Jägermeister meet succes van festivalactivatie Jägerplatz

Festivalactivaties winnen aan belang als marketinginstrument, maar vaak blijft de vraag wat ze opleveren. Jägermeister onderzoekt dit actief met de Jägerplatz, een eigen festivalstage die sinds 2023 meer dan 300.000 bezoekers trok. Onderzoek toont aan dat brand love, merkbekendheid en voorkeur direct stijgen na een bezoek.

Omdat sterke drank op festivals niet direct verkocht mag worden, koos Jägermeister voor een andere benadering. In plaats van sampling draait de activatie volledig om beleving, met merkervaring als kern.

Een verborgen universum achter spiegeldeuren

De Jägerplatz onderscheidt zich als intieme stage voor circa 400 bezoekers, verborgen achter een spiegelwand met drie mysterieuze deuren. Binnen treffen bezoekers onder meer de eerste Ice-Cold Room, waar airco’s zorgen voor verkoeling in de festivaldrukte – een directe vertaling van de merkbelofte dat Jägermeister ijskoud gedronken wordt.

De aankleding bestaat uit creatieve elementen zoals een caravan die dienstdoet als DJ-booth, veel groen en een rookblazend hert. De combinatie van high-energy DJ-sets en de setting maakt de stage tot een ervaring die festivalgangers vaak ‘toevallig’ ontdekken en daardoor extra memorabel blijft.

Van activatie naar merkstrategie

De Jägerplatz levert meer op dan zichtbaarheid alleen. Merchandise, social shares en terugkerende uitnodigingen van festivals tonen aan dat de activatie ook na afloop doorwerkt. Uit onderzoek blijkt bovendien dat merkherinnering, sympathie en koopintentie significant toenemen.

Peter Roolvink, verantwoordelijk voor Brand Activation en Partnerships bij Jägermeister: "Met de Jägerplatz kiezen we bewust voor een kunstzinnige inslag. Bezoekers zien vandaag de dag zóveel activaties dat je ze alleen raakt als je ze écht weet te verrassen. Daarom creëren wij liever een verborgen wereld waar cultuur, muziek en merkbeleving samensmelten. Daarnaast proberen we in te spelen op de behoeften van bezoekers: of dat nu letterlijk afkoelen is in de Ice-Cold Room of het onverwacht ontdekken van performances achter spiegelwanden."

Na Freshtival eerder dit jaar doet de Jägerplatz dit weekend ZeeZout Festival aan. Later in september sluit Jägermeister het festivalseizoen af bij Into the Woods in Amersfoort.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub doet activatie met Marketing250

12-12-2025 | 15:06:00
Fightclub en Dutchfame hebben tijdens het M100 Event, dat op 3 december plaatsvond in theater PHIL Haarlem, een fan shop gebouwd.

McDonald’s introduceert oliebollenkraam in december

08-12-2025 | 10:44:00
Gedurende december reist de kraam door Nederland om bezoekers oliebollen te geven, gemaakt volgens een speciaal recept van patissier Robèrt van Beckhoven.

Dappr en SportsGen lanceren Dappr Award voor jonge sporters

02-12-2025 | 10:47:00
De samenwerking richt zich op het vergroten van Dappr’s zichtbaarheid in de breedtesport en het ontwikkelen van activaties rondom het thema vallen, opstaan en doorgaan.

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.