HEMA, LINDA. en Tosti starten actie Het Thuistoilet

Campagne vraagt aandacht voor wc-tekort op Koningsdag

Met de campagne Het Thuistoilet vragen HEMA, LINDA. en creatief bureau Tosti Creative aandacht voor het tekort aan toiletten tijdens Koningsdag. Vooral vrouwen ondervinden hiervan hinder. De campagne roept mensen op hun eigen toilet beschikbaar te stellen voor bezoekers met hoge nood.

Uit onderzoek in opdracht van HEMA blijkt dat ruim zeventig procent van de Nederlandse vrouwen het aantal toiletten tijdens Koningsdag onvoldoende vindt. Bijna de helft heeft wel eens langer dan een half uur in de rij gestaan en ruim een kwart heeft door het gebrek aan toiletten moeten wildplassen.

Gratis pakket voor deelnemers aan toiletinitiatief

Nederlanders die zich aanmelden om hun toilet open te stellen, ontvangen een gratis Thuistoilet-pakket van HEMA. Dit bevat schoonmaakartikelen en feestelijke decoratie. Zo willen de initiatiefnemers het gemakkelijker maken om bij te dragen aan een toegankelijker Koningsdag.

Elaine Stap, campagnemanager bij HEMA: “Bij HEMA staan toegankelijkheid en inclusiviteit centraal. We willen een campagne neerzetten die het probleem onderstreept, én direct impact maakt. Met het Thuistoilet moedigen we Nederlanders aan om op een laagdrempelige manier bij te dragen aan een gezelligere én eerlijkere Koningsdag.”

Tosti Creative bedacht concept van de campagne

Het idee voor Het Thuistoilet komt van Tosti Creative. Stefan Bothoff: “We stellen graag een maatschappelijk probleem aan de kaak met een positieve en luchtige campagne. In HEMA vonden we de perfecte partner om Het Thuistoilet mee op te zetten. Het Thuistoilet past bij het merk en HEMA omarmde het idee direct. Met deze campagne hopen we ook gemeenten en andere organisaties te inspireren om het probleem structureel aan te pakken.”

LINDA. ondersteunt het initiatief om het onderwerp onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Lotte Bastiaansen, Creative Director van LINDA.: “We besteden met LINDA. al langer aandacht aan dit onderwerp en blijven dat ook doen. Anno 2025 verwacht je toch dat er ook genoeg toiletten voor vrouwen zijn. We hopen dat dit gezamenlijke initiatief daaraan bijdraagt, en vooral dat het Thuistoilet volgend jaar niet meer nodig is.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.