Jur Baart: Het ideale bureau

[Column] Het combineren van AI met Full Funnel

3 jaar geleden wisten we het zeker... onze wereld zou veranderen. We zagen al de beweging van klanten die minder behoefte hadden aan een merkfilmpje. Ze wilden dat alles op elkaar aansloot; van de glimlach van de televisiecommercial naar de conversie van de banner. Full funnel. Maar hoe doet je dat met 25 man. Eigenlijk niet.. je kunt de hele funnel niet beslaan en met andere bureaus samenwerken kan wel, maar is gewoon niet ideaal. Er is altijd wel een grijs gebied.

Daar kwam nog bij dat we al de eerste tekenen zagen van de opkomst van bijzondere technologie. Vooral technologische bureaus die continu weer met nieuwe marketing features kwamen. Het leek een beetje op 1996... toen ik de eerste stappen zette in de dotcom wereld. Maar ook hier: hoe kun je technologie of AI injecteren in bureau. Je bent te klein, misschien wel goed, maar echt te klein om al die techneuten uit te dagen.

Het ideale bureau bestaat niet. Maar als je nu bezig bent om je bureau te transformeren dan zou ik echt die twee assen gaan embedden in je bureau. Wij wilden een lean-and-mean-fighting-machine blijven dus hebben we ons aangesloten bij United Playgrounds. Waar we de hele full funnel kunnen aanbieden en met ons zusje Mach8 mee kunnen spelen met de grootste AI-spelers. Dus buckle-up... en speel het spel net iets slimmer dan het andere bureau.

Jur Baart is oprichter van Fitzroy en partner bij United Playgrounds

www.fitzroy.nl

www.unitedplaygrounds.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.