurlijk de creatieven. Maar niet iedere stage is hetzelfde. Soms loopt een stage geruisloos af, zonder dat de student het gevoel heeft ook maar van enige betekenis te zijn geweest. Maar soms zijn ze gewoon volledige medewerkers die worden uitgedaagd om tot het uiterste te gaan om hun ideeën tot uitvoer te brengen.

Vlieguren maken

Luca Izarin, stagiair bij Fitzroy: "Het mooie van stagelopen bij Fitzroy is dat je op echte briefings kan werken. Niet de kleine social posts projecten, maar allerlei soorten briefings: van activatie tot zelfs televisiecommercials. Voor een mini-pitch voor Poppodium 013 mocht ik ook mijn gedachtes neerleggen. 013 bestaat binnenkort 25 jaar en dat moest publiekelijk gevierd worden met een televisiecommercial. Een commercial waar we niet veel budget hadden, maar waarvan we wel bij Fitzroy de noodzaak voelde om mee te doen."

Jur Baart, oprichter van Fitzroy: "Poppodium 013 was een plek waar ik regelmatig kwam. Mijn broertje studeerde in Tilburg en houdt ongelooflijk van muziek. Dus ik heb wel menig bandje meegemaakt. Toen 013 ons belde, wisten we direct dat het een lastige opdracht zou worden; met name door het kleine budget. Maar de liefde voor 013 was toch belangrijker dan geld. Dus hebben we de briefing strategisch vertaald en bij een aantal creatieven neergelegd. Ook bij Luca, die met een aantal interessante ideeën kwam. Ik heb toen voorgesteld dat hij zelf alle ideeën mocht presteren samen met mij. Dat deed hij maar al te graag. En zijn idee werd uitgekozen. Hoe cool is dat."

Fitzroy won pitch met idee van Luca

Fitzroy won de pitch met het idee van Luca. Maar Luca moest ieder idee van tevoren zelf in kaart brengen qua productie. Met de hulp van een bevriende productiemaatschappij heeft hij zelf de regie mogen doen. Natuurlijk onder begeleiding van een Senior Art Director en producer. Zodat de kwaliteit gewaarborgd werd.

Jur Baart: "Natuurlijk kon hij niet alleen op de set staan. We willen als Fitzroy de kwaliteit hoog houden, dus werd Luca begeleid door één van onze producers en een senior creatief. Maar het resultaat mag er zeker wezen. We hebben denk ik als bureau-eigenaren allemaal wel eens twijfels over de nieuwe generatie. En of ze wel in ons vak willen gaan werken. Luca bewijst het tegendeel. Ieder bureau heeft stagiairs nodig zoals hem. Ieder bureau heeft straks juniors nodig zoals hem. Dan gaan we goede, mooie communicatie krijgen die ons vak verder gaat helpen. Wij zijn als Fitzroy trots dat hij bij ons stage heeft gelopen."

De commercial van Poppodium 013 was de hele maand augustus te zien op Nederland 1, 2 en 3. 

www.fitzroy.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Jur Baart: Het ideale bureau

11-09-2025 | 10:16:31
Het ideale bureau bestaat niet. Maar als je nu bezig bent om je bureau te transformeren dan zou ik echt die twee assen gaan embedden in je bureau

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson

Waarom we onze dochters offline moeten leren leven

16-07-2025 | 10:40:00
Waarom we onze dochters offline moeten leren leven. Over social media, algoritmes, marketingverantwoordelijkheid en vrouwelijke rolmodellen (en wat merken daarmee kunnen)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.