[Interview] Even bellen met… Albert Top van Crossmarks over de samenwerking met ICI Paris

ICI PARIS XL is een samenwerking aangegaan met Crossmarks. Marketing Report is overal en wil hier het fijne van weten. We voelen Albert Top, eigenaar van het bureau, eens aan de tand. 

Gefeliciteerd, leuke nieuwe klant. Hoe is ICI Paris XL bij jullie als Crossmarks uitgekomen?

Dank je wel. Zeker een heel mooi retailmerk om voor te mogen werken. ICI PARIS XL heeft na een bureau-oriëntatie voor Crossmarks gekozen vanwege onze expertise en ervaring in zowel retailvisietrajecten alsmede de ontwikkeling en implementatie van alles dat nodig is om die visie en strategie ten uitvoer te brengen.

Fris ons geheugen nog even op: wat doen jullie eigenlijk precies?

Crossmarks is een strategisch retailadviesbureau. Wij geloven dat retailers die zich voortdurend aan kunnen passen aan de wensen van de klant, de winnaars van morgen zijn. Het zijn de retailers die ondanks de voortdurende veranderingen om hen heen, altijd van nu zijn. Zij weten steeds weer de verbinding te maken tussen de kracht van hun retailmerk en de wensen van de klant van vandaag. Responsive Retailing noemen we dat. Responsive worden staat centraal in de partnerships die wij met retailers aangaan. Hoe krijg je veranderende wensen en omstandigheden vertaald naar een gezond retailbusinessmodel? Waarin merk, mens én markt, succesvol verbonden zijn en blijven. Concrete vragen die Crossmarks, samen met onze klant, beantwoordt gaan over visievorming, positionering, formuleontwikkeling, groeiscenario’s, retaildesign, conceptontwikkeling, merkontwikkeling, marketing en communicatie.

Wat was de vraag of de oplossing van ICI Paris XL?

ICI PARIS XL heeft Crossmarks gevraagd om samen met het team van ICI PARIS XL te werken aan uiteenlopende retailformulevraagstukken, die ervoor zorgen dat ICI PARIS XL ook in de toekomst blijft aansluiten op de snel veranderende eisen en wensen van de klant, zodat ze continu van nu zijn.

Werken jullie vaker voor retailklanten en wat maakt jullie het ideale bureau voor hen?

Crossmarks werkt voor de grotere retailers en retailketens van Nederland en België. Sinds 1996 hebben wij ervaring in retail en we hebben een door de jaren heen beproefde aanpak ontwikkeld die resulteert in een onderscheidende, relevante en authentieke retailvisie die onze klanten helpt om continu van nu te zijn en te blijven. Daarnaast hebben we alles in huis om deze visie tot uitdrukking te laten komen in alles dat nodig is in de fysieke en online retailomgeving, branding en MarCom. Daar zetten we ook onze collega’s uit ons New Retail Group-netwerk (NRG) voor in, zodat onze klanten altijd met de specialist aan tafel zitten, maar niet van contactpersoon hoeven te wisselen.

Zijn jullie van het ambachtelijke handwerk of komt AI al om de hoek kijken?

Leuke vraag! Wij geloven in de perfecte balans en samenwerking tussen deze beide. AI is in ons dagelijks werk niet meer weg te denken en wij zijn heel blij met de verrijking die AI brengt. Fulltime volgen wij de ontwikkelingen van AI en werken we aan innovatie van onze processen. En dan op alle terreinen, van creatie tot strategie, account en in de bedrijfsprocessen. We hebben daar sinds twee jaar zelfs een afdeling voor. Hoe tof is het dat je door de juiste inzet van AI sneller nog beter werk kunt maken. De menselijke factor blijft vooralsnog key, maar ook AI is niet meer weg te denken in ons werk. Vorig jaar hebben we voor Jumbo een wervingscampagne ontwikkeld waarvan al het beeldmateriaal met AI was ontwikkeld. Het resultaat was echt verrassend!

www.crossmarks.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Crossmarks ontwikkelt merkcampagne voor Baderie

29-04-2025 | 16:41:00
De campagne richt zich op het persoonlijke traject van de consument en legt de nadruk op vakmanschap en maatwerk.

Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024

31-12-2024 | 09:03:00
In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.

[Whitepaper] Crossmarks duikt in Emotional Revolution op de winkelvloer

09-10-2024 | 09:08:00
Hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je bindt?

[Vacatures] Crossmarks zoekt een Senior Retailstrateeg

02-04-2024 | 09:10:00
Crossmarks is per direct op zoek naar een Senior Retailstrateeg

[Vacatures] Crossmarks zoekt een Strategy director

25-03-2024 | 09:06:18
Crossmarks is per direct op zoek naar een Strategy director

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.