Hearts & Science wordt mediabureau van Yazen in Nederland

De Zweedse digitale zorgverlener Yazen kiest Hearts & Science, onderdeel van Omnicom Media Group, als mediabureau voor de Nederlandse markt. De samenwerking richt zich op strategische inzet van mediamiddelen om merkopbouw en duurzame groei te ondersteunen.

Yazen is actief op het gebied van persoonlijke zorg bij overgewicht en obesitas. Het bedrijf biedt een wetenschappelijk onderbouwde aanpak waarbij medische zorg wordt gecombineerd met digitale tools en persoonlijke coaching. Deelnemers ontvangen dag en nacht ondersteuning van een team van artsen, coaches, psychologen, diëtisten en personal trainers. In Nederland groeit de behoefte aan professionele begeleiding bij gewichtsverlies, wat vraagt om heldere en zorgvuldige communicatie.

Fredrik Meurling, CEO van Yazen: "We zien dat patiënten die de juiste combinatie van medicatie, leefstijlondersteuning en digitale zorg ontvangen, veel meer kans maken op succes in hun afvaltraject. Het is tijd om obesitaszorg anders te benaderen en af te stemmen op de behoeften van de patiënt. We zijn blij dat Hearts & Science ons helpt om deze boodschap over te brengen."

Irene de Vos, Managing Director van Hearts & Science: "De missie van Yazen raakt een belangrijk en gevoelig maatschappelijk thema. Dat vraagt om een slimme mediamix, maar ook om gevoel voor nuance, tempo en timing. We zijn er trots op om Yazen hierin te begeleiden."

Grote merkcampagne in september

In september start Yazen een merkcampagne om de positie als zorgpartner in Nederland verder uit te bouwen. De campagne bouwt voort op eerdere communicatie en richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het wegnemen van barrières rond professionele begeleiding bij overgewicht.

www.omg.com/netherlands

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

20-09-2025 | 17:11:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

Nespresso benoemt Sonia Nastase als opvolger Kika Buhrmann

29-08-2025 | 15:07:17
Nespresso heeft Sonia Nastase benoemd tot CEO van Nespresso Nederland. Zij treedt per 15 september 2025 aan

Omnicom krijgt obligatiehouders mee in overname Interpublic Group

26-08-2025 | 14:10:00
Met het aanbod kan Omnicom tot 2,95 miljard dollar aan bestaande schuld van Interpublic Group vervangen door nieuwe Omnicom senior notes en contanten.

Vlaamse overheid kiest mediabureaus Initiative en Semetis

22-08-2025 | 01:03:00
Na een pitch heeft de Vlaamse overheid een raamovereenkomst afgesloten voor mediaplanning en -aankoop met Initiative (IPG Mediabrandsd) en Semetis (Omnicom Media Group)

Interpublic Group: lagere omzetten en resultaten in H1 2025

23-07-2025 | 13:27:00
Interpublic Group (IPG) heeft in het eerste half jaar lagere omzetten en resultaten moeten rapporteren door reorganisatiekosten


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.