LePub en Heineken vieren bijgeloof tijdens CL-finale

LePub werkt samen met Heineken aan een opvallend initiatief rond de UEFA Champions League Finale op 31 mei in München. De campagne, onderdeel van het platform Cheers to the Superstitious Fans, draait om voetbalbijgeloof en de rol van supporters.

Centraal staat Marco Simeone, een Inter Milan-supporter die ervan overtuigd is dat zijn aanwezigheid bij wedstrijden zijn club ongeluk brengt. Om zijn ritueel te eren, ontwikkelde LePub een concept waarin Simeone de wedstrijd volgt vanuit een speciaal gebouwde bar op een afgelegen plek in Duitsland. Hiermee blijft hij op veilige afstand van het stadion, terwijl Heineken zijn toewijding viert.

Bijgeloof als inspiratiebron

Het werk van LePub vertaalt het idee van bijgeloof naar een verhalende campagne die humor en emotie combineert.

Bruno Bertelli, CEO van LePub: "Met Unlucky Charm hebben we bijgeloof omgezet in een verhalende campagne: deels mythe, deels humor, en vooral passie. We laten zien hoe afstand een uiting kan zijn van liefde voor de sport."

Onderdeel van de campagne zijn videoverbindingen waarmee supporters in München Simeone kunnen bedanken, en bijdragen van bekende gezichten zoals Fabrizio Romano, Jill Scott en Thiago Alcántara.

Jill Scott: "Bijgeloof rondom voetbal lijkt misschien vreemd voor buitenstaanders, maar het hoort bij de ziel van het supporterschap. Of het nu gaat om het dragen van dezelfde sokken of het weren van een pechvogel, supporters nemen geen enkel risico."

Wereldwijd uitgerolde campagne

De campagne wordt wereldwijd gelanceerd met een video, korte content en visuals via Heinekens en de socialmediakanalen van betrokken ambassadeurs.

www.le.pub

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Gut Amsterdam wint Gouden Lion met Hertog-Jan

19-06-2025 | 22:31:00
Gut Amsterdam wint ede erste Nederlanse Gouden Lion.van 2025 Verder wint Le Pub volop met Lions voor Philips en Heineken; KPN wint opnieuw en Gut Amsterdam krijgt met Hagelchup opnieuw een Lion

Nederlands/Italiaanse LePub wint Zilver met Philips-campagne

17-06-2025 | 14:30:00
De Amsterdamse en Milanese vestigingen van LePub hebben met de campagne Fixables van Philips een zilveren en bronzen Lion gewonnen op het Cannes Lions Festival


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.