Even bellen met … Bas en Koen Janssen van Alfred over de Praxis-burencadeaus

Alfred International ontwikkelde voor Praxis een campagne gericht op cadeautjes voor de buren als je gaat verbouwen. Denk aan een plant, stroopwafels maar ook oordopjes. We bellen Creative Directors Bas en Koen Janssen van Alfred.

Vertel eens, waar komt dit idee vandaan?

Om ons heen hoorden we steeds meer verhalen van mensen die overlast hadden van hun klussende buren of ruzie kregen omdat ze zelf klusoverlast veroorzaakten. Toen ontstond het idee om hier iets mee te doen voor Praxis.

Kreeg Praxis dan zoveel klachten of verhalen van klanten over burenoverlast?

Toen we het idee verder gingen onderzoeken kwamen we veel nieuwsberichten tegen waaruit bleek dat het probleem vrij groot is in Nederland. Dat was voor Praxis een reden om er ook echt een oplossing voor te bieden.

Wat is het doel van de campagneboodschap, anders dan Praxis ludiek eens op een andere manier te laten zien?

We willen laten zien dat Praxis de behulpzaamste bouwmarkt van Nederland is. Dat vertellen we al in de campagne met het gezin, maar we willen het ook bewijzen met acties als deze of de samenwerking die we met Jantje Beton hebben gedaan in het voorjaar: 

In de commercial zien we een plant, oordopjes en een stroopwafel in speciale verpakking. Zijn deze artikelen speciaal voor de campagne in het assortiment gekomen?

We zijn juist uitgegaan van artikelen die al verkrijgbaar zijn in de winkels van Praxis en hebben deze verpakt als cadeau.

Welk cadeau zou je zelf aan je buren geven als je zou verbouwen?

We zouden zelf voor oordopjes gaan. Het gaat tenslotte om het gebaar. En daar zit ook nog een beetje een knipoog in, net als in het idee van deze collectie.

Wat kunnen we de komende maanden nog meer verwachten?

Naast het prachtige werk voor Praxis zijn er bij Alfred recentelijk veel campagnes gelanceerd voor Lidl, Allianz Direct, LOI, Texels geheim en Johma. Momenteel zijn we druk bezig met een aantal leuke merkuniversum-trajecten en ook nieuwe merkcampagnes voor onder meer  De Leescoalitie.

www.alfred.nl

www.praxis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Alfred breidt team uit met vijf collega’s

04-12-2025 | 11:24:28
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.