GAMMA-Campagne Vink maar af confronteert met uitstelgedrag

Creatief bureau NEEW ontwikkelt campagne van Persuade door met Toko the Agency, Team 5PM en House of Sports

Creatief bureau NEEW heeft in samenwerking met Toko the Agency, Team 5PM en House of Sports, de GAMMA-campagne Vink maar af doorontwikkeld en uitgebreid. De promo werd in 2023 ontwikkeld door Persuade en Giesbers. De crossmediale campagne wil klusjes-uitstellers met een knipoog confronteren met hun eigen uitstelgedrag.

Iedereen heeft er wel eens last van

Timon Zijderlaan, Lead Creative bij NEEW: “Uitstelgedrag is iets waar iedereen wel eens last van heeft. Er zijn verschillende oorzaken voor. Faalangst, een gebrek aan directe beloning, vrees voor onverwachte problemen of simpelweg andere prioriteiten; voor iedereen geldt weer iets anders. Er is echter één ding waar we wel allemaal vroeg of laat mee te maken krijgen door het steeds maar uitstellen van die klusjes: het gevoel dat die klusjes je blijven achtervolgen, en dat je ze niet uit je hoofd krijgt. Dáár hebben we in deze campagne mee gespeeld.”

Laurens Miedema, Manager Marketing en Communicatie bij GAMMA: “Voor ieder kanaal hebben we gezocht naar een  eigen manier om de boodschap relevant en geloofwaardig over te brengen. De kracht van deze campagne zit in de balans tussen humor, herkenbaarheid en concrete oplossingen. Dit is niet alleen entertainen; we willen mensen écht helpen in beweging te komen.”

Naast filmcontent die nogal over de top toont hoe klusjes de hoofdpersonen achtervolgen, duiken klusjes ook op in de content van nietsvermoedende Tiktok-creators en zorgen de onafgemaakte klussen ervoor dat Kjeld Nuis zijn nieuwe PR niet weet te realiseren. De social content in samenwerking met neurowetenschapper Boris Konrad, gaat dieper in op waar uitstelgedrag vandaan komt. De campagne komt ook terug in papieren en digitale folders, point of sale materialen in de winkels en social/display ad campagne.

Praktische tools

Tijdens de Vink maar af-weken biedt GAMMA ook praktische tools. Denk aan how-to video’s, kant-en-klare afvinklijstjes en kortingen op klusbenodigdheden. Alles om van uitstelgedrag naar actie over te gaan. 

www.neew.amsterdam

www.team5pm.com

Social mediabureau Team5pm overgenomen door Samy

09-10-2025 | 09:34:00
Het social media bureau Team5pm is overgenomen door Samy. Team5pm is actief vanuit Stockholm, Kaapstad en Warschau en het Amsterdamse hoofdkantoor.

L’Oréal Benelux: influencermarketing gaat naar Samy Road/Team5PM

28-08-2025 | 15:46:00
L’Oréal Benelux heeft het influencermarketingaccount na een pitch vergeven aan Samy Road. Aangezien Samy Road (nog) niet actief is in de Benelux, is een samenwerking opgezet met het in onder meer Amsterdam gevestigde Team5PM

Team5pm blijft strategische YouTube-partner van NPO

20-03-2025 | 10:14:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale aanwezigheid van de NPO en het ontwikkelen van effectieve contentstrategieën.

Croma kiest voor team5pm als social bureau

22-01-2025 | 10:48:00
Team5pm is door Croma, onderdeel van Flora Food Group, aangesteld als hun social bureau.

Romy Ruitenbeek en Stepherd Pocornie testen banen in LOI-campagne van Team5pm

07-01-2025 | 11:27:00
Met een online-contentcampagne (ontwikkeld door team5pm in samenwerking met Wavemaker) wil LOI jongeren aansporen hun dromen waar te maken door te starten met een opleiding. 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.