
Esquire komt naar Frankrijk in voorjaar 2026
Hearst Magazines International en Bruno Danto brengen Esquire in 2026 naar de Franse markt. Esquire France verschijnt vanaf het voorjaar als kwartaalblad, aangevuld met een website en socialmediakanalen.
De Franse editie krijgt eigen content die inspeelt op de lokale doelgroep, waaronder Monaco en St. Barth, en combineert dit met de internationale traditie van mode-, sport- en lifestylejournalistiek. Daarnaast wordt de Esquire Club geïntroduceerd: een lidmaatschapsprogramma dat toegang geeft tot culturele ervaringen, besloten evenementen en exclusieve bijeenkomsten.
Franse editie met internationale uitstraling
Bruno Danto, uitgever en hoofdredacteur van Esquire France: "Het is een eer dat Hearst mij heeft gekozen om zo’n iconisch merk in Frankrijk te lanceren. Sinds 1933 brengt Esquire de mensen die de wereld vormgeven. Nu mannenmode en luxe nieuwe terreinen verkennen – vooral in sport – en merken zich opnieuw uitvinden via digitale en ervaringsgerichte platforms, is dit het perfecte moment om Esquire naar Frankrijk te brengen."
Esquire France sluit aan bij de traditie van diepgravende journalistiek in combinatie met fotografie en design. De redactionele toon wordt afgestemd op zowel een Frans als internationaal lezerspubliek.
Kim St. Clair Bodden, SVP/global editorial and brand director bij Hearst Magazines International: "Al meer dan negentig jaar viert Esquire stijl, cultuur en dialoog wereldwijd. Het voelt vanzelfsprekend én inspirerend om die erfenis nu uit te breiden naar Frankrijk, een land dat creativiteit en verfijning belichaamt. Esquire kijkt ernaar uit om zijn stem aan dat gesprek toe te voegen."
Ervaren team ondersteunt lancering
Bruno Danto startte zijn loopbaan bij Le Monde en richtte in 2004 Sport&Style op in samenwerking met L’Équipe en Condé Nast. Later was hij hoofdredacteur van Vogue Hommes International en werkte hij als chief creative officer aan onder meer de Longines Masters en Rolex Masters. In 2023 lanceerde hij het Swerve Festival in Saoedi-Arabië samen met de Royal Commission for AlUla.
Bruno Danto: "Parijs blijft wereldwijd inspireren met luxe, gastronomie, mode, design, sport en lifestyle. Onze ambitie is een multiplatform merk neer te zetten dat de moderne man inspireert, informeert en vermaakt met journalistieke kwaliteit en zorgvuldig samengestelde evenementen. Dat is Esquire."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Managing Editor HISTORIA bij National Geographic
[Forum] Wat is goede content?
Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties
Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Journalist bij Quote
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert