 
 
Kamilla Leupen directeur de Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl
Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool, wordt vanaf mei de directeur van de Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl. Zij neemt deze taak over van Erik van Gruijthuijsen die vandaag heeft aangekondigd deze zomer te stoppen als algemeen directeur nieuwsmedia in Nederland en België bij DPG Media. 
Kamilla Leupen legt haar functie als hoofdredacteur van Het Parool in maart neer. Voor haar positie wordt - samen met de redactie - een opvolgingsprocedure gestart. Ze was sinds 2021 hoofdredacteur van Het Parool en begon in 1999 als stagiair bij de krant. 
Kamilla Leupen: “Na tien jaar in de hoofdredactie van Het Parool, waarvan de laatste vier jaar als hoofdredacteur, verheug ik me om in een andere rol, maar met een groot journalistiek hart, samen met de redacties de verdere digitalisering en ontwikkeling van vier prachtige titels vorm te geven.”
Erik van Gruijthuijsen: “Na 28 jaar werken in hoofdredacties en directies bij Het Parool, ANP, Wegener en DPG Media en met bijna 65 jaar op de teller, ben ik eraan toe om mijn leven iets anders in te richten. Maar wat heb ik ervan genoten.”
Erik Roddenhof, CEO van DPG Media: “Kamilla Leupen heeft, na een lange en rijke carrière bij Het Parool, laten zien dat ze bij uitstek geschikt is om de journalistieke kwaliteit, de merken en de digitalisering bij de Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl nieuwe impulsen te geven. Ook na het vertrek van Erik van Gruijthuijsen behouden we een sterk journalistiek cluster binnen DPG Media, geleid door directeuren die een verleden hebben als hoofdredacteur. Met Allard Besse voor ADR , Nicholas Lataire die Het Laatste Nieuws, VTM NIEUWS en de Belgische magazines leidt, Jörgen Oosterwaal voor De Morgen en Humo en Kamilla Leupen die dit gaat doen voor NU.nl, Volkskrant, Trouw en Het Parool. Daarnaast is Philippe Remarque directeur journalistiek voor de hele groep. Dit is een sterk team en daar ben ik erg blij mee.”
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd
Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines
DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager
Voorkeursposities op radio vergroten herinnering spot
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Interview] Carolien Bos (Menzis): er voor iemand zijn is de kern
Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025
Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest
[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers
 
	 
	