[Interview] Even bellen met… Albert Top van Crossmarks over de samenwerking met ICI Paris

ICI PARIS XL is een samenwerking aangegaan met Crossmarks. Marketing Report is overal en wil hier het fijne van weten. We voelen Albert Top, eigenaar van het bureau, eens aan de tand. 

Gefeliciteerd, leuke nieuwe klant. Hoe is ICI Paris XL bij jullie als Crossmarks uitgekomen?

Dank je wel. Zeker een heel mooi retailmerk om voor te mogen werken. ICI PARIS XL heeft na een bureau-oriëntatie voor Crossmarks gekozen vanwege onze expertise en ervaring in zowel retailvisietrajecten alsmede de ontwikkeling en implementatie van alles dat nodig is om die visie en strategie ten uitvoer te brengen.

Fris ons geheugen nog even op: wat doen jullie eigenlijk precies?

Crossmarks is een strategisch retailadviesbureau. Wij geloven dat retailers die zich voortdurend aan kunnen passen aan de wensen van de klant, de winnaars van morgen zijn. Het zijn de retailers die ondanks de voortdurende veranderingen om hen heen, altijd van nu zijn. Zij weten steeds weer de verbinding te maken tussen de kracht van hun retailmerk en de wensen van de klant van vandaag. Responsive Retailing noemen we dat. Responsive worden staat centraal in de partnerships die wij met retailers aangaan. Hoe krijg je veranderende wensen en omstandigheden vertaald naar een gezond retailbusinessmodel? Waarin merk, mens én markt, succesvol verbonden zijn en blijven. Concrete vragen die Crossmarks, samen met onze klant, beantwoordt gaan over visievorming, positionering, formuleontwikkeling, groeiscenario’s, retaildesign, conceptontwikkeling, merkontwikkeling, marketing en communicatie.

Wat was de vraag of de oplossing van ICI Paris XL?

ICI PARIS XL heeft Crossmarks gevraagd om samen met het team van ICI PARIS XL te werken aan uiteenlopende retailformulevraagstukken, die ervoor zorgen dat ICI PARIS XL ook in de toekomst blijft aansluiten op de snel veranderende eisen en wensen van de klant, zodat ze continu van nu zijn.

Werken jullie vaker voor retailklanten en wat maakt jullie het ideale bureau voor hen?

Crossmarks werkt voor de grotere retailers en retailketens van Nederland en België. Sinds 1996 hebben wij ervaring in retail en we hebben een door de jaren heen beproefde aanpak ontwikkeld die resulteert in een onderscheidende, relevante en authentieke retailvisie die onze klanten helpt om continu van nu te zijn en te blijven. Daarnaast hebben we alles in huis om deze visie tot uitdrukking te laten komen in alles dat nodig is in de fysieke en online retailomgeving, branding en MarCom. Daar zetten we ook onze collega’s uit ons New Retail Group-netwerk (NRG) voor in, zodat onze klanten altijd met de specialist aan tafel zitten, maar niet van contactpersoon hoeven te wisselen.

Zijn jullie van het ambachtelijke handwerk of komt AI al om de hoek kijken?

Leuke vraag! Wij geloven in de perfecte balans en samenwerking tussen deze beide. AI is in ons dagelijks werk niet meer weg te denken en wij zijn heel blij met de verrijking die AI brengt. Fulltime volgen wij de ontwikkelingen van AI en werken we aan innovatie van onze processen. En dan op alle terreinen, van creatie tot strategie, account en in de bedrijfsprocessen. We hebben daar sinds twee jaar zelfs een afdeling voor. Hoe tof is het dat je door de juiste inzet van AI sneller nog beter werk kunt maken. De menselijke factor blijft vooralsnog key, maar ook AI is niet meer weg te denken in ons werk. Vorig jaar hebben we voor Jumbo een wervingscampagne ontwikkeld waarvan al het beeldmateriaal met AI was ontwikkeld. Het resultaat was echt verrassend!

www.crossmarks.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Crossmarks ontwikkelt merkcampagne voor Baderie

29-04-2025 | 16:41:00
De campagne richt zich op het persoonlijke traject van de consument en legt de nadruk op vakmanschap en maatwerk.

Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024

31-12-2024 | 09:03:00
In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.

[Whitepaper] Crossmarks duikt in Emotional Revolution op de winkelvloer

09-10-2024 | 09:08:00
Hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je bindt?

[Vacatures] Crossmarks zoekt een Senior Retailstrateeg

02-04-2024 | 09:10:00
Crossmarks is per direct op zoek naar een Senior Retailstrateeg

[Vacatures] Crossmarks zoekt een Strategy director

25-03-2024 | 09:06:18
Crossmarks is per direct op zoek naar een Strategy director

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.