Kumpany ontwikkelt festivalconcept Rabo Clubhuis voor Rabobank

Experience marketingbureau Kumpany staat centraal in de ontwikkeling en uitrol van het Rabo Clubhuis, dat deze zomer tijdens Down The Rabbit Hole en Pinkpop voor het eerst werd gelanceerd. Het concept is het nieuwe activatiehart van Rabobank op grote festivals en vormt het tastbare verlengstuk van de merkstrategie Onze Bank.

Van sponsorvisie naar festivalbeleving

Kumpany ontwikkelde zowel de overkoepelende sponsorstrategie als het concept en de invulling van het Rabo Clubhuis. De modulaire constructie werd ontworpen en gebouwd door productiepartner Doorgedraaid, in opdracht van Rabobank.

Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank: "Rabobank is een betekenisvolle en coöperatieve bank – lokaal én landelijk. Met het Rabo Clubhuis brengen we sport, muziek en cultuur in de komende jaren naar allerlei evenementen. Het was een bewuste keuze om dat op festivals te doen via een partnership met marktleider Mojo Concerts. Zo zijn we de cashless partner van alle Mojo-festivals geworden. Maar de ambitie is groter; we gaan jaarlijks meerdere sponsorevenementen activeren met het Rabo Clubhuis."

Kumpany: de kracht van live verbinden

Jan Paul de Wildt, directeur van Kumpany: "De kracht van live is verbinding. Waar je voorkeur ook ligt, unieke live-ervaringen brengen mensen samen, en een clubhuis is letterlijk de plek waar die verbinding ontstaat. Het Rabo Clubhuis leeft van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat met een programmering waarin sport, muziek en cultuur kriskras door elkaar lopen. Je inleven in de cultuur van een festival of sportevent is het vertrekpunt van een goed activatieconcept. Op een natuurlijke manier aanwezig zijn en echt iets toevoegen aan de festivalbeleving als merk is de crux. Met het Rabo Clubhuis wilden we bovendien een echte eyecatcher neerzetten voor ieder event."

Programmering en partners

De programmering in het Rabo Clubhuis werd per festival op maat gemaakt, in samenwerking met partners als Kunstbende, Mojo Concerts en de Nederlandse Basketball Bond. Bezoekers konden deelnemen aan onder meer Beat-the-Pro-challenges, pop-up recyclebars, dj-sets, tafeltennis en Disco Animato: korte, impactvolle sessies tussen de festivalconcerten door zorgden voor afwisseling.

www.kumpany.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hoog Catharijne kiest Kumpany voor activaties

07-08-2025 | 08:53:25
De samenwerking gaat van start met het Dribbelplein, een sportief programma op het plein tussen Utrecht Centraal en Hoog Catharijne.

Kumpany ontwikkelt activatiecampagne voor Starbucks op DTRH

16-04-2025 | 08:36:00
Tijdens het festival wordt een activatie gelanceerd waarin bezoekers op een bijzondere manier worden uitgenodigd om pauze te nemen.

Kumpany en De Speld ontwikkelen activatie voor Pathé de Munt 

13-12-2024 | 15:08:00
Hoe ver ga je voor ultiem comfort? In de activatie van Pathé, ontwikkeld door Kumpany in samenwerking met De Speld, wordt deze vraag beantwoord.

Kumpany creëert NS-ervaring met verhalen van reizigers

11-10-2024 | 12:34:35
Merkactivatiebureau Kumpany heeft op 11 en 12 oktober 2024 op het Eendrachtsplein in Rotterdam een nagebouwde treincoupé geplaatst

Lotte van den Broek Creative Director bij Kumpany

10-10-2024 | 09:48:00
Lotte van den Broek is gestart als de Creative Director bij merkactivatiebureau Kumpany en wordt hiermee eindverantwoordelijk voor de creatieve vloer bij Kumpany en onderdeel van het MT.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.