Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland

Clone begint officieel in Nederland en richt zich op het helpen van restaurateurs bij het optimaal benutten van hun keukencapaciteit. Het bedrijf combineert een schaalbare supply chain-formule met virtuele restaurantmerken die inspelen op de groeiende bezorgmarkt. 

Kapitaalinjectie van 105 miljoen euro

Sinds de oprichting in 2021 heeft Clone dankzij een investering van 105 miljoen euro grote stappen gezet. Deze middelen maken verdere technologische ontwikkeling en marktuitbreiding mogelijk, waaronder in Nederland, waar een grote vraag is naar efficiënte maaltijdbezorgoplossingen.

Alexandre Haggai, medeoprichter Clone: "Clone heeft meer dan 2500 restaurants geholpen extra omzet te genereren door hun keukens om te vormen tot digitale franchises. Ons model biedt restaurants de mogelijkheid om via platforms als Uber Eats en JET nieuwe inkomstenstromen te creëren, zonder extra investeringen in faciliteiten."

Sam Klopper, algemeen directeur Clone Nederland: "De Nederlandse bezorgmarkt verandert razendsnel. Clone biedt restaurateurs de middelen en inzichten om niet alleen bij te blijven, maar ook te profiteren van deze ontwikkelingen. Door mijn ervaring in foodtech weet ik hoe krachtig de combinatie van technologie en efficiënte processen kan zijn. Ons doel is om restaurateurs te helpen beter in te spelen op de markt en hun positie te versterken."

Samenwerking met Bidfood

Clone breidt haar netwerk in Nederland uit door een samenwerking met Bidfood, een groothandel voor foodprofessionals.

Sam Klopper: "Door Bidfood’s supply chain te koppelen aan onze technologie, kunnen restaurateurs zonder extra investeringen worden bevoorraad met ingrediënten voor hun menu’s. Dit systeem biedt een praktische oplossing voor de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden en versterkt de samenwerking tussen technologie en logistiek. Wij verwachten dat dit de Nederlandse horecasector een grote impuls zal geven."

www.getclone.io

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kidfluencers: staatssecretaris herhaalt aankondiging aangescherpte wetgeving

15-09-2025 | 17:13:00
Staatssecretaris Jurgen Nobel (VVD, staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid) herhaalde dat er aangescherpte wetgeving moet komen voor kinderen die influencer zijn (kidfluencers)

Krista Vaessen (Salesforce): Agentic marketing, van AI als tool naar AI als teamlid  

15-09-2025 | 16:06:00
Donderdagmiddag. De campagne moet morgen live. De copy is eindelijk goedgekeurd, maar de e-mails zijn nog niet gebouwd, design wacht nog op feedback en niemand weet zeker of de segmentatie klopt

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

ABN Amro-jongerenmerk BUUT werkt met Denzel Dumfries als icoon

15-09-2025 | 10:18:00
Het ABN Amro-merk BUUT heeft Denzel Dumfries ingehuurd om als influencer het onlangs geïntroduceerde merk op de kaart te zetten

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.