HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd. Het strategische en creatieve concept is ontwikkeld door Havas Lemz, in samenwerking met studenten.

Opleidingsmanagers Romalita Petersen, Patricia Seitzinger (a.i.) en projectleider communicatie Herman van Tilburg benadrukken het belang van die gezamenlijke aanpak.

Romalita Petersen, Patricia Seitzinger en Herman van Tilburg: "Onze nieuwe profilering laat zien hoe wij studenten opleiden voor een continu veranderend communicatie- en medialandschap. Daarbij vonden we het essentieel dat het verhaal niet alleen over studenten gaat, maar met hen wordt gemaakt. In co-creatiesessies hebben studenten input geleverd op inhoud, tone of voice en visuele keuzes. Bovendien zijn de studenten prominent zichtbaar in de verschillende uitingen. Deze manier van samenwerken sluit naadloos aan bij wie wij zijn: betrokken, kritisch en vooruitstrevend."

Natuurlijke klik met het bureau

Judith Peters, CEO van Havas Lemz: "Er is een natuurlijke klik met deze opleidingen. We kwamen al regelmatig over de vloer voor werksessies en gastcolleges. Die gedeelde basis zorgt ervoor dat we de inhoud goed begrijpen én aanvoelen wat er nodig is. Talentontwikkeling binnen het communicatie- en mediadomein staat bij ons hoog op de agenda. Het is mooi om er op deze manier ook aan bij te dragen."

De positionering komt tot leven in een huisstijl en campagne met digitale, sociale en fysieke middelen. De communicatie richt zich op studiekiezers en andere doelgroepen binnen het brede domein van communicatie en media.

Plus jezelf als centraal uitgangspunt

Het concept Plus jezelf laat zien hoe studenten zich kunnen ontwikkelen, zowel inhoudelijk als persoonlijk. De plus staat symbool voor groei, ontwikkeling, verbinding en samenwerking en vormt het centrale element in alle communicatie. Het symbool verbindt student, opleiding en werkveld.

In de campagne is zichtbaar hoe studenten werken aan echte opdrachten in Amsterdam, samen met docenten en professionals. Zo versterken zij hun kennis en vaardigheden en bouwen ze aan zelfvertrouwen, creatieve durf en een professioneel netwerk.

www.havas.com

Credits

Klant: Hogeschool van Amsterdam Opleidingen Communicatie + Creative Business
Bureau: Havas Lemz
Fotografie: Iris Haverkamp Begemann
Video: Willem Goedhart
Media bureau: Happy Horizon


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas versterkt positie in Duitsland met Gauly Advisors

10-11-2025 | 09:31:28
Het bureau wordt onderdeel van H/Advisors, het wereldwijde strategische communicatieadviesnetwerk van Havas

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.