HAK ziet stijging in awareness en productrelevantie door inzet DOOH
[Global case] HAK voegt Digital Out-of-Home toe aan crossmediale campagne
Hak en Initiative zette het Digital Out-of-Home netwerk van Global Nederland in als aanvulling op social om een jonge doelgroep te bereiken. De locaties buitenshuis sloten perfect aan op de campagne: in supermarkten, winkelstraten en winkelcentra, waar de consument het product direct zou kunnen kopen. En op treinstations, waar drukke consumenten weer onderweg zijn naar huis van werk of school en ze nadenken over een snelle en voedzame maaltijd, want: de campagne draaide alleen rond etenstijd.
Global Nederland gaf feedback op de creatie: elke seconde moest duidelijk zijn dat het om HAK ging. Het resultaat: significante stijging van Top of mind awareness HAK, significante stijging van de merkwaarde HAK past bij mijn manier van koken en een mooie stijging van productinteresse.




Lees ook:
Mathijs Pattinama: Creativiteit cruciaal bij OOH-campagnes
Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025
Buitenreclame versterkt mediamix en voegt bereik toe
Siebe-Geert de Boer & Coen Kempen: (D)OOH is uitstekend meetbaar
Guy Grimmelt: Met Digital Out-of-Home kun je al net zo goed targetten als online
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt