
Even bellen met … Bas en Koen Janssen van Alfred over de Praxis-burencadeaus
Alfred International ontwikkelde voor Praxis een campagne gericht op cadeautjes voor de buren als je gaat verbouwen. Denk aan een plant, stroopwafels maar ook oordopjes. We bellen Creative Directors Bas en Koen Janssen van Alfred.
Vertel eens, waar komt dit idee vandaan?
Om ons heen hoorden we steeds meer verhalen van mensen die overlast hadden van hun klussende buren of ruzie kregen omdat ze zelf klusoverlast veroorzaakten. Toen ontstond het idee om hier iets mee te doen voor Praxis.
Kreeg Praxis dan zoveel klachten of verhalen van klanten over burenoverlast?
Toen we het idee verder gingen onderzoeken kwamen we veel nieuwsberichten tegen waaruit bleek dat het probleem vrij groot is in Nederland. Dat was voor Praxis een reden om er ook echt een oplossing voor te bieden.
Wat is het doel van de campagneboodschap, anders dan Praxis ludiek eens op een andere manier te laten zien?
We willen laten zien dat Praxis de behulpzaamste bouwmarkt van Nederland is. Dat vertellen we al in de campagne met het gezin, maar we willen het ook bewijzen met acties als deze of de samenwerking die we met Jantje Beton hebben gedaan in het voorjaar:
In de commercial zien we een plant, oordopjes en een stroopwafel in speciale verpakking. Zijn deze artikelen speciaal voor de campagne in het assortiment gekomen?
We zijn juist uitgegaan van artikelen die al verkrijgbaar zijn in de winkels van Praxis en hebben deze verpakt als cadeau.
Welk cadeau zou je zelf aan je buren geven als je zou verbouwen?
We zouden zelf voor oordopjes gaan. Het gaat tenslotte om het gebaar. En daar zit ook nog een beetje een knipoog in, net als in het idee van deze collectie.
Wat kunnen we de komende maanden nog meer verwachten?
Naast het prachtige werk voor Praxis zijn er bij Alfred recentelijk veel campagnes gelanceerd voor Lidl, Allianz Direct, LOI, Texels geheim en Johma. Momenteel zijn we druk bezig met een aantal leuke merkuniversum-trajecten en ook nieuwe merkcampagnes voor onder meer De Leescoalitie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
OnSocial wordt vaste social partner voor Mora en Van Dobben
Paul van Kuilenburg: Chicken Licken | Toolstation | Hyundai
Alfred lanceert ASN Bank-campagne Nu al zin in morgen
Sabine van Pareren en Rosa Mulder versterken Alfred
Alfred ontwikkelt campagne voor Allianz Direct
Gepubliceerd door: Saskia van Weert